Кафедра біомедичної інженерії

[BSF 10] Основи комп’ютерної графіки

Робоча програма навчальної дисципліни (Силабус)

Реквізити навчальної дисципліни

Рівень вищої освітиПерший (бакалаврський)
Галузь знань12 - Інформаційні технології
Спеціальність122 - Комп’ютерні науки
Освітня програмаВсі ОП
Статус дисципліниВибіркова (Ф-каталог)
Форма здобуття вищої освітиОчна
Рік підготовки, семестрДоступно для вибору починаючи з 3-го курсу, осінній семестр
Обсяг дисципліни4 кред. (Лекц. 28 год, Практ. год, Лаб. 26 год, СРС. 66 год )
Семестровий контроль/контрольні заходиЗалік
Розклад занятьhttps://rozklad.kpi.ua
Мова викладанняУкраїнська
Інформація про керівника курсу / викладачів Лекц.: Соломін А. В.,
Лаб.: Овчаренко Г. Р.,
СРС.: Овчаренко Г. Р.
Розміщення курсуhttps://do.ipo.kpi.ua/course/view.php?id=4212

Програма навчальної дисципліни

1. Опис навчальної дисципліни, її мета, предмет вивчання та результати навчання

Головною метою навчальної дисципліни «Основи комп’ютерної графіки» є формування у студентів здатностей використовувати сучасні графічні програмні засоби; створювати, редагувати і оформлювати растрові та векторні графічні зображення різної складності, здійснювати підбір кольорів; проводити монтаж графічних об’єктів; виконувати технічні креслення в спеціалізованих графічних редакторах; використовувати засоби 3D-моделювання.

Графічний та ілюстративний контент зараз використовується всюди – від сайтів, презентацій та наукових праць до 3D-моделювання та анімації. Всі технічні креслення наразі виконуються із застосуванням комп’ютерних засобів. Важко уявити сучасного інженера, що не володіє графічним комп’ютерним інструментарієм. Навіть фахівець IT, що займається лише програмуванням, повинен створювати графічні діаграми, структури, схеми. Все більшого значення набуває 3D-моделювання у безлічі напрямів, від 3D-реконструкції зображень КТ, МРТ, до виготовлення моделей на 3D-принтері та навіть створення спец. ефектів у фільмах.

Курс надасть можливість студенту оволодіти сучасними графічно-інформаційними технологіями та комп’ютерними засобами і середовищами створення, обробки й візуалізації растрових і векторних зображень.

В результаті вивчення навчальної  дисципліни «Основи комп’ютерної графіки» студенти зможуть:

1. розуміти і використовувати принципи роботи спеціалізованих графічних пакетів програм, їх можливості, переваги і недоліки використання;

2. знати характеристики та принципи створення елементів растрової та  векторної графіки;

3. знати порядок і технічні підходи при оформленні графічних зображень різної складності та різного призначення, вміти їх застосовувати;

4. розуміти засади 3D-моделювання та вміти їх використовувати.

Програмні результати навчання (розширена форма)

ПР 1

Застосовувати знання основних форм і законів абстрактно-логічного мислення, основ методології наукового пізнання, форм і методів вилучення, аналізу, обробки та синтезу інформації в предметній області комп'ютерних наук

ПР 2

Використовувати сучасний математичний апарат неперервного та дискретного аналізу, лінійної алгебри, аналітичної геометрії, в професійній діяльності для розв’язання задач теоретичного та прикладного характеру в процесі проектування та реалізації об’єктів інформатизації

ПР 10

Використовувати інструментальні засоби розробки клієнт-серверних застосувань, проектувати концептуальні, логічні та фізичні моделі баз даних, розробляти та оптимізувати запити до них, створювати розподілені бази даних, сховища та вітрини даних, бази знань, у тому числі на хмарних сервісах, із застосуванням мов веб-програмування.

