Кафедра прикладної радіоелектроніки

[TS-13] Спецкурс конструювання радіоелектронної апаратури систем зв'язку

Робоча програма навчальної дисципліни (Силабус)

Реквізити навчальної дисципліни

Рівень вищої освітиТретій (освітньо-науковий)
Галузь знань-
Спеціальність
Освітня програма
Статус дисципліниНормативна
Форма здобуття вищої освітиОчна
Рік підготовки, семестр2 курс, весняний семестр
Обсяг дисципліни4 кред. (Лекц. 10 год, Практ. 18 год, Лаб. год, СРС. год )
Семестровий контроль/контрольні заходиЕкзамен
Розклад занятьhttps://rozklad.kpi.ua
Мова викладанняУкраїнська
Інформація про керівника курсу / викладачів Лекц.: Степанов М. М.,
Практ.: Степанов М. М.,
Розміщення курсу

Програма навчальної дисципліни

1. Опис навчальної дисципліни, її мета, предмет вивчання та результати навчання

В процесі підготовки інженерно-технічних кадрів разом з традиційними формами і методами навчання необхідно використовувати нові, сприяючі активізації пізнавальної діяльності студентів, формуванню самостійності їх мислення і спрямовані на швидку адаптацію молодих фахівців в реальних виробничих умовах. У розрізі викладеного великі можливості представляє проектування РЕЗ, якщо воно відповідає розробкам з урахуванням вимог державних і галузевих стандартів. Основна мета курсу Ę прищепити студентам навички виконання конструкторських робіт, надати їм допомогу в розв’язанні технічних завдань а процесі конструюванню РЕЗ, навчити їх користуватися стандартами і в першу чергу стандартами Єдиної системи конструкторської документації (ЄСКД), нерозривно пов’язаній з Єдиною системою технологічній документації (ЄСТД) і єдиною системою технологічною підготовки виробництва (ЄСТПП). Оскільки стандарти постійно розвиваються і доповнюються, то усі зміни необхідно враховувати при проектуванні. "Проектування і виробництво РЕЗ" і може використовуватися і іншими суміжними спеціальностями. 

2. Пререквізити та постреквізити дисципліни (місце в структурно-логічній схемі навчання за відповідною освітньою програмою)

Основною метою викладання дисципліни є озброєння студентів необхідними теоретичними знаннями та допомогти сформувати практичні навички, які б дозволили ефективно використовувати сильні і слабкі сторони електронних апаратів з точки зору технологічних методів їх виготовлення, використовуваної сировини, її якості та ін.

Метою курсу є вивчення студентами основ побудови РЕА. В процесі вивчення дисципліни студенти знайомляться з вимогами до розробки конструкцій та конструкторської документації. Отримані знання при вивченні даного курсу є підґрунтям для написання випускної роботи бакалавра.

В результаті вивчення дисципліни студент повинен знати:

  • види і склад конструкторської документації;
  • основи розмірного аналізу конструкцій;
  • фізичні процеси, які відбуваються в РЕА;
  • основні типи електрорадіоелементів, їх характеристики;
  • особливості використання в конструкціях РЕА;
  • конструкції та типи комутаційних та установчих елементів;
  • вплив зовнішніх та внутрішніх факторів на роботу РЕА;
  • основні засоби захисту РЕА від дії вологи з урахуванням кліматичного виконання;
  • системи забезпечення теплового режиму радіоелектронних пристроїв;
  • засоби захисту РЕА від дії завад;
  • основи художньо-конструкторського проектування;
  • засоби забезпечення надійності РЕА;
  • забезпечення електричної безпеки РЕА.

3. Зміст навчальної дисципліни

  1. ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ. КЛАСИФІКАЦІЯ REA ТА УМОВИ ВИКОРИСТАННЯ.
  2. ВИМОГИ ДО РАДІОЕЛЕКТРОННОЇ АПАРАТУРИ ЗА УМОВАМИ ЕКСПЛУАТАЦІЇ
  3. ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ НАДІЙНОСТІ РОБОТИ АПАРАТУРИ
  4. МОДУЛЬНИЙ ПРИНЦИП КОНСТРУЮВАННЯ РАДІОЕЛЕКТРОННОЇ АПАРАТУРИ
  5. ЕЛЕКТРИЧНІ З'ЄДНАННЯ У РАДІОЕЛЕКТРОННІЙ АПАРАТУРІ
  6. ОСНОВИ ТЕХНОЛОГІЇ ВИРОБНИЦТВА РАДІОЕЛЕКТРОННОЇ АПАРАТУРИ
  7. РОЗРОБКА ТЕХПРОЦЕСІВ ВИРОБНИЦТВА РАДІОЕЛЕКТРОННОЇ АПАРАТУРИ
  8. ПРОЕКТУВАННЯ ДРУКОВАНИХ ПЛАТ
  9. ТЕХНОЛОГІЧНІ ОПЕРАЦІЇ ВИГОТОВЛЕННЯ ДРУКОВАНИХ ПЛАТ
  10. УСТАНОВКА КОМПОНЕНТІВ НА ДРУКОВАНИХ ПЛАТАХ
  11. ПАЙКА І КОНТРОЛЬ ДРУКОВАНИХ ПЛАТ
  12. РЕГУЛЮВАННЯ, КОНТРОЛЬ І ВИПРОБУВАННЯ АПАРАТУРИ

