![]() | Кафедра прикладної радіоелектроніки |
Рівень вищої освіти | Другий (магістерський) |
Галузь знань | 17 - Електроніка, автоматизація та електронні комунікації |
Спеціальність | 172 - Електронні комунікації та радіотехніка |
Освітня програма | Всі ОП |
Статус дисципліни | Вибіркова (Ф-каталог) |
Форма здобуття вищої освіти | Очна |
Рік підготовки, семестр | Доступно для вибору починаючи з 1-го курсу, весняний семестр |
Обсяг дисципліни | 5 кред. (Лекц. 18 год, Практ. год, Лаб. 36 год, СРС. год ) |
Семестровий контроль/контрольні заходи | Екзамен |
Розклад занять | https://rozklad.kpi.ua |
Мова викладання | Українська |
Інформація про керівника курсу / викладачів | Лекц.: Навроцький Д. О., Лаб.: Навроцький Д. О., |
Розміщення курсу |
Чому це цікаво/треба вивчати?
Ринок вбудованих систем (англ. Embedded) стрімко розширюється (кожен наступний рік на десятки мільярдів доларів), тобто збільшується кількість вакансій.
Людину оточує електроніка. Електроніка керується мікроконтролерами. Знаючи як програмувати мікроконтролери, можна створювати, вдосконалювати електронні пристрої.
Слід зазначити, що порівняно з іншими сферами IT у Embedded відносно великий “поріг входу”. Embedded принципово складніше вивчити самостійно, ніж інші сфери IT, оскільки мікроконтролер це як “чорний ящик” для початківця і потрібен той, хто розповість, як з ним взаємодіяти.
Існує багато спеціалізованих мікроконтролерів, в даному курсі вивчається найпопулярніший на ринку STM32 (ARM Cortex-M архітектура)
Чому можна навчитися (результати навчання)?
Як можна користуватися набутими знаннями і уміннями (компетентності)?
Бажане володіння мовою С
Але, можна навчитись програмуванню і під час проходження курсу
Буде корисним попередній досвід роботи з Arduino (AVR), ESP8266/ESP32, PIC або програмування STM32 (ARM) у Keil
Тема 1. Огляд існуючих апаратних і програмних рішень в Embedded
Тема 2. Можливості існуючих IDE. Налаштування STM32CubeIDE (альтернатива Keil)
Тема 3. Програматор ST-Link різних версій, режими bootloader, оновлення Firmware, SWV Trace (Debugging)
Тема 4. Попередні налаштування STM32 в STM32CubeMX (конструктор вбудований в STM32CubeIDE)
Тема 5. Основні бібліотеки. HAL, LL, CMSIS, регістри
Тема 6. GPIO менеджмент (робота з пінами)
Тема 7. Interrupts менеджмент (зовнішні і внутрішні переривання)
Тема 8. Протокол UART (режим опитування, переривання, циклічний буфер)
Тема 9. DMA менеджмент (периферія-пам’ять, пам’ять-пам’ять, пам’ять-периферія, нормальний і циклічний режими DMA)
Тема 10. Годинник реального часу в STM32, Осцилятор, RCC
Тема 11. Таймери (лічильник, переривання, ШІМ (PWM) сигнал)
Тема 12. АЦП (Analog-to-Digital Conversion)
Тема 13. ЦАП (Digital-to-Analog Conversion)
Тема 14. Протокол I2C
Тема 15. Протокол SPI
Тема 16. Робота з пам’яттю мікроконтролера (SRAM, Flash, CCM Memory). Робота в STM32CubeProgrammer
Тема 17. Операційна системи FreeRTOS (налаштування, створення задач, “кучі” (heap), синхронізація (черги, семафори, м’ютекси)
Тема 18. Протокол USB (взаємодія периферії з комп’ютером)
Тема 19. Розробка IoT
Лабораторні роботи:
Домашня контрольна робота:
Розробити власний пристрій (реальний або намалювати схему в Proteus), який керується мікроконтролером STM32 (написати код в STM32CubeIDE). Викласти проект у своєму репозиторії на GitHub або GitLab (продемонструвати, що вмієте працювати з Git)
Максимум практичних занять, мінімум теорії (тільки необхідне)
На першому занятті студенти ознайомлюються із рейтинговою системою оцінювання (РСО) дисципліни, яка побудована на основі Положення про систему оцінювання результатів навчання https://document.kpi.ua/files/2020_1-273.pdf
Зокрема, рейтинг студента з дисципліни складається з балів, які можна отримати за усне і письмове опитування, виконані інтерактивні вправи на практичних заняттях, тестування на лекційних заняттях, лабораторні роботи.
В результаті, максимальний середній ваговий бал дорівнює:
усне і письмове опитуванн = 5 балів
інтерактивні вправи на практичних заняттях = 5 балів
тестування на лекційних заняттях = 20 балів
лабораторні роботи = 14*5=70 балів
Згідно з Положенням про поточний, календарний та семестровий контроль результатів навчання в КПІ ім. Ігоря Сікорського (https://kpi.ua/document_control) календарний контроль - атестація - проводиться на 7-8 та 14-15 тижнях кожного семестру навчання і реалізується шляхом визначення рівня відповідності поточного рейтингу успішності студента за визначеними в РСО критеріям.
На передостанньому занятті семестру проводиться підсумковий розрахунок рейтингової оцінки RD студентам, додаються заохочувальні бали за творчу роботу.
Студенти, які набрали необхідну кількість балів (RD≥60), мають можливість:
Студенти, які набрали протягом семестру рейтинг менше 60 балів (але не менше 30 балів), зобов’язані виконувати екзаменаційну контрольну роботу.
Студенти, які не виконали лабораторні роботи, до екзамену не допускаються
Кількість балів | Оцінка |
---|---|
100-95 | Відмінно |
94-85 | Дуже добре |
84-75 | Добре |
74-65 | Задовільно |
64-60 | Достатньо |
Менше 60 | Незадовільно |
Не виконані умови допуску | Не допущено |
Програмне забезпечення: STM32CubeIDE, Visual Studio.
Обладнання: плати STM32Diskovery
Лабораторні роботи: 14 шт з використанням різної периферії, яка взаємодіє з мікроконтролером.
Робочу програму навчальної дисципліни (силабус):
Складено
Навроцький Д. О.;
Ухвалено кафедрою ПРЕ (протокол № 06/2023 від 22.06.2023 )
Погоджено методичною комісією факультету/ННІ (протокол № 06-2023 від 29.06.2023 )