Кафедра прикладної радіоелектроніки |
Рівень вищої освіти | Другий (магістерський) |
Галузь знань | 17 - Електроніка, автоматизація та електронні комунікації |
Спеціальність | 172 - Електронні комунікації та радіотехніка |
Освітня програма | 172Мн РОС - Радіозв’язок і оброблення сигналів (ЄДЕБО id: 31175)172Мн ІТР - Інтелектуальні технології радіоелектронної техніки (ЄДЕБО id: 49263)172Мп РОС - Радіозв’язок і оброблення сигналів (ЄДЕБО id: 4857)172Мп ІТР - Інтелектуальні технології радіоелектронної техніки (ЄДЕБО id: 49262)172Мн РЕІ - Радіоелектронна інженерія (ЄДЕБО id: 53272)172мп ІТРЕТ+ - Інтелектуальні технології радіоелектронної техніки (ЄДЕБО id: 57909)172Мн РЕІ+ - Радіоелектронна інженерія (ЄДЕБО id: 57919) |
Статус дисципліни | Нормативна |
Форма здобуття вищої освіти | Очна |
Рік підготовки, семестр | 1 курс, осінній семестр |
Обсяг дисципліни | 5 кред. (Лекц. 36 год, Практ. год, Лаб. 36 год, СРС. 78 год ) |
Семестровий контроль/контрольні заходи | Екзамен |
Розклад занять | https://rozklad.kpi.ua |
Мова викладання | Українська |
Інформація про керівника курсу / викладачів | Лекц.: Навроцький Д. О., Лаб.: Навроцький Д. О., СРС.: Навроцький Д. О. |
Розміщення курсу | Дистанційний курс в Google Classroom: Код курсу vd4cglj https://classroom.google.com/c/NTUxODc3MDI0NTA0?cjc=vd4cglj |
Чому це цікаво/треба вивчати?
Корисна інформація, завжди становить цінність, яку необхідно оберігати. На цьому курсі вивчимо основи криптографії для захисту каналів зв’язку і для захисту даних у сховищах.
Чому можна навчитися (результати навчання)?
Як можна користуватися набутими знаннями і уміннями (компетентності)?
Метою викладання дисципліни є формування у студентів таких фахових компетентностей:
Програмних результатів навчання:
Бажане володіння мовами програмування низького і високого рівня.
Такими як C/C++, C#, Python.
Але, можна навчитись програмуванню і під час проходження курсу.
Дана дисципліна буде корисною для практики
Тема 1. "Вступ до захисту даних. Цілі криптографії і стеганографії"
Тема 2. "Основи криптографії. Симетрична, асиметрична, гібридна, квантова криптографії"
Тема 3. "Криптографічні примітиви, функції перетворення"
Тема 4. "Незвідні та примітивні поліноми, Абелеві групи, поля, кільця, побудова S-Box (таблиця замін)"
Тема 5. "Потокові шифри"
Тема 6. "Блокові шифри"
Тема 7. "Режими шифрування"
Тема 8. "Порівняння AES подібних шифрів"
Тема 9. "Генератори псевдо-випадкових послідовностей"
Тема 10. "Цифровий підпис. Геш-функції".
Тема 11. "Аналіз шифрограми. Тести NIST STS, цифрова ентропія, тести Diehard"
Тема 12. "RSA шифри"
Тема 13. "Розробка власного шифру"
Тема 14. "Криптологія. Вразливості алгоритму і реалізації"
Інформаційні ресурси:
1. Тести NIST STS [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://nvlpubs.nist.gov/nistpubs/legacy/sp/nistspecialpublication800-22r1a.pdf
2. Тести Dieharder [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://webhome.phy.duke.edu/~rgb/General/dieharder.php
3. І. Н. Войцехівська. Криптографія// Енциклопедія історії України : у 10 т. / редкол.: В. А. Смолій (голова) та ін. ; Інститут історії України НАН України. — К. : Наукова думка, 2009. — Т. 5 : Кон — Кю. — С. 390. — 560 с. : іл. — ISBN 978-966-00-0855-4.
4. О. В. Гомонай. Криптографія // Енциклопедія сучасної України : у 30 т. / ред. кол. І. М. Дзюба [та ін.] ; НАН України, НТШ. — К. : Інститут енциклопедичних досліджень НАН України, 2001–2020. — ISBN 944-02-3354-X.
5. Криптографія // Літературознавча енциклопедія : у 2 т. / авт.-уклад. Ю. І. Ковалів. — Київ : ВЦ «Академія», 2007. — Т. 1 : А — Л. — С. 532.
Лабораторні роботи:
Альтернативні лабораторні роботи:
Альтернативні лабораторні роботи рекомендовано проходити на сайтах https://www.codewars.com/ та https://www.codingame.com/ , https://leetcode.com/
Оскільки ці сайти мають вбудовані тести перевірки виконаних завдань. Також, іноді при наймі на роботу просять виконати одну з задач на такому сайті. Бажано, щоб студент був готовий до такої ситуації і мав вже певний рейтиг на цих сайтах
Домашня контрольна робота:
Розрахувати власну таблицю замін (S-Box) за вказаним незвідним поліномом і утворюючим елементом. Таблиця містить 256 унікальних елементів (числа від 0 до 255), розмір таблиці 16х16. Приклад S-Box для AES.
На першому занятті студенти ознайомлюються із рейтинговою системою оцінювання (РСО) дисципліни, яка побудована на основі Положення про систему оцінювання результатів навчання https://document.kpi.ua/files/2020_1-273.pdf
Зокрема, рейтинг студента з дисципліни складається з балів, які можна отримати за усне і письмове опитування, виконані інтерактивні вправи на практичних заняттях, тестування на лекційних заняттях, лабораторні роботи.
В результаті, максимальний середній ваговий бал дорівнює:
усне і письмове опитуванн = 10 балів
інтерактивні вправи на практичних заняттях = 10 балів
тестування на лекційних заняттях = 20 балів
лабораторні роботи = 60 балів
Згідно з Положенням про поточний, календарний та семестровий контроль результатів навчання в КПІ ім. Ігоря Сікорського (https://kpi.ua/document_control) календарний контроль - атестація - проводиться на 7-8 та 14-15 тижнях кожного семестру навчання і реалізується шляхом визначення рівня відповідності поточного рейтингу успішності студента за визначеними в РСО критеріям.
На передостанньому занятті семестру проводиться підсумковий розрахунок рейтингової оцінки RD студентам, додаються заохочувальні бали за творчу роботу.
Студенти, які набрали необхідну кількість балів (RD≥60), мають можливість:
Студенти, які набрали протягом семестру рейтинг менше 60 балів (але не менше 30 балів), зобов’язані виконувати екзаменаційну контрольну роботу.
Студенти, які не виконали лабораторні роботи, до екзамену не допускаються
Кількість балів | Оцінка |
---|---|
100-95 | Відмінно |
94-85 | Дуже добре |
84-75 | Добре |
74-65 | Задовільно |
64-60 | Достатньо |
Менше 60 | Незадовільно |
Не виконані умови допуску | Не допущено |
Приклади екзаменаційних запитань:
IDE Visual Studio для Python, C#, C/C++
Робочу програму навчальної дисципліни (силабус):
Складено
Навроцький Д. О.;
Ухвалено кафедрою ПРЕ (протокол № 06/2023 від 22.06.2023 )
Погоджено методичною комісією факультету/ННІ (протокол № 06-2023 від 29.06.2023 )