Кафедра прикладної радіоелектроніки

[RE-220/2 ПРЕ] Наукова робота за темою магістерської дисертації. Частина 2

Робоча програма навчальної дисципліни (Силабус)

Реквізити навчальної дисципліни

Рівень вищої освітиДругий (магістерський)
Галузь знань-
Спеціальність
Освітня програма172Мн РОС - Радіозв’язок  і оброблення сигналів (ЄДЕБО id: 31175)172Мн РСІ - Радіосистемна інженерія (ЄДЕБО id: 31174)172Мн ІТР - Інтелектуальні технології радіоелектронної техніки (ЄДЕБО id: 49263)172Мп РТС - Радіотехнічні інформаційні технології (ЄДЕБО id: 8562)172Мп РСІ - Радіосистемна інженерія (ЄДЕБО id: 6236)172Мп ІТР - Інтелектуальні технології радіоелектронної техніки (ЄДЕБО id: 49262)172Мн РКС - Радіотехнічні комп'ютеризовані системи (ЄДЕБО id: 49259)172Мн РЕІ - Радіоелектронна інженерія (ЄДЕБО id: 53272)
Статус дисципліниНормативна
Форма здобуття вищої освітиОчна
Рік підготовки, семестр1 курс, весняний семестр
Обсяг дисципліни4 кред. (Лекц. год, Практ. 36 год, Лаб. год, СРС. год )
Семестровий контроль/контрольні заходиЗалік
Розклад занятьhttps://rozklad.kpi.ua
Мова викладанняУкраїнська
Інформація про керівника курсу / викладачів Практ.: Дружинін В. А.,
Розміщення курсу

Програма навчальної дисципліни

1. Опис навчальної дисципліни, її мета, предмет вивчання та результати навчання

Метою викладання дисципліни є розкриття сучасних наукових концепцій, понять, методів та технологій наукових досліджень.

Головним завданням є надання студентам знань, використання яких надасть їм можливість вирішувати комплексні задачі по проведенню наукових досліджень,  спрямованих на розробку нових та вдосконалення існуючих радіотехнічних пристроїв та систем.

Загальні компетентності:

ЗК 1 Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу;

ЗК 2 Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях;

ЗК 4 Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності;

ЗК 7 Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями;

ЗК 8 Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми.

 Фахові компетентності:

ФК 1 Здатність розуміти сутність і значення інформації в розвитку сучасного інформаційного суспільства;

ФК 2 Здатність вирішувати стандартні завдання професійної діяльності на основі інформаційної та бібліографічної культури із застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій і з урахуванням основних вимог інформаційної безпеки;

ФК 3 Здатність використовувати базові методи, способи та засоби отримання, передавання, обробки та зберігання інформації;

ФК 4 Здатність здійснювати комп'ютерне моделювання пристроїв, систем і процесів з використанням універсальних пакетів прикладних програм;

ФК 5 Здатність використовувати нормативну та правову документацію, що стосується інформаційно-телекомунікаційних мереж, телекомунікаційних та радіотехнічних систем (закони України, технічні регламенти, міжнародні та національні стандарти, рекомендації Міжнародного союзу електрозв'язку і т.п.) для вирішення професійних завдань;

ФК 13 Здатність організовувати і здійснювати заходи з охорони праці та техніки безпеки в процесі експлуатації, технічного обслуговування і ремонту обладнання інформаційно- телекомунікаційних мереж, телекомунікаційних та радіотехнічних систем;

ФК 14 Здатність вивчати науково-технічну інформацію, вітчизняний і закордонний досвід з тематики інвестиційного (або іншого) проекту розробки засобів телекомунікацій та радіотехніки;

ФК 20 Здатність обирати методи та засоби обробки інформації із застосуванням інтелектуальних технологій.

 Програмні результати навчання:

ПРН 1 Аналізувати та приймати обґрунтовані рішення при розв’язанні спеціалізованих задач та практичних проблем телекомунікацій та радіотехніки, які характеризуються комплексністю та неповнотою визначеності умов;

ПРН 2 Застосовувати результати особистого пошуку та аналізу інформації для розв’язання якісних і кількісних задач подібного характеру в інформаційно-комунікаційних мережах, телекомунікаційних і радіотехнічних системах;

ПРН 3 Визначати та застосовувати у професійній діяльності методики випробувань інформаційно-телекомунікаційних мереж, телекомунікаційних та радіотехнічних систем інтелектуальних технологій на відповідність вимогам вітчизняних та міжнародних нормативних документів;

ПРН 6 Адаптуватись в умовах зміни технологій інформаційно-комунікаційних мереж, телекомунікаційних та радіотехнічних систем;.

