Кафедра трансляційної медичної біоінженерії

[BF46] Дипломне проектування

Робоча програма навчальної дисципліни (Силабус)

Реквізити навчальної дисципліни

Рівень вищої освітиПерший (бакалаврський)
Галузь знань16 - Хімічна інженерія та біоінженерія
Спеціальність163 - Біомедична інженерія
Освітня програма163Б РБІ - Регенеративна та біофармацевтична інженерія (ЄДЕБО id: 32311)163Б РБФІ+ - Регенеративна та біофармацевтична інженерія (ЄДЕБО id: 58754)
Статус дисципліниНормативна
Форма здобуття вищої освітиОчна
Рік підготовки, семестр4 курс, весняний семестр
Обсяг дисципліни6 кред. (Лекц. год, Практ. год, Лаб. год, СРС. 180 год )
Семестровий контроль/контрольні заходиЗахист
Розклад занятьhttps://rozklad.kpi.ua
Мова викладанняУкраїнська
Інформація про керівника курсу / викладачів СРС.: Мотроненко В. В.
Розміщення курсуhttps://classroom.google.com

Програма навчальної дисципліни

1. Опис навчальної дисципліни, її мета, предмет вивчання та результати навчання

Що буде вивчатися

Димпломне проектування спрямоване на узагальнення теоретичних знань та практичних навичок набутих здобувачами в процесі навчаня за освітньою програмою "Регенеративна та біофармацевтична інженерія". При виконанні дипломного проекту здобувачі зможуть самостійно спроектувати виробництво певного біомедичного продукту (виробу): від ідеї до детального біоінженерного проекту. 
Дипломне проектування базується на знаннях методів отримання різноманітних біомедичних продуктів (виробів), промислової інженерії, біохімії, анатомії, біоматеріалів, біотехнології, біоінженерії, електроніки, інформаційних технологі, автоматизації, охорони праці та економіки тощо, і дає можливість здобувачам використати ці знання на практиці. Практична частина дипломного проекту спрямована на безпосереднє ознайомлення з медичними терапевтичними та діагностичними технологіями: науково-аналітичний огляд, проектування, конструювання, виробництво, експлуатація (використання),  комп’ютерна обробка експериментальної медичної та біологічної інформації для ідентифікації наявності патологічних процесів.

Чому це цікаво/треба вивчати

При виконанні дипломного проекту відбувається формування у здобувачів здатностей проектувати технічні та технологічні об’єкти, що відповідають встановленим вихідним даним; виконувати техніко-економічне обґрунтування рішень, що приймаються; приймати рішення, що відповідають новітнім досягненням науки і техніки; застосовувати сучасні методи аналізу і розрахунку компонентів об’єктів проектування; обґрунтовано вибирати методи та проводити дослідження/експерименти, аналізувати отримані результати; ефективно використовувати сучасні інформаційні технології; виконувати проекно-конструкторську документацію згідно з нормативними вимогами. Оволодіння методологією творчого вирішення (розв’язання) сучасних проблем (завдань) наукового або (та) прикладного характеру на основі отриманих знань та професійних умінь відповідно до вимог стандартів вищої освіти.

Чому можна навчитися

Знання:

  • Сучасних технологій проектування та одержання біоінженерних продуктів (виробів).
  • Можливостей удосконаллення існуючих біоінженерних технологій з використанням сучасних наукових досліджень галузі.
  • Сучасних принципів та підходів медико-біологічного обгрунтування біоінженерних продуктів та способів їх отримання.
  • Стандартизації біомедичної продукції та способів її отримання.
  • Сучасних підходів до контролю біоінженерних продуктів та способів їх отримання.
  • Способів вибору та розрахунку біоінженерного обладнання.
  • Автоматизації біоінженерних процесів.

Вміння:

  • Аналізувати науково-технічну літературу з метою визначення сучасного стану досліджень з обраного напрямку.
  • Складати матеріальний баланс біоінженерних процесів.
  • Обгрунтовувати вибір технологічного обладнання.
  • Розробляти технологічні та апаратурно-технологічні схеми, а також схеми автоматизації біоінженерних процесів.
  • Обгрунтовувати параметри стандартизації біоінженерних виробів та процесів.
  • Узагальнювати свої знання та уміння, набуті в процесі навчання, для вирішення практичних біоінженерних завдань.  

Інтегральна компетентність (ІК).
ІК - Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у біомедичній інженерії або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів хімічної, біологічної та медичної інженерії, і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.

