Кафедра біомедичної інженерії |
Рівень вищої освіти | Другий (магістерський) |
Галузь знань | 16 - Хімічна та біоінженерія |
Спеціальність | 163 - Біомедична інженерія |
Освітня програма | 163Мп МІ - Медична інженерія (ЄДЕБО id: 28922)163Мп МІ+ - Медична інженерія (ЄДЕБО id: 58775) |
Статус дисципліни | Нормативна |
Форма здобуття вищої освіти | Очна |
Рік підготовки, семестр | 1 курс, весняний семестр |
Обсяг дисципліни | 2 кред. (Лекц. год, Практ. 18 год, Лаб. год, СРС. 42 год ) |
Семестровий контроль/контрольні заходи | Залік |
Розклад занять | https://rozklad.kpi.ua |
Мова викладання | Українська / Англійська |
Інформація про керівника курсу / викладачів | Практ.: Максименко В. Б., СРС.: Максименко В. Б. |
Розміщення курсу |
Навчальна дисципліна «Науково-дослідна робота за темою магістерської дисертації» покликана сформувати у студентів навички, необхідні для створення технічної документації, наукових публікацій, виконання індивідуального плану магістра, що є основою до написання магістерської дисертації.
Основною метою навчальної дисципліни є набуття вмінь і досвіду планувати і реалізовувати заходи щодо визначення рівня новизни технічних і технологічних рішень, створення теоретичних моделей об’єкта досліджень, проведення експериментальних досліджень в рамках біомедичних завдань.
Вивчення дисципліни грунтується на партнерській співпраці викладача і студента, особистісно- орієнтованому підході, принципі систематичності та послідовності в освіті, професійно спрямованій діяльності студента. Під час навчання з дисципліни «Науково-дослідна робота за темою магістерської дисертації» застосовуються:
− метод проблемно-орієнтованого навчання;
− особистісно-орієнтовані розвиваючі технології, засновані на активних формах і методах навчання (командна робота (team-based learning), парна робота (think-pair-share), метод мозкового штурму, тощо);
− евристичні методи (методи створення ідей, методи вирішення творчих завдань, методи активізації творчого мислення).
Для більш ефективної комунікації з метою розуміння структури навчальної дисципліни
«Науково-дослідна робота за темою магістерської дисертації» і засвоєння матеріалу використовується електронна пошта, платформа дистанційного навчання Google Classroom, за допомогою яких:
− спрощується розміщення та обмін навчальним матеріалом;
− здійснюється надання зворотного зв’язку студентам стосовно навчальних завдань та змісту навчальної дисципліни;
− оцінюються навчальні завдання студентів;
− ведеться облік виконання студентами плану навчальної дисципліни, графіку виконання навчальних завдань та оцінювання студентів.
Необхідні навички
Програмні результати навчання
В результаті вивчення навчальної дисципліни «Науково-дослідна робота за темою магістерської дисертації» студенти зможуть:
Дисципліна «Науково-дослідна робота за темою магістерської дисертації» є фундаментом для подальшого проходження переддипломної практики та підготовки магістерської дисертації.
Програмні результати навчання, контрольні заходи та терміни виконання оголошуються студентам на першому занятті.
№ з/п |
Тема |
Програмні результати навчання |
Основні завдання |
|
Контрольний захід |
Термін виконання |
|||
1. |
Аналітичний огляд літератури |
№ 1, 2 |
Практична робота 1-2 |
7-й тиждень |
2. |
Мета, об’єкт, предмет дослідження |
№ 3 |
Практична робота 3 |
5-й тиждень |
3. |
Календарний план МД |
№ 4 |
Практична робота 4 |
9-й тиждень |
4. |
Стартап за темою МД |
№ 1, 5 |
Практична робота 5 |
13-й тиждень |
5. |
Результати дослідження |
№ 1, 5 |
Практична робота 6-8 |
17-й тиждень |
6. |
Проведення заліку |
|
Отримання заліку «автоматом» |
18-й тиждень |
Базові ресурси
Мудл: https://do.ipo.kpi.ua/course/view.php?id=1373
1. Bronzino J. Medical Devices and Systems: http://brainmaster.com/software/pubs /brain/The_Biomedical_Engineering_Handbook_.pdf.
2. Dyro J. The Clinical Engineering Handbook. - M. : Academic Press, 1st Edition, 2004. - 696 с. // http://www.unimasr.net/ums/upload/files/2011/May/ UniMasr.com_14ab3dd34c5b89a8eedfe9a1f60900d8.pdf
3. Bronzino J. D. Biomedical Engineering Handbook / J. D. Bronzino. – USA, 2000. – 3189 с.
4. A Handbook for Clinical and Biomedical Engineers. Chapter 7 - The Role of Clinical Engineers in Hospitals: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/ B978012396961300007X
5.Saltzman W.M. – Biomedical Engineering Brodging Medicine and Technology (2009) https://do.ipo.kpi.ua/mod/resource/view.php?id=32281
Допоміжні ресурси
1. Enderle J. D. Introduction to Biomedical Engineering / John D. Enderle., 2005. – 1118 с.
2. Naik G. Recent Advances in Biomedical Engineering / Ganesh Naik. – India, 2009. – 659 с.
3. Campolo D. New Developments in Biomedical Engineering / Domenico Campolo. – India, 2010. – 710 с.
4. J.D. Enderle, S.M. Blanchard, and J.D. Bronzino. Introduction to Biomedical Engineering. Elsevier, Amsterdam, second edition, 2005, 1118 pp.