ПРН 7 Грамотно застосовувати термінологію галузі телекомунікацій та радіотехніки;

ПРН 8 Описувати принципи та процедури, що використовуються в телекомунікаційних системах, інформаційно-телекомунікаційних мережах та радіотехніці;

ПРН 25 Обирати та реалізовувати засоби та методи передачі інформації в мережах зв’язку та застосовувати мережні технології;

ПРН 27 Застосовувати основні методи та способи отримання інформації;

ПРН 29 Обирати конфігурацію, структуру, основні складові вузли та елементи радіоелектронної апаратури в залежності від її призначення.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен:
Знати:
- методологію і методику наукових досліджень, вміти планувати їх організацію; 
- особливості проведення теоретичних і експериментальних досліджень.
Вміти:
- відбирати і аналізувати необхідну інформацію за темю наукового дослідження;
- вміти формулювати мету і задачі дослідження, визначати об‘єкт та предмет дослідження; 
-  вміти формулювати висновки наукового дослідження;
- вміти складати звіт, готувати доповідь або статтю за матеріалами виконаного наукового дослідження.

2. Пререквізити та постреквізити дисципліни (місце в структурно-логічній схемі навчання за відповідною освітньою програмою)

Курс кредитного модуля базується на знаннях, отриманих студентами при вивченні математичних та технічних дисциплін навчання, сучасних та перспективних радіо- та телекомунікаційних технологій, основ наукових досліджень тощо.

Для успішного засвоєння дисципліни необхідний достатній рівень підготовки базових дисциплін навчання.

Цей курс забезпечує практику, науково-дослідну практику та якісну роботу над магістерською дисертацією.

3. Зміст навчальної дисципліни

Розділ 1. Підготовчий етап наукового дослідження

Тема 1. Вибір теми наукового дослідження

Тема 2. Планування науково-дослідної роботи

Тема 3. Основні етапи підготовки магістерської дисертації

Розділ 2. Робота з науковою інформацією

Тема 1. Поняття наукової інформації

Тема 2. Технологія роботи з науковою літературою

Тема 3. Інформаційне забезпечення науково-дослідної роботи

Розділ 3. Написання і оформлення наукових праць

Тема 1. Обробка та оформлення результатів дослідження

Тема 2. Методика підготовки та оформлення публікацій

Тема 3. Особливості підготовки, оформлення і захисту магістерської дисертації

4. Навчальні матеріали та ресурси

Базова література

1. Бобилєв В. П. Методологія та організація наукових досліджень [Текст] : підручник / Бобилєв В. П., Іванов І. І., Пройдак Ю. С. ; Нац. металург. акад. України. – Дніпропетровськ: ІМА-пресс, 2014. – 643 с.

2. Єріна А. М. Методологія наукових досліджень : навч. посібник / А. М. Єріна, В.Б. Захожай, Д. Л. Єрін. – К. : ЦНЛ, 2004. – 212 с.

3. Клименюк О. В. Виклад та оформлення результатів наукового дослідження: підручник / О. В. Клименюк. – Ніжин : Аспек-Поліграф, 2007. – 398 с.

4. Крушельницька О. В. Методологія та організація наукових досліджень: навч. посіб.: реком. МОН України для ВНЗ / О. В. Крушельницька. – К.: Кондор, 2009. – 206 с.

5. Кушнаренко Н. М. Наукова обробка документів: підручник / Н. М. Кушнаренко, В. К. Удалова. – К. : Знання, 2006. – 334 с.

Додаткова література

Д1. Палеха Ю. І. Основи науково-дослідної роботи: навч. посіб. / Ю. І. Палеха, Н. О. Леміш. – К. : «Видавництво Ліра-К», 2013. – 336 с.

Д2. Клименюк О. В. Технологія наукового дослідження : підручник / О. В.Клименюк. – К.-Ніжин : Аспек-Поліграф, 2006. – 308 с.

Д3. Кушнаренко Н. М. Наукова обробка документів: підручник / Н. М. Кушнаренко, В. К. Удалова. – К. : Знання, 2006. – 334 с.

Д4 Методичні рекомендації щодо структури, змісту та обсягів наукових та навчальних видань викладачів і студентів УДПУ / [уклад. О.О. Ярошинська]; – Умань: ПП Жовтий, 2010. – 112 с.

Д5. Шейко В. М. Організація та методика науково-дослідницької діяльності. підручник для студ. вищ. навч. закл. / В. М. Шейко, Н. М. Кушнаренко. – 4-те вид., виправ. і доп. – К. : Знання, 2008. – 310 с.

Д6. Основи методології та організації наукових досліджень : навчальний посібник /за ред. А. Є. Конверського. – К. : Центр учбової літератури, 2010. – 352 с.

Д7. Шишка Р. Б. Організація наукових досліджень та підготовки магістерських і дисертаційних робіт : навчальний посібник / Р. Б. Шишка. – Х. : Еспада, 2007. – 368 с.