ПР 23

Використовувати сучасні бібліотеки та фреймворки для проектування і побудови інформаційних систем, налаштування і застосування скриптових мов програмування та прикладних віртуальних машин, програмувати залежні від апаратної частини функції інформаційних систем.

2. Пререквізити та постреквізити дисципліни (місце в структурно-логічній схемі навчання за відповідною освітньою програмою)

 

За структурно-логічною схемою програми підготовки фахівця дисципліна «Основи комп’ютерної графіки» тісно пов’язана з іншими дисциплінами блоку інформатики: «Основи інформатики та програмування», «Дискретна математика», «Проектування та аналіз обчислювальних алгоритмів». Їй безпосередньо передує дисципліна «Алгоритмізація та програмування».

Необхідні знання основ програмування, дискретної математики, проектування та аналізу обчислювальних алгоритмів, алгоритмізації та програмування.

Отримані практичні навички та засвоєні теоретичні знання під час вивчення навчальної дисципліни «Основи комп’ютерної графіки» можна використовувати в подальшому під час опанування навчальних дисциплін:

- з циклу базової підготовки (освітньо-професійна програма «Інформаційні технології в біології та медицині»): «Моделювання систем»;

- з вибіркових дисциплін (освітньо-професійна програма «Інформаційні технології в біології та медицині»): «Основи конструювання та проектування медичної техніки в ANSYS»;

- при проходженні переддипломної практики, для підготовки дипломних робіт (проектів) за спеціальністю та в подальшій практичній роботі за фахом.

3. Зміст навчальної дисципліни

з/п

Назва теми та перелік основних питань

1

Вступ. Галузі застосування комп’ютерної графіки, їх особливості.

Основні поняття. Графічні об’єкти. Види комп’ютерної графіки. Галузі застосування: наукова, ділова, ілюстративна, конструкторська (інженерна) графіка, поліграфія, веб-дизайн, мультимедіа, геометричне моделювання. Медичні застосування.

2

Поліграфія та інші видавничі технології – наочний приклад застосування комп’ютерної графіки.

Пристрої введення і виведення графічної інформації. Настільні видавничі системи. Програмні засоби настільних видавничих систем. Веб-дизайн – онлайн модифікація видавничих технологій.

3

Колір. Колоримет­рія.

Природа кольору. Моделі кольорів. Закони змішування кольорів. Баланс кольорів. Кодування кольору.

4

Адитивні та субтрактивні моделі кольору.

Моделі кольору RGB, CMYK, HSB, Lab. Їх особливості та принципи застосування.

5

Растрова графіка.

Види растру та їх характеристики. Принципи передачі кольорів та градацій сірого в поліграфії. Лінеатура. Регулярний та стохастичний растр.

6

Векторна графіка.

Математичні основи векторної графіки. Поліноміальна інтерполяція. Згладжуючі кубічні сплайни. Криві Безьє.

7

Засоби графіки у Веб-технологіях.

Стандартні технології додавання графічних елементів до веб-сторінок. Нові можливості HTML5 та CSS3 безпосереднього створення графічних елементів в браузері.

8

Фрактальна графіка.

Поняття фрактала. Види фракталів. Крива Коха. Фрактали Мандельброта, Ньютона, Жуліа. Застосування фракталів.

9

Методи стиснення графічної інформації.

Стиснення з втратами та без втрат. Алгоритми стиснення. Їх порівняння.

10

Формати графічних файлів.

Параметри форматів графічних файлів, їх порівняння. Формати BMP, PCX, GIF, TIFF, JPEG, DICOM.

11

PostScript та PDF.

PostScript – формат графічного файлу і мова програмування. PDF – спрощений PostScript і формат файлу з універсальними можливостями і широкими застосуваннями.

12

Пристрої введення і виводу графічної інформації в комп’ютерних системах.

Пристрої діджиталізації та введення зображень. Лінійки і матриці, сканери і камери. Геометрія зображень. Цифрові та аналогові пристрої. Роздільна здатність. Пристрої виводу зображень Принтери. Монітори. Імеджсетери. Програмне забезпечення.