5. Roger van den He–vel (KPMG in the US), Anuj Kapadia (KPMG in the US), Chris Stirling (KPMG in the UK), Jia Zhou(KPMG in China) Medical devices - 230 https://do.ipo.kpi.ua/mod/resource/view.php?id=32286
6. The European Medical Technology Industry – in figures 2019 https://do.ipo.kpi.ua/mod/resource/view.php?id=32287
7. Richard Kortum R. – Biomedical Engineering in Global Health (2009) https://do.ipo.kpi.ua/mod/resource/view.php?id=32292
8. УДК 616.1–616.7 АКТУАЛЬНІ ЗАВДАННЯ БІОМЕДИЧНОЇ ІНЖЕНЕРІЇ В УКРАЇНІ Максименко В.Б., Білошицька О.К., Овчаренко Г.Р., Юр’єва К.О., https://do.ipo.kpi.ua/mod/resource/view.php?id=32285
9. ОГЛЯД СВІТОВОЇ ПРАКТИКИ ЩОДО ВПРОВАДЖЕННЯ МЕДИЧНИХ ІНФОРМАЦІЙНИХ СИСТЕМ ТА ПРОБЛЕМИ СТВОРЕННЯ ЄДИНОГО МЕДИКО-ІНФОРМАЦІЙНОГО ПРОСТОРУ © Чабан О., Бойко О., 2013 https://do.ipo.kpi.ua/mod/resource/view.php?id=32666
10. ТЕМА 1. ЗАСАДИ ЗАГАЛЬНОЇ ТЕОРІЇ СИСТЕМ 1.1. Основні поняття загальної теорії систем та системного аналізу. https://do.ipo.kpi.ua/mod/resource/view.php?id=32919
11. М.І.Гиль, Біотехнологія. Навчальний посібник 2012. https://do.ipo.kpi.ua/mod/resource/view.php?id=59095
12. О.В.Карпов, С.В.Демидов, С.С.Кир’яченко, Клітинна та генна інженерія. Підручник Київ, 2010.
https://do.ipo.kpi.ua/mod/resource/view.php?id=59093
13. В.А.Опрітов, Ентропія біосистем. https://do.ipo.kpi.ua/mod/resource/view.php?id=59164
14. Л.А.Блюмнфельд, Інформація, термодинаміка і конструкція біосистем. https://do.ipo.kpi.ua/mod/resource/view.php?id=59173
15. Welty Wicks, Wilson Rorrer Fundamentals of Momentum, Heat and Mass Transfer, 2017 https://do.ipo.kpi.ua/mod/resource/view.php?id=59177
16. В.П.Олейник, Основы взаимодействия физических полей с биологическим объектом, учебное пособие 2006. https://do.ipo.kpi.ua/mod/resource/view.php?id=64958
17. О.М.Игнатова, Трансляционная медицина – путь от фундаментальной биомедицинской науки в здравоохранение. https://do.ipo.kpi.ua/mod/resource/view.php?id=65002
18. Е.П.Михайлова, А.Н.Бортко Биомедицинская этика: теория, принципы, поблемы. 1996
https://do.ipo.kpi.ua/mod/resource/view.php?id=64999
Навчання здійснюється на основі сучасної стратегії взаємодії викладача та студента в електронному просторі з метою засвоєння студентами матеріалу та розвитку у них практичних навичок. Під час навчання застосовуються:
- стратегії активного і колективного навчання;
- особистісно-орієнтовані розвиваючі технології, засновані на активних формах і
методах навчання (командна робота (team-based learning), парна робота (think-pair-share),
метод мозкового штурму, метод кейс-стаді, ділові ігри, дискусія тощо);
- евристичні методи (методи створення ідей, методи вирішення творчих завдань, методи
активізації творчого мислення);
- метод проблемно-орієнтованого навчання.
Для більш ефективної комунікації з метою розуміння структури навчальної дисципліни та
засвоєння матеріалу використовується платформа https://do.ipo.kpi.ua за допомогою якої:
- спрощується розміщення та обмін навчальним матеріалом;
- здійснюється надання зворотного зв’язку студентам стосовно навчальних завдань та
змісту навчальної дисципліни;
- оцінюються навчальні завдання студентів;
- ведеться облік виконання студентами плану навчальної дисципліни, графіку виконання
Види самостійної роботи: підготовка до аудиторних занять здійснюється відповідно до планку дисципліни за наведеними в ньому посиланнями на платформу MOODLE, проведення розрахунків за первинними даними, отриманими на лабораторних заняттях, розв’язок задач, написання реферату, виконання розрахункової роботи, виконання домашньої контрольної роботи тощо надсилається викладачу в електронному вигляді через систему MOODLE та в терміни часу вказаний у системі поточного оцінювання.
