Кафедра прикладної радіоелектроніки |
Рівень вищої освіти | Третій (освітньо-науковий) |
Галузь знань | - |
Спеціальність | |
Освітня програма | 172ф ТР - Телекомунікації та радіотехніка (ЄДЕБО id: 46365)172ф ТРТ+ - Телекомунікації та радіотехніка (ЄДЕБО id: 57927) |
Статус дисципліни | Нормативна |
Форма здобуття вищої освіти | Очна |
Рік підготовки, семестр | 2 курс, весняний семестр |
Обсяг дисципліни | 3 кред. (Лекц. 18 год, Практ. 18 год, Лаб. год, СРС. год ) |
Семестровий контроль/контрольні заходи | Екзамен |
Розклад занять | https://rozklad.kpi.ua |
Мова викладання | Українська / Англійська |
Інформація про керівника курсу / викладачів | Лекц.: Нелін Є. А., Практ.: Нелін Є. А., |
Розміщення курсу | https://drive.google.com/drive/folders/1h-VFy5RJn29bz97HdVTfqt5PbBBOgNpHOpeU5R474mUg7L8vlIJHH-DAwmAJocjIKc6ZLOES |
Мета навчальної дисципліни — формування у аспірантів компетенцій в області імітаційного моделювання телекомунікаційних та радіотехнічних процесів, пристроїв і систем та методів комп’ютерного дослідження типових хвильових структур.
Предмет навчальної дисципліни — технологія імітаційного моделювання, критичний аналіз результатів моделювання.
Програмні результати навчання
Компетентності:
(ЗК 1) здатність до критичного аналізу, оцінки і синтезу нових складних ідей;
(ФК 2) здатність застосовувати математичні методи наукових досліджень, імітаційного моделювання, прикладні аспекти системного аналізу у різних видах професійної діяльності;
(ФК 3) здатність виконувати теоретичні й експериментальні дослідження, математичне й комп’ютерне моделювання процесів у телекомунікаційних і радіотехнічних системах та пристроях.
Знання:
(ЗН 4) сучасних математичних методів наукових досліджень, імітаційного моделювання, прикладних аспектів системного аналізу.
Уміння:
(УМ 5) виконувати самостійно науково-дослідну діяльність у галузі телекомунікацій і радіотехніки з використанням сучасних математичних методів наукових досліджень, імітаційного моделювання, прикладних аспектів системного аналізу;
(УМ 7) планувати, організовувати роботу та керувати проектами в галузі наукових досліджень, розробки, аналізу, розрахунку, моделювання, виробництва та тестування телекомунікаційних і радіотехнічних систем та пристроїв;
(УМ 11) обґрунтовувати й аналізувати вибір конкретного типу моделі та методу телекомунікаційних та радіотехнічних систем при вирішенні відповідних практичних задач.
Після засвоєння матеріалу дисципліни аспіранти отримають фундаментальні знання в області теорії та практики імітаційного моделювання в телекомунікаціях і радіотехніці, практичні знання особливостей імітаційного моделювання на прикладах типових об’єктів телекомунікацій та радіотехніки; набудуть уміння застосовувати здобуті знання при розробці нових наукових методик та в новітніх промислових технологіях і зразках нової техніки, для пояснення отриманих даних і передбачення нових наукових результатів; отримають досвід практичного застосування методів імітаційного моделювання для задач телекомунікацій та радіотехніки; проведення досліджень і узагальнення їх результатів в області хвильових явищ, хвильових структур і хвильових пристроїв обробки сигналів; самостійної роботи з навчальною, науковою та довідковою літературою.
Для успішного засвоєння дисципліни аспірант має володіти «Іноземною мовою для наукової діяльності», оскільки значна частина новітніх технологій викладена англійською мовою. Компетенції, знання, уміння та досвід, одержані в процесі вивчення кредитного модуля є необхідними для виконання наукових досліджень за темою дисертації.
Дисципліну структурно розділено на 4 розділи:
Розділ 1 Основні поняття теорії моделювання
Розділ 2 Технологія імітаційного моделювання. Обробка результатів імітаційного моделювання
Розділ 3 Імітаційне моделювання структур та пристроїв хвильової радіоелектроніки
Розділ 4 Імітаційне моделювання надійності програмного забезпечення та телекомунікаційних і радіотехнічних систем
Основна література:
|
3.