13

3D-графіка. Методи 3D-моделювання.

Галузі застосування: інженерія, наука, медицина, дизайн, кіно, розваги, 3D-друк (моделювання).

14

Графічні програми 3D-моделювання. SolidWorks.

Порівняння сучасних графічних програм 3D-моделювання. SolidWorks.

 

Комп’ютерний практикум

Основні завдання циклу комп’ютерних практикумів:

- формування здатностей володіти сучасними графічно-інформаційними технологіями та комп’ютерними засобами і середовищами створення, обробки й візуалізації растрових і векторних зображень.

з/п

Назва теми заняття та перелік основних питань

1

Колаж на текстурному фоні.

Створення колажу з 3-х зображень на текстурному фоні. Для виконання завдання треба використовувати Photoshop та вміти керувати параметрами зображень: розміри, роздільна здатність, колірна модель; вміти працювати з палітрою «шари».

2

Корекція кольору

Методи покращення зображень, налаштування тону, контрасту, яскравості, насиченості.

3

Перевертання зображення та робота з шарами зображення.

Трансформація зображень, дублювання, налаштування, переміщення, зливання шарів.

4

Фотомонтаж.

Виділення (select) зображень різними інструментами, розмивання границь, фотомонтаж, створення композиції, маніпуляції з шарами та керування їх властивостями.

5

Трансформація і шари-маски.

Використання шарів-масок, корекція геометричних спотворень, кольорів, складні композиції.

6

Градієнтні шари-маски.

Використання градієнтних шарів-масок.

7

Графіка у веб-технологіях (canvas).

Використання технології canvas для відтворення графічних елементів на веб-сторінках.

8

Графіка у веб-технологіях (SVG).

Використання технології SVG для відтворення графічних елементів на веб-сторінках.

9

Створення ескізу моделі в SolidWorks.

Інсталяція студентської версії SolidWorks. Інструменти створення та редагування ескізів в SolidWorks.

10

Створення простої 3D-моделі в SolidWorks.

Створення 3D-моделі з ескізу методом витягування в SolidWorks.

11

Створення 3D-моделі з віссю симетрії в SolidWorks.

Створення 3D-моделі з ескізу методом обертання в SolidWorks.

12

Створення 3D-моделі в SolidWorks протягуванням по траекторії.

Створення 3D-моделі з ескізів методом протягування по траекторії в SolidWorks.

4. Навчальні матеріали та ресурси

Базова література

1.     Комп’ютерна графіка : конспект лекцій для студентів усіх форм навчання спеціальностей 122 «Комп’ютерні науки» та 123 «Комп’ютерна інженерія» з курсу «Комп’ютерна графіка» / Укладач: Скиба О.П. – Тернопіль : Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2019. – 88 с. Підручник надається студентам в електронному вигляді виклдачем на е-пошту студентів групи.

2.     Основи  Photoshop: Методичні вказівки та завдання до виконання графічних і самостійних робіт для студентів усіх форм навчання з курсу «Комп’ютерна графіка» / Укладачі: Скиба О.П., Пік А.І. – Тернопіль : Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2017. – 55 с. Підручник надається студентам в електронному вигляді виклдачем на е-пошту студентів групи.

3.     Тмєнова Н.П. Комп’ютерна графіка: Навчально-методичний посібник. – К., ВПЦ «Київський університет», 2017. – 111 с. Підручник надається студентам в електронному вигляді виклдачем на е-пошту студентів групи.

4.     Маценко В.Г. Комп’ютерна графіка: Навчальний посібник. – Чернівці: Рута, 2009. – 343 с. – Підручник надається студентам в електронному вигляді виклдачем на е-пошту студентів групи.

5.     Мелешко М.А. Використання комп’ютерних технологій в сучасних додрукарських процесах видавництв // М.А.Мелешко, А.В.Соломін, В.М.Таран, В.А.Ракицький. – Проблеми інформатизації та управління: збірник наукових праць. – 2016. – №2(54) – с. 36-44.