Загальні компетентності (ЗК).
ЗК 01 - Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК 02 - Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК 03 - Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
ЗК 04 - Навички використання інформаційних і комунікаційних технології.
ЗК 05 - Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.
ЗК 06 - Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. 
ЗК 07 - Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
ЗК 08 - Здатність приймати обґрунтовані рішення.
ЗК 10 - Навики здійснення безпечної діяльності.
ЗК 11 - Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
ЗК 13 - Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.

Спеціальні (фахові) компетентності (ФК).
ФК 01 - Здатність застосовувати пакети інженерного програмного забезпечення для проведення досліджень, аналізу, обробки та представлення результатів, а також для автоматизованого проєктування медичних приладів та систем.
ФК 02 - Здатність забезпечувати інженерно-технічну експертизу в процесі планування, розробці, оцінці та специфікації медичного обладнання.
ФК 03 - Здатність вивчати та застосовувати нові методи та інструменти аналізу, моделювання, проєктування та оптимізації медичних приладів та систем.
ФК 04 - Здатність забезпечувати технічні та функціональні характеристики систем і засобів, що використовуються в медицині та біології (при профілактиці, діагностиці, лікуванні та реабілітації).
ФК 05 - Здатність застосовувати фізичні, хімічні, біологічні та математичні методи в аналізі, моделюванні функціонування живих організмів та біотехнічних систем. 
ФК 06 - Здатність ефективно використовувати інструменти та методи для аналізу, проєктування, розрахунку та випробувань при розробці біомедичних продуктів і послуг.
ФК 07 - Здатність планувати, проєктувати, розробляти, встановлювати, експлуатувати, підтримувати, технічно обслуговувати, контролювати і координувати ремонт приладів, обладнання та систем для профілактики, діагностики, лікування і реабілітації, що використовується в лікарнях і науково-дослідних інститутах.
ФК 08 - Здатність проводити дослідження та спостереження щодо взаємодії біологічних, природних та штучних систем (протези, штучні органи тощо).
ФК 09 - Здатність ідентифікувати, формулювати і вирішувати інженерні проблеми, пов’язані з взаємодією між живими і неживими системами.
ФК 10 - Здатність застосовувати принципи побудови сучасних автоматизованих систем управління виробництвом медичних приладів, їх технічне, алгоритмічне, інформаційне і програмне забезпечення.
ФК 11 - Здатність аналізувати біологічні об’єкти різних форм організації (акаріоти, прокаріоти, еукаріоти: клітини та тканини людини й тварин) та окремі їх частини (білки, нуклеїнови кислоти тощо) використовуючи біологічні, хімічні, фізичні та математичні методи.
ФК 12 - Здатність проєктувати та організовувати виробничі процеси за участю біологічних об’єктів різних форм організації (біологічних агентів) для отримання продуктів біосинтезу чи біотрансформації оздоровчого, профілактичного або лікувального (біофармацевтичного) призначення або для розробки біомедичних технологій.
ФК 13 - Здатність до інтегрованого використання інженерних та біологічних методів для розробки, проєктування, реалізації регенеративних та біофармачевтичних технологій, а також інженерних основ трансляційної медицини