4. Навчальні матеріали та ресурси

  1. Асланянц В.Р., Панков Л.Н. Принципы формирования базы знаний конструктора электронных средств. Электроника, информатика и управление.: Сб. научн. трудов, ВлГУ, Вып. 1. - Владимир, 2000.
  2. Нелюдов І.Ш. Основи виробництва електронних апаратів: Підручник:-Н-40 Харків: Компанія СМІТ, 2005.
  3. Методичні вказівки до курсового та дипломного проектування для студентів спеціальності 7.091001 «Виробництво електронних засобів» / Уклад.: П.В. Кучернюк, О.І. Лисенко, В.Ф. Смішко, В. В. Собченко, А.П. Мірошниченко. ― К.: Аверс, 2007 р.
  4. Гаврилова Т.А., Хорошевский В.Ф. Базы знаний интеллектуальных систем. - СпБ: Питер, 2000
  5. Гелль П.П., Иванов-Есипович Н.К., Конструирование и микроминиатюризация радиоэлектронной аппаратуры. Учебник для вузов. -Д.: Энергоатомиздат, Ленинградское отделение, 1984.
  6. Дульнев Г.Н. Тепло и массообмен в радиоэлектронной аппаратуре -М.: Высшая школа, 1984.
  7. Ильинский В.С. Защита РЭА от динамических воздействий. -М.: Радио и связь, 1982.
  8. Каленкович Н. И. и др. Механические воздействия и защита радиоэлектронных средств: Учеб. Пособие для вузов по спец. «Конструи-ров. и технол. радиоэлектрон. средств» и «Конструиров. и технол. электрон. вычислит. средств» / Н.И.Каленкович, Е.П.Фастовец, Ю.В.Шамгин. - Минск: Выщ. шк., 1989. - 244 с.
  9. Кечиев Л.Н. Основы проектирования РЭС: Курс лекций: Электронный документ (htpp:www.kechiev.distudy.ru). Проверено 10.01.2007.
  10. Князев А. Д. и др. Конструирование радиоэлектронной и электронно-вычислительной аппаратуры с учетом электромагнитной совместимости / А.Д.Князев, Л.Н.Кечиев, Б.В.Петров. - М.: Радио и связь, 1989. - 224 с.
  11. Конструкторско-технологическое проектирование электронной аппаратуры: Учебник для вузов / К.И.Билибин, А.И.Власов, Л.В.Журавлева и др. Под общ. ред. В.А.Шахнова. - М.: Изд-во МГТУ им.Баумана, 2002. - 528 с.
  12. Куземин А.Я. Конструирование и микроминиатюризация электронно-вычислительной апаратуры. Учебное пособие для вузов. -М.: Радио и связь, 1985. -278с.
  13. Ненашев А.П. Конструирование радиоэлектронных средств. Учебник для вузов - М.: Высш. Шк., 1990.-432с.
  14. Павловский В. В., Васильев В. И., Гутман М. Н. Проектирование технологических процессов изготовления РЭА: Пособие по курсов. проектированию. М.: Радио и связь, 1982. 169 с.
  15. Панков Л.Н. Оценка параметров и синтез конструкции блоков микроэлектронной аппаратуры. -ВПИ, 1990. -31 с.
  16. Панков Л.Н., Фролова Т.Н., Конструирование ячеек радиоэлектронной аппаратуры. Методические указания к лабораторным работам. - ВПИ, 1993. -40с.
  17. Полонский Н.В. Конструирование электромагнитных экранов для радиоэлектронной аппаратуры. -М.: Сов. Радио, 1979. - 216с.
  18. Преснухин Л.Н., Шахнов В.А. Конструирование электронных вычислительных машин и систем. Учеб. для втузов по спец. «ЭВМ» и «Конструирование и производство ЭВМ». - М.: Высш. шк., 1986. 512 с.
  19. Проектирование конструкций радиоэлектронной аппаратуры. Учебное пособие для вузов. Е.М. Парфенов, Э.Н. Камышная, В.П. Усачев - М.: Радио и связь,1989 - 272с.
  20. Разработка и оформление конструкторской документации РЭА. Справочное пособие. Э.Т. Романычева, А.К. Иванова, А.С. Куликов, Т.П. Новикова. - М.: Радио и связь, 1984. - 256 с. ил.
  21. Талицкий Е.Н. Алгоритм проектирования виброзащиты электронных средств. - Проектирование и технология электронных средств, №1, Владимир, 2001.
  22. Талицкий Е.Н. Механические воздействия и защита электронной аппаратуры: Учеб. пособие / Владим. гос. ун-т. Владимир, 2003. - 356 с.