Допоміжна література

  1. Використання програмного продукту Adobe Photoshop CS2 для дизайнерських рішень , Упоряд.: С.В.Балашов, І.В.Вернер, Т.О.Пісьменкова. – Дніпропетровськ: НГУ, 2009. – 44 с. – Підручник надається студентам в електронному вигляді виклдачем на е-пошту студентів групи.
  2. Матвійчук А.О., Чеховой М.В., Кисельова О.Г., Шликов В.В., Яценко В.П. Методи клінічної діагностики та терапії. Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт – К.: НТУУ „КПІ”, 2014. – 76 с. – Підручник надається студентам в електронному вигляді виклдачем на е-пошту студентів групи. 
  3. Дудка О.М. Комп’ютерна графіка. Навчальний посібник. 7-ме вид. – Івано-Франківськ: Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника: ЦІТ, 2010. – 55 с. – Підручник надається студентам в електронному вигляді виклдачем на е-пошту студентів групи.

Інформаційні ресурси

1. Робота з Photoshop –  Режим доступу: ttps://www.twirpx.com/files/applied/comp/photoshop/

2. Графіка у веб –  Режим доступу: http://on-line-teaching.com/html/2.

3.  SolidWorks –  Режим доступу: https://my.solidworks.com/account/student-access?&lang=ru

5. Електронний кампус. – login.kpi.ua

6. Платформа Сікорський – https://do.ipo.kpi.ua/course/view.php?id=4212

В переліку інформаційних ресурсів наведено джерела їх отримання

Навчальний контент

5. Методика опанування навчальної дисципліни (освітнього компонента)

№ з/п

 

Тема

Програмні результати навчання

Основні завдання

Контрольний

захід

Термін

виконання

1.

Тема 1. Вступ. Галузі застосування комп’ютерної графіки, їх особливості.

ПР 1, 2, 10, 23

Практична робота 1

 

1-й тиждень

2.

Тема 2. Поліграфія та інші видавничі технології –наочний приклад застосу­вання комп’ютерної графіки

ПР 1, 2, 10, 23

Практична робота 2

2-й тиждень

3.

Тема 3. Колір. Колоримет­рія.

ПР 1, 2, 10, 23

Практична робота 3

3-й тиждень

4.

Тема 4. Адитивні та субтрактивні моделі кольору

ПР 1, 2, 10, 23

Практична робота 4

4-й тиждень

5.

Тема 5. Растрова графіка.

ПР 1, 2, 10, 23

Практична робота 5

5-й тиждень

6.

Тема 6. Векторна графіка.

ПР 1, 2, 10, 23

Практична робота 6

6-й тиждень

7.

Тема 7.  Засоби графіки у Веб-технологіях

ПР 1, 2, 10, 23

Практична робота 7

7-й тиждень

8.

Тема 8. Фрактальна графіка.

ПР 1, 2, 10, 23

Практична робота 8

8-й тиждень

9.

Тема 9. Методи стиснення графічної інформації

ПР 1, 2, 10, 23

Практична робота 9

9-й тиждень

10

Тема 10. Формати графічних файлів

ПР 1, 2, 10, 23

Практична робота 10

10-й тиждень

11

Тема 11. PostScript та PDF

ПР 1, 2, 10, 23

Практична робота 11

11-й тиждень

12

Тема 12.  Пристрої введення і виводу графічної інформації в комп’ютерних системах

ПР 1, 2, 10, 23

Практична робота 12

12-й тиждень

13

Тема 13. 3D-графіка. Методи 3D-моделювання

ПР 1, 2, 10, 23

Модульна контрольна робота

13-й тиждень

14

Тема 14.  Графічні програми 3D-моделювання. SolidWorks

ПР 1, 2, 10, 23

Залік

14-й тиждень

 

 

6. Самостійна робота студента

Заплановано наступні види самостійної роботи: підготовка до аудиторних занять, обробка результатів практичних робіт та оформлення звіту, підготовка до модульної контрольної роботи, виконання домашньої контрольної роботи. Всього на самостійну роботу заплановано 66 годин. Методичні рекомендації до виконання ДКР наведено в Додатку 1.