Програмними результатами навчання (ПРН) після вивчення дисципліни «Переддипломна практика» є:
ПРН 02 - Розуміти теоретичні та практичні підходи до створення та керування медичним обладнанням та медичною технікою.
ПРН 03 - Розуміти теоретичні та практичні підходи до створення та застосування штучних біологічних і біотехнічних об’єктів та матеріалів медичного призначення. 
ПРН 04 - Застосовувати знання основ математики, фізики та біофізики, біоінженерії, хімії, інженерної графіки, механіки, опору та міцності матеріалів, властивості газів і рідин, електроніки, інформатики, отримання та аналізу сигналів і зображень, автоматичного управління, системного аналізу та методів прийняття рішень на рівні, необхідному для вирішення задач біомедичної інженерії.
ПРН 05 - Формулювати логічні висновки та обґрунтовані рекомендації щодо оцінки, експлуатації та впровадженні біотехнічних, медико-технічних та біоінженерних засобів і методів.
ПРН 06 - Управляти комплексними діями або проєктами, нести відповідальність за прийняття інженерних рішень у непередбачуваних умовах, проводити техніко-економічну та безпекову оцінку проєктів.
ПРН 07 - Застосовувати положення нормативно-технічних документів, що регламентують порядок проведення сертифікації продукції, організації та атестації виробництва.
ПРН 08 - Вміти використовувати бази даних, математичне і програмне забезпечення для обробки даних та комп’ютерного моделювання біологічних і біотехнічних систем.
ПРН 09 - Вміти спілкуватися з професіоналами в області охорони здоров’я державною та іноземною (англійською або однією з інших офіційних мов ЄС) мовами та розуміти їхні вимоги до біомедичних продуктів і послуг, враховуючи історичний контекст та концепцію здорового способу життя.
ПРН 10 - Здійснювати інженерний супровід, сервісне та інше технічне обслуговування при експлуатації лабораторно-аналітичної техніки, медичних діагностичних і терапевтичних комплексів та систем, а також оформляти типову документацію за видами робіт згідно з Технічним регламентом щодо медичних виробів, Технічним регламентом щодо медичних виробів для діагностики in vitro, Технічним регламентом щодо активних медичних виробів, які імплантують. 
ПРН 11 - Вміти планувати, організовувати, направляти і контролювати медико-технічні та біоінженерні системи і процеси. 
ПРН 12 - Здійснювати контроль якості та умов експлуатації медичної техніки та матеріалів медичного призначення, штучних органів та протезів.
ПРН 13 - Надавати рекомендації щодо вибору обладнання для забезпечення проведення діагностики та лікування.
ПРН 14 - Вміти аналізувати сигнали, які передаються від органів на прилади, та проводити обробку діагностичної інформації.
ПРН 15 - Вміти аналізувати рівень відповідності сучасним світовим стандартам, а також оцінювати рішення і складати завдання на розробку автоматизованих систем управління з урахуванням можливостей сучасних технічних і програмних засобів автоматизації медичного обладнання.
ПРН 16 - Вміти складати завдання на розробку автоматизованих систем управління з урахуванням можливостей сучасних технічних і програмних засобів автоматизації медичного обладнання.
ПРН 17 - Вміти вибирати та рекомендувати відповідне медичне обладнання і біоматеріали для оснащення медичних закладів та забезпечення основних стадій технологічного процесу діагностики, профілактики та лікування.
ПРН 18 - Вміти використовувати системи автоматизованого проєктування для розробки технологічної та апаратної схеми медичних приладів та систем.
ПРН 19 - Застосовувати знання з хімії та біоінженерії для створення, синтезу та застосування штучних біотехнічних та біологічних об’єктів.
ПРН 20 - Організовувати біоіженерні процеси в залежності від характеристики використовуваного біологічного об’єкта та/або кінцевого продукту.

Примітка: ІК, ЗК, ФК та ПРН відповідають таким, що сформульовані в ОПП "Регенеративна та біофармацевтична інженерія". 

2. Пререквізити та постреквізити дисципліни (місце в структурно-логічній схемі навчання за відповідною освітньою програмою)

Навчальна дисципліна відноситься до нормативних освітніх компонентів (ОК), а саме до циклу професійної підготовки. В структурно-логічній схемі слідує після ОК "Переддипломна практика" та є завершальним етапом навчання - узагальненена комплексна робота для перевірки отриманих здобувачем знань та умінь за період навчання. Після виконання та успішного захисту дипломного проекту здобувачі отримують диплом бакалавра.

3. Зміст навчальної дисципліни

Зміст та етапи виконання дипломного проекту:

Тема Заняття Тиждень вивчення
1 Тема. Затвердження теми дипломного проекту. Індивідуальні консультації 1
Пояснювальна записка
2 Завдання. Вихідні дані на проектування. Календарний план-графік проектування. Індивідуальні консультації 1
3 Вступ. Актуальність. Мета та задачі проекту. Апробація роботи (за наявності). Індивідуальні консультації 1
4 Розділ 1. Медико-біологічна частина. Медико-біологічне обґрунтування. Характеристика біомедичного продукту та обґрунтування складу (конструкції). Біологічні основи отримання біомедичних продуктів. Індивідуальні консультації 1-3
5 Розділ 2. Технологічна частина. Обґрунтування вибору технології виготовлення. Опис технології виготовлення. Характеристика сировини, матеріалів та напівпродуктів. Матеріальний баланс. Контроль процесу виготовлення (конструювання). Стандартизація біомедичного продукту (виробу). Індивідуальні консультації 2-4
6 Розділ 3. Апаратурна частина. Обґрунтування конструкції технологічного устаткування. Розробка схеми автоматизації  Індивідуальні консультації 2-4
7

Розділ 4. Охорона праці та техніка безпеки

Індивідуальні консультації 2-4
8 Висновки.  Індивідуальні консультації 4
9 Перелік посилань.  Індивідуальні консультації 4
10 Додатки (за необхідності) Індивідуальні конвультації 2-4
Графічна частина
7 Креслення 1. Технологічна схема  Індивідуальні консультації 2-3
8 Креслення 2. Апаратурно-технологічна схема Індивідуальні консультації 3-4
  Креслення 3. Схема автоматизації Індивідуальні консультації 3-4
Оформлення та захист дипломного проекту
9 Оформлення дипломного проекту Індивідуальні консультації 4
10 Захист дипломного проекту Екзаменаційна комісія 5-6

