Кафедра радіоінженерії

[RE-47] Дискретні і цифрові сигнали та процеси в радіотехніці

Робоча програма навчальної дисципліни (Силабус)

Реквізити навчальної дисципліни

Рівень вищої освітиПерший (бакалаврський)
Галузь знань-
Спеціальність
Освітня програмаВсі ОП
Статус дисципліниВибіркова (Ф-каталог)
Форма здобуття вищої освітиОчна
Рік підготовки, семестрДоступно для вибору починаючи з 2-го курсу, весняний семестр
Обсяг дисципліни4 кред. (Лекц. 18 год, Практ. 18 год, Лаб. 36 год, СРС. 66 год )
Семестровий контроль/контрольні заходиЗалік
Розклад занятьhttps://rozklad.kpi.ua
Мова викладанняУкраїнська
Інформація про керівника курсу / викладачів Лекц.: Павлов О. І.,
Лаб.: Павлов О. І.,
СРС.: Павлов О. І.
Розміщення курсуhttp:\\dtsp.kiev.ua

Програма навчальної дисципліни

1. Опис навчальної дисципліни, її мета, предмет вивчання та результати навчання

...

2. Пререквізити та постреквізити дисципліни (місце в структурно-логічній схемі навчання за відповідною освітньою програмою)

...

3. Зміст навчальної дисципліни

...

4. Навчальні матеріали та ресурси

...

Навчальний контент

5. Методика опанування навчальної дисципліни (освітнього компонента)

...

6. Самостійна робота студента

...

Політика та контроль

7. Політика навчальної дисципліни (освітнього компонента)

...

8. Види контролю та рейтингова система оцінювання результатів навчання (РСО)

...
Таблиця відповідності рейтингових балів оцінкам за університетською шкалою
Кількість балівОцінка
100-95Відмінно
94-85Дуже добре
84-75Добре
74-65Задовільно
64-60Достатньо
Менше 60Незадовільно
Не виконані умови допускуНе допущено

9. Додаткова інформація з дисципліни (освітнього компонента)

...
Опис матеріально-технічного та інформаційного забезпечення дисципліни

Практичні та лабораторні заняття з дисципліни «Дискретні і цифрові сигнали та процеси в радіотехніці» проводяться на ПК з використанням пакету Matlab. 

Практичні та лабораторні роботи виконуються в комп’ютерному класі 321-17, тестування результатів виконання лабораторних робіт здійснюється в спеціалізованій лабораторії 318-17.

В класі 321-17 організовано 12 робочих місць. Кожне місце облаштоване персональним комп’ютером та Ethernet розеткою та 220 В для підключення додаткового обладнання. Підготовлено 3 шестигодинних лабораторних роботи.

В 318-17 лабораторії організовано 6 робочих місць. Кожне місце облаштоване різноманітними генераторами, осцилографом, вольтметрами.

Під час вивчення дисципліни «Дискретні і цифрові сигнали та процеси в радіотехніці» студенти виконують такі лабораторні роботи:
ЛР 1. Процеси перетворення сигналів в пристроях міжстанційної сигналізації з використанням DTMF:
- процеси синтезу, кодування, модуляції, демодуляції та декодування DTMF сигналів в пристроях тонального набору телефонного номера абонента,
- процеси синтезу, кодування, модуляції, демодуляції та декодування DTMF сигналів в пристроях автоматичного визначення телефонного номера абонента.

ЛР 2. Процеси перетворення сигналів в модемах зі складними видами модуляції:
- BFSK в модемі V.21, 
- кільцевої BPSK та QPSK в модемі V.22, 
- прямокутної QAM-16 в модемі V.22bis, 
- кільцевої QPSK та π/4-QPSK в модемі V.26, 
- кільцевої 8-PSK в модемі V.27, 
- кільцевої QAM-16, QAM-8, QPSK з ненадлишковим кодуванням в модемі V.29, 
- прямокутної QAM-16 з ненадлишковим кодуванням та прямокутної QAM-32 з надлишковим решітчатим кодуванням в модемі V.32.

ЛР 3. Дослідження методів оцінювання спектру та спектральних параметрів сигналу при наявності адитивних завад та шумів квантування:
- ознайомлення з принципом роботи радіодальноміру при вимірюванні дальності методом ЛЧМ (лінійної частотної модуляції),
- ознайомлення з класичними та параметричними методами ЦСА (цифрового спектрального аналізу),
- дослідження способів реалізації класичних методів оцінювання спектру за функцією спектральної густини,
- дослідження ефекту розтікання лінійчатого спектру періодичного сигналу при обмеженій тривалості спостережень,
- дослідження впливу процесу когерентного накопичення сигнальних реалізацій на характеристики методів ЦСА в умовах шумів,
- дослідження ефекту збільшення віртуальної розрядності процесу квантування при когерентному накопиченні реалізації суміші сигналу та шуму «розкачування».

Перетворення сигналів з неперервної форми в дискретну та навпаки, а також їх аналіз здійснюється за допомогою АЦП, ЦАП, осцилографів та спектроаналізаторів (для сигналів звукового діапазону можна використовувати аудіокарти ПК та оціночні модулі на базі сигнального процесору ADSP-2181, для сигналів ВЧ діапазону може бути використані АЦП і ЦАП з РЧ вибіркою, а синтез і аналіз даних забезпечується засобами ПК).




Робочу програму навчальної дисципліни (силабус):
Складено Павлов О. І.;
Ухвалено кафедрою РІ (протокол № від )
Погоджено методичною комісією факультету/ННІ (протокол № ______ від ______)