Порушення термінів виконання завдань та заохочувальні бали
Заохочувальні бали |
Штрафні бали |
||
Критерій |
Ваговий бал |
Критерій |
Ваговий бал |
Активна аудиторна робота |
+2 бал |
Порушення термінів виконання практичної роботи (за кожну таку роботу) |
- 5 балів |
Написання тез, статті, участь у міжнародних, всеукраїнських та/або інших заходах або конкурсах за тематикою навчальної дисципліни |
+ 5 балів |
|
|
Сумарна кількість як заохочувальних, так і штрафних балів не може перевищувати 10.
Відвідування занять
Відвідування лекцій, практичних та виїзних занять не оцінюється. Студентам рекомендується відвідувати заняття, оскільки на них викладається теоретичний матеріал та розвиваються навички, необхідні для виконання семестрового індивідуального завдання. Система оцінювання орієнтована на отримання балів за активність студента, а також виконання завдань, які здатні розвинути практичні уміння та навички.
Пропущені контрольні заходи можна перескласти до завершення атестаційного тижня.
Тематичне завдання, яке подається на перевірку з порушенням терміну виконання – не оцінюється.
Календарний рубіжний контроль
Проміжна атестація студентів (далі – атестація) є календарним рубіжним контролем. Метою проведення атестації є підвищення якості навчання студентів та моніторинг виконання графіка освітнього процесу студентами 3.
Критерій |
Перша атестація |
Друга атестація |
||
Термін атестації 4 |
8-ий тиждень |
14-ий тиждень |
||
Умови отримання атестації |
Поточний рейтинг 5 |
≥ 13 балів |
≥ 30 балів |
|
Виконання практичних робіт |
Практична робота |
+ |
+ |
|
Академічна доброчесність
Політика та принципи академічної доброчесності визначені у розділі 3 Кодексу честі Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського». Детальніше: https://kpi.ua/code.
Норми етичної поведінки
Норми етичної поведінки студентів і працівників визначені у розділі 2 Кодексу честі Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського». Детальніше: https://kpi.ua/code.
Процедура оскарження результатів контрольних заходів
Студенти мають можливість підняти будь-яке питання, яке стосується процедури контрольних заходів та очікувати, що воно буде розглянуто згідно із наперед
визначеними процедурами. Студенти мають право оскаржити результати контрольних заходів, але обов’язково аргументовано, пояснивши з яким критерієм не погоджуються відповідно до оціночного листа та/або зауважень.
Дистанційне навчання (необов’язковий пункт)
Дистанційне навчання через проходження онлайн-курсів за певною тематикою допускається за умови погодження зі студентами. У разі, якщо невелика кількість студентів має бажання пройти онлайн-курс за певною тематикою, вивчення матеріалу за допомогою таких курсів допускається, але студенти повинні виконати всі завдання, які передбачені у навчальній дисципліні. Може здійснюватися виставлення оцінки за контрольні заходи шляхом перенесення результатів проходження онлайн-курсів. Можливе здійснення контрольних заходів і атестації дистанційно в онлайн режимі, за умови персональної ідентифікації студентів.
Навчання іноземною мовою (необов’язковий пункт)
Використання іноземної літератури, вивчення навчального матеріалу, термінів, стандартів, документів тощо на іноземних мовах можливе при вивченні новітніх технологій , а також відео і *.ppt демонстраціях у тих випадках, коли відсутні вітчизняні інформаційні джерела.
Англомовним групам іноземних студентів можливе викладання англійською мовою.
Позааудиторні заняття (необов’язковий пункт)
В межах вивчення дисципліни обов’язковим є проведення 50% практичних занять на клінічних базах серцево-судинної хірургії міста Києва, згідно угод про академічну співпрацю.
№ з/п |
Контрольний захід |
% |
Ваговий бал |
Кіл-ть |
Всього |
1. |
Практична робота |
32 |
4 |
8 |
32 |
2. |
Тематичні завдання |
8 |
2 |
4 |
8 |
3. |
Дистанційне навчання/Наукова діяльність |
20 |
20 |
1 |
20 |
5. |
Залік |
40 |
40 |
1 |
40 |
|
Всього |
100 |
Кількість балів | Оцінка |
---|---|
100-95 | Відмінно |
94-85 | Дуже добре |
84-75 | Добре |
74-65 | Задовільно |
64-60 | Достатньо |
Менше 60 | Незадовільно |
Не виконані умови допуску | Не допущено |
-
Робочу програму навчальної дисципліни (силабус):
Складено
Максименко В. Б.;
Ухвалено кафедрою БМІ (протокол № 16 від 21.06.2024р. )
Погоджено методичною комісією факультету/ННІ (протокол № 9 від 26.06.2024р. )