Орієнтовні теми дипломних проектів

  • Біоінженерні засади виробництва інсуліну.
  • Біоінженерні засади виробництва тест-систем для діагностики методом ІФА.
  • Біоінженерні засади виробництва тест-систем для для діагностики методом ПЛР.
  • Біоінженерні засади виробництва біосенсору для оцінки вірогідності важкого перебігу гепатиту С.
  • Біоінженерні засади виробництва біосенсору для оцінки вірогідності важкого перебігу варусних інфекцій.
  • Біоінженерні засади виробництва біосенсору для оцінки вірогідності важкого перебігу ОРВ.
  • Біоінженерні засади проведення імунологічного аналізу.
  • ​Біоінженерні засади проведення молекулярно-генетичного аналізу.
  • Біоінженерні засади заготівлі крові.
  • Біоінженерні засади виробництва інтерлейкінів.
  • Біоінженерні засади виробництва антибіотиків.
  • Біоінженерні засади виробництва імплантів методом 3D-біодруку.
  • Біоінженерні засади виробництва біоімплантів.
  • Біоінженерні засади біосинтезу клітин еукаріотів..
  • Біоінженерні засади виробництва вакцини на онові ослабленого збудника.
  • Біоінженерні засади виробництва РНК-вакцин.
  • Біоінженерні засади отримання моноклональних антитіл.
  • Біоінженерні засади виробництва вітамінів.
  • Біоінженерні засади виробництва ферментів.
  • Біоінженерні засади виробництва гормонів.

4. Навчальні матеріали та ресурси

Базова рекомендована література:

  1. ЗАКОН УКРАЇНИ Про вищу освіту (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2014, №37-38, ст.2004) Редакція від 02.09.20120 http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1556-18
  2. ПОЛОЖЕННЯ про випускну атестацію студентів КПІ ім. Ігоря Сікорського/ Уклад.: В.П.Головенкін, В.Ю.Угольніков. – Київ, КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2018. – 100 с. https://kpi.ua/files/n7437.pdf
  3. Положення про організацію освітнього процесу в КПІ ім. Ігоря Сікорського - https://document.kpi.ua/files/2020\_7-124.pdf
  4. Оформлення текстових документів у навчальному процесі. Стандарт організації (кафедри) СОУ АУТС 01-15. Для студентів кафедри аавтоматики та управління в технічних системах [ / Уклад.: Я.Ю. Дорогий, Н.Б. Репнікова, О.І. Ролік, Л.Ю. Юрчук – К.: НТУУ «КПІ», 2015. – 27 с. (Редакція 2018 р.)

Допоміжна рекомендована література:

  1. ДСТУ 8302:2015. Бібліографічне посилання. Загальні положення та правила складання. Київ, 2016. 17 с. (Інформація та документація).
  2. ДСТУ 3582:2013. Скорочення слів і словосполучень українською мовою. Загальні вимоги та правила. Київ, 2014. 14 с.

Навчальний контент

5. Методика опанування навчальної дисципліни (освітнього компонента)

Робота над дипломним проектом не передбачає аудиторного навантаження, а складається повністю з самостійної роботи здобувача. При виконанні дипломного проекту здобувач повинен навчитися практично застосовувати знання та уміння набуті ним при опануванні освітньої програми "Регенеративна та біофармацевтична інженерія".

Після проходження практики здобувачам остаточно затверджують тему дипломного проєкту та ознайомлюються з календарним планом-графіком його виконання. Тема обирається здобувачем самостійно виходячи з напрямку наукової роботи та / або професійних інтересів, або пропонується керівником. Тема дипломного проекту повинна перекликатися з індивідуальним завданням, яке здобувач виконує при проходженні переддипломної практики. Теми обов’язково затверджуються наказом по КПІ ім. Ігоря Сікорського, після чого змінити її вже не можливо.

Виконання розділів дипломного проекту проводиться в строки встановлені в календарному плані. Усі необхідні матеріали та рекомендації для виконання кожного розділу проекту розміщуються на платформі дистанційного навчання «Сікорський». Постійно, зі здобувачами проводяться консультації з керівником та консультантами по виконанню павних розділів дипломного проекту ("Розробка схеми автоматизації технології виготовлення" та "Охорона праці та техніка безпеки". Відвідування консультацій здобувачами є обов’язковим.

Усі дипломні проекти проходять перевірку на наявність текстових збігів. У разі виявлення запозичень у розмірі більше 30 % здобувач не допускається до захисту дипломного проекту.

Організаційно процес виконання атестаційних робіт складається з наступних етапів.