Додаток 1

до робочої програми навчальної дисципліни

«Основи комп’ютерної графіки»

Методичні рекомендації по виконанню індивідуального завдання (ДКР)

В семестрі заплановане індивідуальне семестрове завдання – домашня контрольна робота (ДКР), що виконується під час самостійної роботи студентів (СРС) і передбачає самостійне виконання студентом певної практичної роботи на основі засвоєного теоретичного матеріалу.

Мета індивідуального завдання полягає у поглибленому вивченні студентами ок­ре­мих розділів навчальної програми, в набуванні вмінь і досвіду практичного засто­су­ван­ня одержаних знань, в додатковому контролі і самоконтролі якості навчального про­цесу. Кожний студент повинен самостійно виконати домашню контрольну роботу (ДКР), виявивши при цьому вміння розробляти 3D-моделі об’єктів з використанням програмного забезпечення SolidWorks, розробляти струк­ту­ру та дизайн, обирати оптимальні для завдання технології, викори­стовуючи засвоєні теоретичні знання та набуті здатності до практичної діяльності.

Зміст завдання полягає в створенні кожним студентом 3D-моделі якоїсь деталі, придуманої студентом самостійно, або з посібника, але такої, яку не виконували на практичних заняттях. Модель створювати з використанням програмного забезпечення SolidWorks. Треба описати процес створення через послідовність скріншотів та невеликих текстових пояснень.

Пояснювальна записка, що є обов’язковою складовою виконаної роботи, повинна містити:

  • титульну сторінку (зразок додається);
  • вступ згідно загальних вимог до науково-технічних документів, тобто з висвітленням мети, поставлених завдань, методів і інструментів вирішення;
  • основна частина з описом процесу створення моделі через послідовність скріншотів та невеликих текстових пояснень;
  • висновки з аналізом ступеню та оптимальності методів досягнення мети і виконання поставлених завдань.

 

(Обсяг рекомендується приблизно 1 авторський аркуш, тобто приблизно 20 с. формату А4. Якщо дистанційний режим занять не закінчиться, то роздруковувати не треба, а лише надіслати в електронному вигляді у word-документі).

Критерії оцінювання домашньої контрольної роботи

  • Принципова відмінність створеної в ДКР деталі у порівнянні з деталями, що розроблялись на практичних заняттях;
  • Складність деталі;
  • Якість 3D-моделі та креслень (проекцій);
  • Використання нових технологій (у порівнянні з практичними заняттями);
  • Якість змісту і оформлення пояснювальної записки. Оформлення вступу і висновків пояснювальної записки згідно загальних вимог до науково-технічних документів.

Вступу і висновкам приділяється особлива увага при оцінюванні, оскільки це стосується якості будь-яких науково-технічних публікацій, у тому числі дипломних робіт, а оформлення ДКР можна вважати тренінгом в цьому сенсі.

Загальна схема побудови вступу і висновків будь-якої науково-технічної публікації наступна.

У вступі має бути:

  • Актуальність проблеми, яка зумовила вибір теми роботи, коротко викладена передісторія питання за хронологічним чи концептуальним принципом.
  • Мета роботи.
  • У відповідності з метою ставляться такі завдання (формулюються задачі):

       1)…

       2)…

       3)…

  • Методи і технології виконання роботи.

Побудова вступу схематично виглядає таким чином:

- у розділі „актуальність” на основі передісторії обґрунтовується актуальність теми роботи, тобто виявляється її потенціальна корисність;

- у розділі „мета” формулюється мета роботи, тобто що планується досягти в результаті виконання роботи для реалізації сформульованої потенціальної корисності;

- у розділі „завдання” ставиться кілька завдань, поетапне вирішення яких забезпечить досягнення сформульованої мети.