Лекційні заняття. Перелік основних питань
Розділ 1 Основні поняття теорії моделювання
1.1 Наукове моделювання як метод дослідження об'єктів пізнання
1.2 Критерії, яким має задовольняти модель
1.3 Елементи системного аналізу. Класифікація систем
1.4 Види моделювання
1.5 Імітаційне моделювання
Розділ 2 Технологія імітаційного моделювання. Оброблення результатів імітаційного моделювання
2.1 Реалізація імітаційного моделювання
2.2 Мистецтво імітаційного моделювання
2.3 Комп’ютерне моделювання та його обмеження
2.4 Конструювання моделі. Оптимізація
2.5 Моделювання компонентів. Пряме та зворотне завдання
2.6 Експериментування та аналіз чутливості
2.7 Аналіз результатів імітаційного моделювання
Розділ 3 Імітаційне моделювання структур та пристроїв хвильової радіоелектроніки
3.1 Електромагнітні імпедансні бар’єр та яма
3.2 Квантово-механічні потенціальні бар’єр та яма
3.3 Резонансні двобар’єрні електромагнітні та акустичні структури
3.4 Квантово-механічна двобар’єрна структура
3.5 Напівпровідникові надґрати
Розділ 4 Імітаційне моделювання надійності програмного забезпечення та телекомунікаційних і радіотехнічних систем
4.1 Вступ в надійність систем
4.2 Державні стандарти України з надійності техніки
4.3 Надійність програмного забезпечення
4.4 Стійкість функціонування програмного забезпечення
4.5 Аналіз надійності за лямбда-моделлю
4.6 Аналіз надійності за DN-моделлю
Тематики практичних занять. Завдання виконуються комп’ютерним моделюванням в комп’ютерному класі.
1 Моделювання та дослідження поодиноких хвильових бар’єрів та ям
2 Моделювання та дослідження двобар’єрних електромагнітних та акустичних структур
3 Моделювання та дослідження двобар’єрних квантово-механічних структур
4 Моделювання та дослідження напівпровідникових надґрат
5 Імітаційне моделювання надійності радіоелектронної системи
З метою підвищення якості засвоєння навчального матеріалу та досвіду теоретичних наукових досліджень передбачені індивідуальні завдання у формі розрахунково-графічної роботи за тематикою дисципліни.
Система вимог, які ставляться перед аспірантом:
Відвідування лекційних та практичних занять є обов’язковою складовою вивчення матеріалу;
Штрафні бали виставляються за несвоєчасне виконання завдань практичних занять. Кількість штрафних балів не більше 10.
Рейтинг аспіранта складається з балів за:
Розрахункова робота:
Ваговий бал розрахункової роботи = 10 при таких критеріях оцінювання:
Практичні завдання:
Сумарний ваговий бал за практичні зайняття протягом семестру складає 40 балів при таких критеріях оцінювання:
Заохочувальні бали
за активну роботу на лекції та практичному занятті, але в сумі не більше 10.
Рейтингова шкала з дисципліни RD =100 балів і утворюється із сумарного вагового балу за роботу в семестрі (стартовий рейтинг) RC та екзаменаційної складової RЕ :
RD = RC + RE
Згідно з викладеним у попередніх пунктах
RC = Rпр + Rрр = 50 балів+ (Rз - Rш)
де Rпр – бал за практичне завдання (0…40);
Екзаменаційна складова становить 50% рейтингової шкали і становить RE = 50 балів.
Система оцінювання знань на екзамені:
Умови допуску до екзамену: студент допускається до екзамену, якщо він:
Сума набраних балів RD або балів за залікову роботу переводиться до залікової оцінки згідно з таблицею:
Кількість балів | Оцінка |
---|---|
100-95 | Відмінно |
94-85 | Дуже добре |
84-75 | Добре |
74-65 | Задовільно |
64-60 | Достатньо |
Менше 60 | Незадовільно |
Не виконані умови допуску | Не допущено |
Робочу програму навчальної дисципліни (силабус):
Складено
Нелін Є. А.;
Ухвалено кафедрою ПРЕ (протокол № ПРЕ, №6 від 21.06.2021 )
Погоджено методичною комісією факультету/ННІ (протокол № ______ від ______)