Навчальний контент

5. Методика опанування навчальної дисципліни (освітнього компонента)

з/п

Назва практикуму

Кількість

аудиторних

годин

1

 Практичне заняття 1 - Вибір теми наукового         дослідження.

 Література: [1, 2, 3, Д7]

2

2

 Практичне заняття 2 - Планування науково-  дослідної роботи.

 Література: [1, 2, Д3, Д4, Д7]

2

3

 Практичне заняття 3 - Основні етапи підготовки магістерської дисертації.

 Дидактичні матеріали: Розділ 4 Тема 4

 Література: [1, 2, 3, Д3, Д5]

2

4

 Практичне заняття 4 - Поняття наукової інформації.

 Література: [1, 2, 4]

2

5

 Практичне заняття 5 - Технологія роботи з науковою літературою.

 Література: [2, 3, 4, Д1, Д2]

2

6

 Практичне заняття 6 - Інформаційне забезпечення науково-дослідної роботи

 Література: [1, 2, 3, Д6, Д7]

2

7

 Практичне заняття 7 - Обробка та оформлення результатів дослідження.

 Література: [1, 2, 3, Д3, Д4]

2

8

 Практичне заняття 8 - Методика підготовки та оформлення публікацій.

 Література: [1, 2, 3, Д3, Д5]

2

9

 Практичне заняття 9 - Особливості підготовки,  оформлення і захисту магістерської дисертації.

 Література: [1, 2, 3, Д3, Д6, Д7]

2

6. Самостійна робота студента

Метою самостійної роботи є засвоєння студентами знань з тем розділів кредитного модуля та їх закріплення, а також розвиток у студентів навичок самостійної роботи над магістерською дисертацією.

Видами самостійної роботи є:

- підготовка до аудиторних занять із поглибленого вивчення додаткового матеріалу;

- підготовка реферату за поточними результатами виконання магістерської дисертації.

Терміни і час, які відводяться на виконання видів самостійної роботи визначаються згідно з розподілом навчального часу відповідного виду навчального заняття у структурі навчальної дисципліни.

Політика та контроль

7. Політика навчальної дисципліни (освітнього компонента)

Під час занять з навчальної дисципліни студенти  повинні  дотримуватись певних дисциплінарних правил:
1) забороняється запізнюватись на заняття без поважних причин;
2) не допускаються сторонні розмови або інший шум, що заважає проведенню занять;
3) виходити під час заняття допускається лише з дозволу викладача;
4) не допускається користування мобільними телефонами та іншими технічними засобами без дозволу викладача.
Звіти про виконання практичних завдань здаються  особисто  з  попередньою  перевіркою викладачем теоретичних знань,  які необхідні  для  їх виконання.

В процесі навчання викладач має право нарахувати до 5 заохочувальних балів за дострокове виконання практичних завдань, за проявлений творчий підхід при виконанні індивідуального завдання або за активну участь у обговоренні питань, які пов’язані з тематикою практичного заняття.

За виконання та здачу практичних завдань після зазначеного терміну, за значну кількість пропущених без поважної причини занять, або за порушення правил поведінки на заняттях викладач може призначити до 5 штрафних балів.

8. Види контролю та рейтингова система оцінювання результатів навчання (РСО)

Поточний контроль здійснюється на кожному практичному занятті.
Календарний контроль реалізується двічі на семестр як моніторинг поточного стану виконання вимог силабусу.
Семестровий контроль: залік 
Умови допуску до семестрового контролю:  семестровий рейтинг більше 40 балів.
Оцінювання окремих видів виконаної студентом навчальної роботи здійснюється в балах:  

Таблиця відповідності рейтингових балів оцінкам за університетською шкалою
Кількість балівОцінка
100-95Відмінно
94-85Дуже добре
84-75Добре
74-65Задовільно
64-60Достатньо
Менше 60Незадовільно
Не виконані умови допускуНе допущено

9. Додаткова інформація з дисципліни (освітнього компонента)

Перелік питань, які виносяться на семестровий контроль відповідають темам розділів змісту навчального матеріалу дисципліни.

Для виконання практикумів студент повинен мати навички роботи з ПЕОМ з використанням операційної системи Windows, вміти встановлювати та застосовувати необхідне програмне забезпечення інструментальних засобів програмування або технічних обчислень.

Обов‘язковим для вивчення є базова література, а додаткова для розширеного пізнання окремих розділів навчальної дисципліни. Наведену літературу слід використовувати у тій послідовності, яка забезпечить вивчення та засвоєння тем розділів кредитного модуля.

Опис матеріально-технічного та інформаційного забезпечення дисципліни

-




Робочу програму навчальної дисципліни (силабус):
Складено Дружинін В. А.;
Ухвалено кафедрою ПРЕ (протокол № від )
Погоджено методичною комісією факультету/ННІ (протокол № ______ від ______)