  • Підготовчого, який починається з попереднього вибору здобувачем теми та отримання індивідуального завдання від керівника щодо питань, які необхідно вирішити під час переддипломної практики за обраною темою (ознайомлення зі станом проблеми, збирання фактичних матеріалів, проведення необхідних спостережень, експериментів, досліджень тощо), включає освоєння програми переддипломної практики і завершується складанням та захистом звіту про її проходження).
  • Основного, який починається одразу після захисту звіту про практику й завершується орієнтовно за тиждень до захисту дипломного проекту, коли дипломний проект представляється для попереднього захисту. На цьому етапі атестаційна робота має бути повністю виконаною, перевіреною керівником та консультантами. 
  • Заключного, який включає отримання відгуку керівника та рецензії. Виконані атестаційні роботи з відгуком керівника подаються здобувачами на випускову кафедру не пізніше десяти днів до дня захисту в екзаменаційну комісію (ЕК). Завідувач кафедри за результатами співбесіди зі здобувачами, ознайомленням з поданими матеріалами та результатами передзахисту приймає рішення про допуск до захисту та ставить візу на титульній сторінці атестаційної роботи. Рішення завідувача кафедри оформлюється відповідним протоколом засідання кафедри.

Деталізована інформація доводиться до відома здобувачів через відповідні канали зв’язку, зокрема через платформи «Сікорський» та електронний «Кампус».

Тема Програмні
результати
навчання
Основні завдання
Контрольний
захід
Термін
виконання
1 Затвердження теми.   Індивідуальні консультації 1 тиждень
2 Формування завдання.   Індивідуальні консультація 1 тиждент
3 Вступ ПРН 02-20 Індивідуальні консультації 1 тиждень
4 Розділ 1. Медико-біологічна частина. ПРН 02-20 Індивідуальні консультації 1-3 тиждень
5 Розділ 2. Технологічна частина. ПРН 02-20 Індивідуальні консультації 2-4 тиждень
6 Розділ 3. Апаратурна частина. ПРН 02-20 Індивідуальні консультації 2-4 тиждень
7 Розділ 4. Охорона праці та техніка безпеки ПРН 02-20 Індивідуальні консультації 2-4 тиждень
8 Креслення 1. Технологічна схема  ПРН 02-20 Індивідуальні консультації 2-3 тиждень
9 Креслення 2. Апаратурно-технологічна схема  ПРН 02-20 Індивідуальні консультації 3-4 тиждень
10 Креслення 3. Схема автоматизації ПРН 02-20 Індивідуальні консультації 3-4 тиждень
11 Висновки ПРН 02-20 Індивідуальні консультації 4 тиждень
12 Перелік посилань ПРН 02-20 Індивідуальні консультації 4 тиждень
13 Додатки ПРН 02-20 Індивідуальні консультації 2-4 тиждень
14 Оформлення дипломного проекту ПРН 02-20 Індивідуальні консультації 4 тиждень
10 Захист дипломного проекту ПРН 02-20 Екзаменаційна комісія 5-6 тиждень

6. Самостійна робота студента

Загальний об’єм самостійної роботи в рамках освітнього компоненту складає 180 години, зокрема:

  • робота над дипломним проектом – 180 години.

Загальний обсяг робіт в межах виконання дипломного проекту описано в розділі 2 цього Силабусу.

Політика та контроль

7. Політика навчальної дисципліни (освітнього компонента)

Порушення термінів виконання завдань та заохочувальні бали

Здобувачам можуть нараховуватися заохочувальні бали. Сума заохочувальних балів не може перевищувати 10 балів.

Заохочувальні бали нараховуються за такі види діяльності:

  • публікація статті в періодичних фахових видання за тематикою дипломного проекту (10 балів)
  • використання власних наукових дослідження або розробок для удосконалення виробництва представленого в дипломному проекті (10 балів);

Штрафні бали не нараховуються.

Відвідування занять

Аудиторні заняття не передбачені навчальним планом.

Передзахист дипломного проекту.

Передзахист дипломного проекту проводиться на засіданні кафедри на 4-му тижні дипломного проектування. На передзахисті для розгляду студент повинен представити не менше 90 % готової пояснювальної записки, виконаний в повному обсязі графічний матеріал (креслення), перевірку на наявність текстових співпадінь та проект презентацентації. 
На передзахисті здобувач презентує перед викладачами кафедри свій дипломний проект та відповідає на запитання.

Процедура допуску до захисту.

До захисту дипломного проекту допускаються здобувачі які виконали дипломний проект у повному обсязі відповідно до вимог наведених в розділі 2 цього силабусу, пройшли передзахист роботи на засіданні кафедри та перевірку роботи на наявність текстових співпадінь та запозичень (у разі наявності збігів менше 30 %), отримали дозволи від керівника та консультантів, а також позитивні відгук та рецензію.
У разі не виконання хочаб однієї з цих умов здобувач не допускається до захисту.
Остаточне рішення про допуск до захисту приймається на засіданні випускової кафедри.