Слід зазначити, що висновки до роботи будуються в подібному ж порядку, тобто зазначається, що мета (з вступної частини) досягнута (повністю чи в якій мірі з коротким аналізом) шляхом вирішення поставлених завдань такими-то методами чи засобами (треба окремо висвітити кожне завдання). Далі аналізується практична значимість, рекомендації щодо подальшої роботи в цьому напрямі.

Політика та контроль

7. Політика навчальної дисципліни (освітнього компонента)

 

Порушення термінів виконання завдань та заохочувальні бали

Заохочувальні бали

Штрафні бали

Критерій

Ваговий бал

Критерій

Ваговий бал

Виконання практичних робіт

5

Порушення термінів виконання практичних робіт (за кожну таку роботу)  

-1

Використання нових технологій, не передбачених в навчальній програмі, при виконанні ДКР і практичних робіт

+1

Порушення термінів виконання домашньої контрольної роботи (не пізніше, ніж за 10 днів до закінчення семестру)  

-1 бал

за кожен день

Відвідування занять

Відвідування лекційних занять не є обов’язковими, але бажаними, оскільки саме через оволодіння лекційного матеріалу формуються системні компетенції, які потім закріплюються на практичних заняттях.

Пропущене практичне заняття можна виконати і захистити на протязі тижня без штрафних балів. Інакше застосовується штрафний бал «-1».

Пропущені контрольні заходи

Розрахунково-графічна робота, що подається на перевірку з порушенням терміну виконання, але до терміну виставлення поточної атестації (або заліку), оцінюється зі штрафними балами, а після терміну виставлення поточної атестації (або заліку) – не оцінюється.

Пропущений контрольний захід (МКР) можна виконати на додатковому (консультаційному) занятті, але тільки у випадку пропуску з поважних причин.

Академічна доброчесність

Політика та принципи академічної доброчесності визначені у розділі 3 Кодексу честі Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського». Детальніше: https://kpi.ua/code.

Норми етичної поведінки

Норми етичної поведінки студентів і працівників визначені у розділі 2 Кодексу честі Національного технічного університету України «Київський політехнічний  інститут  імені  Ігоря Сікорського». Детальніше: https://kpi.ua/code.

8. Види контролю та рейтингова система оцінювання результатів навчання (РСО)

Система оцінювання

з/п

Контрольний захід

%

Ваговий

бал

Кіл-ть

Всього

1.

Практична робота

60

5

12

60

2.

Домашня контрольна робота

20

20

1

20

3.

Модульна контрольна робота

20

20

1

20

 

Всього

100

Результати оголошуються кожному студенту окремо у присутності або в дистанційній формі (на платформі Сікорський або е-поштою)

з/п

Домашня контрольна робота

%

Ваговий

бал

Кіл-ть

Всього

1.

Принципова відмінність створеної в ДКР деталі у порівнянні з деталями, що розроблялись на практичних заняттях

25

5

1

5

2.

Складність деталі

15

3

1

3

3.

Якість 3D-моделі та креслень (проекцій)

25

5

1

5

4.

Використання нових технологій (у порівнянні з практичними заняттями)

20

4

1

4

5.

Якість змісту і оформлення пояснювальної записки

15

3

1

3

 

Всього

20

 

з/п

Модульна контрольна робота

%

Ваговий

бал

Кіл-ть

Всього

1.

Повна і вичерпна відповідь (не менше 90% потрібної інформації)

100

5

4

20

2.

Несуттєві помилки у відповіді (не менше 75% потрібної інформації)

75

4

4

 

3.

Є недоліки у відповіді та певні помилки (не менше 60% потрібної інформації)

60

3

4

 

4.

Відповідь відсутня або не правильна

0

0

4

 

 

Максимальна кількість балів

20

У разі виявлення академічної недоброчесності під час дистанційного навчання – контрольний захід не враховується, студент до захисту не допускається.

