Кафедра прикладної радіоелектроніки |
Рівень вищої освіти | Третій (освітньо-науковий) |
Галузь знань | - |
Спеціальність | |
Освітня програма | |
Статус дисципліни | Нормативна |
Форма здобуття вищої освіти | Очна |
Рік підготовки, семестр | 2 курс, весняний семестр |
Обсяг дисципліни | 5 кред. (Лекц. 18 год, Практ. год, Лаб. год, СРС. год ) |
Семестровий контроль/контрольні заходи | Екзамен |
Розклад занять | https://rozklad.kpi.ua |
Мова викладання | Українська |
Інформація про керівника курсу / викладачів | Лекц.: Степанов М. М., |
Розміщення курсу |
Мета дисципліни — формування у студентів теоретичних знань та практичних навичок самостійної роботи із використання алгоритмів для машинного навчання при зборі та обробки даних від системи які входять до переліку інтернет речей.
Основне завдання вивчення дисципліни полягає в опануванні студентами необхідних знань і практичних навичок з машинного навчання як одним із сучасних провідних наукових напрямків штучного інтелекту, а також оволодіти технологією розв’язання широкого класу задач науки та техніки (зокрема, задач розпізнавання, пошуку рішень, комп’ютерного бачення, інтелектуального управління) за допомогою методів, підходів та алгоритмів машинного навчання.
1) успішне опанування дисциплін «Побудова систем інтернет речей», «Моделювання та оптимізація систем інтернет речей», «Теорія алгоритмів»;
2) знання теоретичних основ програмування, теорії алгоритмів, основні поняття та терміни, що стосуються ІТ технологій;
3) володіння елементарними навичками з теорії кодування, використання типів комп’ютерних обчислювальних систем, навичками користування системою моделювання процесів;
Тема 1. Задачі машинного навчання..
Тема 2. Основні концепції машинного навчання.
Тема 3. Основні етапи роботи системи машинного навчання.
Тема 4. Огляд базових понять машинного навчання. Оцінка якості.
Тема 5. Проектування ознак.
Тема 6. Стратегії та методи машинного навчання. Навчання з учителем, навчання без учителя.
Тема 7. Основні поняття штучних нейронних мереж.
Тема 8. Згорткові нейронні мережі (CNN).
Тема 9. Рекурентні нейронні мережі (RNN).
Форми оцінювання: рівень досягнення всіх запланованих результатів навчання визначається за результатами захистів індивідуальних лабораторних робіт, виконання практичних робіт, написання модульних контрольних робіт та екзаменаційного оцінювання.
Питома вага результатів навчання у підсумковій оцінці за умови її опанування на належному рівні наступні:
Студент отримує допуск до іспиту за умови здачі та захисту всіх передбачених планом лабораторних та практичних робіт та отримання протягом семестру не менше 36 балів. Максимальна кількість балів – 60.
Семестрове оцінювання: 60 балів (60%)
Упродовж семестру на лекціях здобувачі освіти приймають участь у дискусіях та усних опитуваннях за результатами тем, що виносилися на самостійну підготовку. Кількість виступів обмежена до 3. Одна доповідь оцінюється до 1 балів, а доповнення 0.5-1 бал. Загальна кількість балів, що здобувач може обрати на лекціях 27 балів. Також, передбачено виконання 14 практичних робіт, що оцінюються від 1 до 4 балів за кожну (всього від 14 до 56 балів). Предмет закінчується іспитом.
Підсумкове оцінювання у формі іспиту: складає 40 балів (40% від загального рейтингу дисципліни у 100 балів ).
Завдання з екзамену сформовані у вигляді білетів, що містить теоретичне завдання у вигляді комп’ютерного тесту та 1 практичного завдання. Вага теоретичного та практичного завдання максимум по 20 балів. Всього 40 балів максимум.
Оцінка за іспит не може бути меншою 24 балів для отримання позитивної оцінки за екзамен.
Підсумкова оцінка визначається шляхом підсумовування балів семестрової роботи та екзамену. Якщо у підсумку студент набрав менше 60 балів, йому ставиться оцінка «незадовільно».
Кількість балів | Оцінка |
---|---|
100-95 | Відмінно |
94-85 | Дуже добре |
84-75 | Добре |
74-65 | Задовільно |
64-60 | Достатньо |
Менше 60 | Незадовільно |
Не виконані умови допуску | Не допущено |
Всі матеріали надаються слухачам в електронному вигляді: навчальний посібник, презентаційні матеріали, приклади практичних робіт та захищених дисертацій (їх авторефератів)
Робочу програму навчальної дисципліни (силабус):
Складено
Степанов М. М.;
Ухвалено кафедрою ПРЕ (протокол № від )
Погоджено методичною комісією факультету/ННІ (протокол № ______ від ______)