Забезпечення об’єктивності оцінювання здобувачів

Об’єктивність оцінювання здобувачів на всіх етапах оволодіння дисципліною забезпечується через наступні механізми. По-перше, детальні рекомендації щодо рейтингової системи оцінювання результатів навчання (розділ 8 Силабусу). По-друге, використання здобувачами та викладачами всіх можливих інструментів комунікацій, що забезпечують збереження історії комунікацій (електронна пошта, соціальні мережі, месенджери тощо). По-третє, захист дипломного проекту відбувається на відкритому засіданні Екзаменаційної комісії (ЕК), до складу якої входять компетентні викладачі кафедри, та можуть в повній мірі оцінити якість виконання здобувачами дипломного проекту та його захисту у відповідності до критеріїв доцінювання представлених в розділі 8 цього Силабусу. Кожен з членів ЕК оцінює здобувача за кожним з кретеріїв, а фінальна оцінка виставляється на основі середнього арифметичного по кожному з критеріїв. У разі відсутності узгодженої думки щодо оцінки роботи здобувача, а врегулювання питання здійснюється згідно з «Положення про апеляції в КПІ ім. Ігоря Сікорського» http://osvita.kpi.ua/node/182.

Процедура оскарження результатів контрольних заходів оцінювання

Після отримання коментарів від викладача з аргументацією щодо оцінки, здобувач має право в індивідуальному порядку задати всі питання, які цікавлять стосовно результатів контрольних заходів оцінювання. Якщо здобувач не погоджуються з оцінкою, він має також навести аргументи щодо своєї позиції та звернутися до декана факультету для подальшого вирішення питання (детально – див. «Положення про апеляції в КПІ ім. Ігоря Сікорського» http://osvita.kpi.ua/node/182).

Академічна доброчесність

У разі використання контенту, захищеного авторським правом, результатів аналітичних досліджень та / або іншої інформації, здобувачі мають обов’язково вказувати джерело.
Політика та принципи академічної доброчесності визначені у розділі 3 Кодексу честі Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» (https://kpi.ua/code). У разі виникнення потреби у перевірці академічних текстів, підготовлених здобувачам, на наявність текстових запозичень здобувач може звернутися безпосередньо до викладача або відповідальної особи кафедри з питань перевірки академічних текстів.

Норми етичної поведінки

Норми етичної поведінки здобувачів і працівників визначені у розділі 2 Кодексу честі Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» (https://kpi.ua/code).

Дистанційне навчання

Проходження он-лайн курсів передбачено у випадку форс-мажорних обставин (зокрема, карантинних заходів) та для інклюзивного навчання здобувачів із особливими потребами.

Інклюзивне навчання

Навчальна дисципліна розрахована на вивчення для здобувачів із особливими освітніми потребами, але слід враховувати велике навантаження на зоровий апарат та роботу з хімічними речовинами. В залежності від особливих потреб здобувачів можливе використання дистанційного навчання

8. Види контролю та рейтингова система оцінювання результатів навчання (РСО)

Поточний контроль.

Поточний контроль включає виконання розділів дипломного проекту відповідно до календарного плану-графіку, контроль за виконанням якого покладається на керівника.

Дипломний проект складається з графічної та текстової частини, й публічного захисту проекту.

1. Графічна частина проекту складається з кресленнь::

  • технологічна схема виробництва (А1/А2);
  • апаратурно-технологічна схема виробництва (А1/А2);
  • схема автоматизації (А1/А2).

2. Текстова частина проекту (пояснювальна записка) складається з наступних розділів:

  • Титульний лист (встановленої форми);
  • Завдання (встановленої форми);
  • Зміст;
  • Перелік умовних позначень, скорочень та термінів;
  • Вступ;
  • Розділ 1. Медико-біологічна частина;
  • Розділ 2. Технологічна частина;
  • Розділ 3. Апаратурна частина;
  • Розділ 4. Охорона праці та техніка безпеки;
  • Висновки;
  • Перелік посилань;
  • Додатки (за необхідності).

3. Захист курсового проекту відбувається публічно та передбачає обов’язкову наявність мультимедійної презентації.

4. Готовий проект подається секретурю Екзаменаційної комісії в папці формату А4, яка містить:

  • Титульний лист (встановленої форми) з підписами здобувача, керівника, консультанта, рецензента та завідувача кафедри;
  • Специфікації дипломного проекту (встановленої форми);
  • Пояснювальної записки сшитої твердим переплітом;
  • Графічної частини в скраледому вигляді;
  • Рецензію;
  • Відгук керівника.