Семестрова атестація студентів

Обов’язкова умова допуску до заліку

Критерій

1

Поточний рейтинг

RD ≥ 60

2

Виконання  практичних робіт

Захист практичних робіт

3

Виконання  домашньої контрольної роботи

Захист роботи

Календарний рубіжний контроль

Проміжна атестація студентів (далі – атестація) є календарним рубіжним контролем. Метою проведення атестації є підвищення якості навчання студентів та моніторинг виконання графіка освітнього процесу студентами

Критерій

Перша

атестація

Друга

атестація

Термін атестації

8-ий тиждень

14-ий тиждень

Умови отримання атестації

Поточний рейтинг

≥ 18 балів

≥ 50 балів

Виконання практичних робіт

Практичні роботи

+

+

Виконання ДКР

ДКР

+

Таблиця відповідності рейтингових балів оцінкам за університетською шкалою
Кількість балівОцінка
100-95Відмінно
94-85Дуже добре
84-75Добре
74-65Задовільно
64-60Достатньо
Менше 60Незадовільно
Не виконані умови допускуНе допущено

9. Додаткова інформація з дисципліни (освітнього компонента)

 

Процедура оскарження результатів контрольних заходів

Студенти мають можливість підняти будь-яке питання, яке стосується процедури контрольних заходів та очікувати, що воно  буде  розглянуто  згідно  із  наперед  визначеними процедурами.

Додаткова інформація стосовно процедури оскарження результатів: студенти мають право оскаржити результати контрольних заходів, але обов’язково аргументовано, пояснивши з яким критерієм не погоджуються відповідно до оціночного листа та/або зауважень.

Дистанційне навчання (необов’язковий пункт)

Дистанційне навчання можливе у випадку подовження військового стану згідно відповідних наказів та розпоряджень. У цьому випадку головним інструментом буде система дистанційного навчання Moodle (Сікорський) з розробленим онлайн курсом «Основи комп’ютерної графіки». Також будуть використовуватись соціальні мережі, відеоконференції.

Інклюзивне навчання

Навчальна дисципліна «Основи комп’ютерної графіки» може викладатися для більшості студентів з особливими освітніми потребами, окрім студентів з серйозними вадами зору, які не дозволяють виконувати завдання за допомогою персональних комп’ютерів, ноутбуків та/або інших технічних засобів.

Навчання іноземною мовою

Навчальна дисципліна «Основи комп’ютерної графіки» передбачає можливість її вивчення англійською мовою за навчальним планом кафедри для іноземних студентів. У процесі викладання навчальної дисципліни використовуються матеріали та джерела англійською мовою.

Враховуючи студентоцентрований підхід, за бажанням україномовних студентів, допускається вивчення матеріалу за допомогою англомовних онлайн-курсів за тематикою, яка відповідає тематиці конкретних занять.

Позааудиторні заняття

Передбачається в межах вивчення навчальної дисципліни виїзне заняття (за умови завершення військового стану) – на основі участі студентів в конференціях, форумах, круглих столах, виставках медичного приладобудування, зокрема у міжнародній конференції «Вітчизняні інженерні розробки для охорони здоров’я», міжнародній науково-практичній конференції «Зварювання та термічна обробка живих тканин. Теорія. Практика. Перспективи», міжуніверситетській науково-практичній конференції: «Сучасний стан та перспективи біомедичної інженерії» тощо.

Опис матеріально-технічного та інформаційного забезпечення дисципліни

Навчальна та робоча програми дисципліни, РСО, навчальний посібник (електронне видання), ресурси КАМПУС, онлайн-курс у Moodle URL: https://do.ipo.kpi.ua




Робочу програму навчальної дисципліни (силабус):
Складено Соломін А. В.; Овчаренко Г. Р.;
Ухвалено кафедрою БМІ (протокол № 1 від 31.08.2023р. )
Погоджено методичною комісією факультету/ННІ (протокол № 1 від 01.09.2023р. )