Навчальний контент

5. Методика опанування навчальної дисципліни (освітнього компонента)

Згідно з вимогами освітньо програми студенти після засвоєння навчальної дисципліни мають продемонструвати такі результати навчання:
знання:
Основи конструювання та технології  РЕА.      
Студент повинен знати:
-    фізичні процеси, які відбуваються в РЕА;
-    основні типи електрорадіоелементів, їх характеристики,
особливості використання в конструкціях РЕА;
-    правила виконання графічних та текстових документів;

  • конструкції та типи комутаційних та установчих елементів;
  • методи забезпечення теплового режиму;
  • технологічні процеси виготовлення деталей та вузлів РЕА;
  • методи забезпечення електромагнітної сумісності;
  • вимоги до зберігання, транспортування, експлуатації РЕА;
  • методи забезпечення захисту від дії зовнішніх кліматичних чинників.

уміння:
Студент повинен вміти: виконувати розрахунки, які підтверджують дієздатність РЕА, обґрунтовано проводити вибір елементної бази для конструювання РЕА, розробляти конструкторські документи. Аналізувати існуючі рішення, наведені в літературних джерелах.
досвід:
Розробки ТЗ, конструкторської та технологічної документації, проведення необхідних вимірювань та обробки результатів, виконання розрахунків типових конструкцій та режимів роботи РЕА.

6. Самостійна робота студента

Студент повинен вміти: виконувати розрахунки, які підтверджують дієздатність РЕА, обґрунтовано проводити вибір елементної бази для конструювання РЕА, розробляти конструкторські документи. Аналізувати існуючі рішення, наведені в літературних джерелах.

Політика та контроль

7. Політика навчальної дисципліни (освітнього компонента)

Основ конструювання та технології  РЕА, студент повинен знати:

  • фізичні процеси, які відбуваються в ЕОЗ;
  • основні типи електрорадіоелементів, їх характеристики,
  • особливості використання в конструкціях ЕОЗ;
  • конструкції та типи комутаційних та установчих елементів
  • методи забезпечення теплового режиму;
  • методи забезпечення електромагнітної сумісності;
  • методи забезпечення захисту від дії зовнішніх чинників.

уміння:

Студент повинен вміти: виконувати розрахунки, які підтверджують дієздатність РЕА, обґрунтовано проводити вибір елементної бази для конструювання РЕА, розробляти конструкторські документи. Аналізувати існуючі рішення, наведені в літературних джерелах.

8. Види контролю та рейтингова система оцінювання результатів навчання (РСО)

Підсумкове оцінювання у формі заліку: складає 40 балів (40% від загального рейтингу дисципліни у 100 балів ).

Завдання з заліку сформовані у вигляді питань, що містить теоретичне завдання чи практичні завдання. Вага теоретичного та практичного завдання максимум по 20 балів за питання. Всього 40 балів максимум.

 Оцінка за залік не може бути меншою 24 балів для отримання позитивної оцінки за екзамен.

Підсумкова оцінка визначається шляхом підсумовування балів семестрової роботи та екзамену. Якщо у підсумку студент набрав менше 60 балів, йому ставиться оцінка «незадовільно».

Таблиця відповідності рейтингових балів оцінкам за університетською шкалою
Кількість балівОцінка
100-95Відмінно
94-85Дуже добре
84-75Добре
74-65Задовільно
64-60Достатньо
Менше 60Незадовільно
Не виконані умови допускуНе допущено

9. Додаткова інформація з дисципліни (освітнього компонента)

...
Опис матеріально-технічного та інформаційного забезпечення дисципліни

Інформаційне забезпечення. Всі матеріали надаються слухачам в електронному вигляді: навчальний посібник, презентаційні матеріали, приклади практичних робіт та захищених дисертацій (їх авторефератів)




Робочу програму навчальної дисципліни (силабус):
Складено Степанов М. М.;
Ухвалено кафедрою ПРЕ (протокол № від )
Погоджено методичною комісією факультету/ННІ (протокол № ______ від ______)