Графік виконання курсового проекту наведено нижче:

Етапи виконання курсового проекту
Термін
виконання
1 Завдання 1 тиждень
2 Вступ 1 тиждень
3 Розділ 1. Медико-біологічна частина 1-3 тиждень
4 Розділ 2. Технологічна частина 2-4 тиждень
5 Креслення 1. Технологічна схема виробництва. 2-3 тиждень
6 Розділ 3. Апаратурна частина 2-4 тиждень
7 Креслення 2. Апаратурно-технологічна схема виробництва. 3-4 тиждень
8 Креслення 3. Схема автоматизації 3-4 тиждень
9 Розділ 4. Охорона праці та техніка безпеки 2-4 тиждень
10 Висновки 4 тиждень
11 Перелік посилань 4 тиждень
12 Додатки (при необхідності) 4 тиждень
13 Оформлення дипломного проекту 4 тиждень
14 Захист дипломного проекту 5-6 тиждень

Захист дипломного проекту:

Захист дипломного проекту відбувається на засіданні Екзаменаційної комісії створеної наказом по університету. Умови допуску до захисту наведено у таблиці

Обов'язкова умова допуску до заліку
1 Виконання текстової частини У повному обсязі
2 Виконання графічної частини У повному обсязі
3 Результати перевірки на наявність текстовіх збігів (за умови наявності посилань на першоджерела)  Не більше 30 %
4 Наявність рецензії та відгуку керівника Наявність
5 Передзахист Позитивний

Не передбачено можливість отримання оцінки «автоматом»..

Захист проводиться у формі відкритого захисту дипломного проекту, який проходить на відкритому засіданні Екзаменаційної комісії віповідно до розкладу. Після захисту здобувачам оголошується їх поточний рейтинг із зазначенням підсумкової оцінки. У випадку не згоди здобувача з підсумковою оцінкою, він має також навести аргументи щодо своєї позиції та звернутися до декана факультету для подальшого вирішення питання (детально – див. «Положення про апеляції в КПІ ім. Ігоря Сікорського» http://osvita.kpi.ua/node/182).

Критерії оцінювання дипломного проекту:

Назва критерію Характеристика і критерії оцінювання
1 Практична цінність дипломного проекту (максимальний бал: 15) 12-15 балів. Дипломний проект виконано на замовлення підприємства або організації з перспективою подальшого впровадження або виконаний у межах виконання міжнародних чи вітчизняних наукових проектів, або проект виконано на підставі реальних вихідних даних взятих з існуючого виробництва, яке раніше ни використовувалося на інших підприємствах галузі.
8-11 балів. Дипломний проект виконаний на основі теоретичного науково-технічного пошуку та відповідає напрямку наукової діяльності випускової кафедри.
0-7 бали. Дипломний проект виконано на основі відомих технологій та конструкторсько-інженерних рішень, описаних у науково-технічній літературі більше 10 років назад.
2 Обгрунтованість актуальності обраної технології
(максимальний бал 15)
14-15 балів. Мета розробки представленої технології актуальна та переконливо обґрунтована. Аналіз стану проблеми здійснено за новітніми вітчизняними і зарубіжними джерелами.
11-13 балів. Мета розробки представленої технології актуальна і аргументована. Аналіз стану проблеми здійснено, в основному, за науковими, науково-технічними і патентними джерелами.
9-10 балів. Мета та завдання розробки представленої технології аргументовані не досить переконливо. Аналіз стану проблеми здійснено, в основному, за навчальною літературою та застарілими джерелами (більше 10 років).
0-8 балів. Мета та завдання розробки представленої технології аргументовані не переконливо. Аналіз стану проблеми здійснено лише за навчальною літературою та застарілими джерелами (більше 10 років).
3 Сучасність та оригінальність прийнятих рішень
(максимальний бал: 15)
13-15 балів. Рішення прийнято на підставі аналізу новітньої вітчизняної та зарубіжної наукової, науково-технічної та патентної літератури. Використані результати новітніх досліджень для удосконанлення існуючої технології та/або впроваджені технології впроваджені у виробництво.
9-12 балів. Рішення прийнято на підставі аналізу вітчизняної та зарубіжної наукової, науково-технічної та патентної літератури. Результати новітніх досліджень для удосконалення технологічного процесу та технології впроваджені на виробництво не використовувалися.
0-8 балів. Рішення прийнято на підставі аналізу вітчизняної наукової, науково-технічної та патентної літератури. Результати новітніх досліджень для удосконалення технологічного процесу та технології впроваджені на виробництво не використовувалися.
4 Рівень проєктно-технологічних та/або конструкторсько-технологічних рішень
(максимальний бал: 15)
13-15 балів. Запропоновано оригінальні проєктно-технологічні та/чи конструкторсько-технологічні рішення або оригінальні удосконалення. Дослідження проведено на сучасному технічному та методичному рівні. 
9-12 балів. Запропоновано удосконалення відомих проєктно-технологічних та/або конструкторсько-технологічних рішень. Дослідження проведено на достатньому технічному та методичному рівні. 
0-8 балів. Запропоновані проєктно-технологічні та/або конструкторсько-технологічні рішення не мають помітних елементів новизни.
5 Якість оформлення дипломного проекту
(максимальний бал: 5)
4-5 балів. Матеріал викладений чітко, стисло, грамотно, оформлення роботи повністю чи здебільшого відповідає чинним вимогам.
0-3 бали. Нечітке викладення матеріалу, є граматичні помилки. Оформлення з порушеннями чинних вимог.
6 Повнота та змістовність графічного матеріалу
(максимальний бал: 15)
14-15 балів. Графічний матеріал повністю з високою наочністю розкриває основні положення дипломного проекту. Графічний матеріал є детальним, структурованим відповідно до прийнятих технологічних рішень, надає повне уявлення про виробницто, що проектується. Матеріал виконано за допомогою сучасних графічних пакетів.
11-13 бали. Графічний матеріал повністю з високою наочністю розкриває основні положення дипломного проекту. Графічний матеріал є не достатньо детальним та структурованим відповідно до прийнятих технологічних рішень; надає не повне уявлення про виробницто, що проектується. Матеріал виконано за допомогою сучасних графічних пакетів.
9-10 балів. Графічний матеріал повністю, але з недостатньою наочністю розкриває основні положення дипломного проекту. Має структуру, яка не повною мірою відповідає технології представоеній в дипломному проекті. Матеріал виконано за допомогою сучасних графічних пакетів.
0-3 бали. Ілюстративний матеріал не повністю та з недостатньою наочністю розкриває основні положення дипломного проекту. Матеріал виконано за допомогою сучасних графічних пакетів.
7 Відповідність дипломного проекту нормативній документації галузі
(максимальний бал: 5)
4-5 балів. Матеріал дипломного проекту повністю чи здебільшого відповідає чинним нормативним документам галузі.
0-3 бали. Матеріал представлений в дипломному проекті має відхилення від вимог нормативних документів галузі.
8 Захист дипломного проекту
(максимальний бал: 15)
14-15 балів. Викладення матеріалу чітке, логічне, підкріплене своєчасним зверненням до ілюстративного матеріалу; відповіді на запитання повні, безпомилкові і добре аргументовані.
11-13 балів. Викладення матеріалу чітке, логічне, підкріплене своєчасним зверненням до ілюстративного матеріалу; відповіді на окремі запитання неповні, але в цілому компетентні і достатньо аргументовані.
7-9 балів. Викладення матеріалу нечітке, але логічне, підкріплене своєчасним зверненням до ілюстративного матеріалу; відповіді на ряд запитань неповні, недостатньо аргументовані, з елементами помилок.
0-6 балів. Викладення матеріалу нечітке, нелогічне; відповіді на більшість запитань неповні, недостатньо аргументовані, з елементами помилок.
Таблиця відповідності рейтингових балів оцінкам за університетською шкалою
Кількість балівОцінка
100-95Відмінно
94-85Дуже добре
84-75Добре
74-65Задовільно
64-60Достатньо
Менше 60Незадовільно
Не виконані умови допускуНе допущено

9. Додаткова інформація з дисципліни (освітнього компонента)

Питання, що виносяться на захист дипломного проекту відповідають тематиці представленої роботи.
Визнання результатів навчання, набутих у неформальній / інформальній освіті, здійснюється згідно «Тимчасового положення про порядок визнання результатів навчання, набутих студентами КПІ ім. Ігоря Сікорського у неформальній / інформальній освіті» (https://osvita.kpi.ua/node/119).

Опис матеріально-технічного та інформаційного забезпечення дисципліни

Матеріально-технічна база кафедри трансляційної медичної біоінженерії ФБМІ та науково-дослідних установ та промислових організацій з якими заключені договора про співпкацю. 
Персональний компютер з доступом до мережі інтернет та необхідними програмами для оформлення текстових документів та креслень.




Робочу програму навчальної дисципліни (силабус):
Складено Мотроненко В. В.; Галкін О. Ю.;
Ухвалено кафедрою ТМБІ (протокол № 1 від 28.08.2023 )
Погоджено методичною комісією факультету/ННІ (протокол № 1 від 1.09.2023 )