![]() | Кафедра біобезпеки та здоров'я людини |
Рівень вищої освіти | Перший (бакалаврський) |
Галузь знань | 16 - Хімічна інженерія та біоінженерія |
Спеціальність | 163 - Біомедична інженерія |
Освітня програма | Всі ОП |
Статус дисципліни | Вибіркова (Ф-каталог) |
Форма здобуття вищої освіти | Очна |
Рік підготовки, семестр | Доступно для вибору починаючи з 4-го курсу, осінній семестр |
Обсяг дисципліни | 4 кред. (Лекц. 26 год, Практ. 28 год, Лаб. год, СРС. 66 год ) |
Семестровий контроль/контрольні заходи | Залік |
Розклад занять | https://rozklad.kpi.ua |
Мова викладання | Українська / Англійська |
Інформація про керівника курсу / викладачів | |
Розміщення курсу | https://classroom.google.com/c/NzEyMTYxMzU5ODY5?cjc=bixdmfm |
Програма курсу «Методи протезування кінцівок» належить до циклу професійної підготовки. Особливістю її вивчення є професійно-орієнтований характер та забезпеченість міждисциплінарними зв’язками, що знаходить своє відображення в навчальних цілях та змісті навчання.
В умовах значного збільшення кількості пацієнтів з ампутаціями кінцівок, виникає питання структуризації та розширення знань, необхідних для проведення найбільш ефективного протезування та реабілітації таких пацієнтів.
Мета курсу: Підвищити компетенцію слухачів у напрямках протезування нижніх та верхніх кінцівок, клінічної психології, протезної реабілітації та визначення якості протезування.
Основні завдання:
Загальні компетентності (ЗК):
ЗК 01 Здатність до розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК 02 Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).
ЗК 03 Здатність до міжособистісної взаємодії.
ЗК 04 Здатність працювати в команді.
ЗК 05 Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети.
ЗК 06 Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмовою.
ЗК 08 Здатність планувати та управляти часом.
ЗК 11 Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
ЗК 12 Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК 13 Здатність діяти соціально відповідально та свідомо.
Фахові компетентності (ФК):
В результаті засвоєння кредитного модуля магістри мають продемонструвати такі програмні результати навчання (ПРН):
Дисципліна «Методи протезування кінцівок» належить до циклу вибіркових дисциплін та має міждисциплінарний характер.
Дисципліна інтегрує відповідно до свого предмету знання з інших навчальних дисциплін: анатомії та фізіології, біохімії, біомеханіки, фізики та матеріалознавства.
Розділ 1. Анатомія, Біомеханіка та Протезна реабілітація
Тема 1.1: Мультидисциплінарний підхід та нормативно-правове регулювання у протезуванні.
Тема 1.2: Анатомічні особливості нижніх і верхніх кінцівок. Хірургічні особливості ампутації нижніх та верхніх кінцівок. Ускладнення після ампутацій.
Тема 1.3: Визначення готовності кінцівки до протезування. Протипоказання до протезування. Допоміжні засоби реабілітації та сучасні технології для ранньої вертикалізації. Навчання пацієнта використанню та обслуговуванню протеза та догляду за куксою.
Тема 1.4: Комунікація, психологія та етика при роботі з пацієнтами/клієнтами.
Тема 1.5: Патерн ходьби. Біомеханічні принципи довжини кінцівки. Девіації ходьби при різних рівнях ампутацій. Визначення якості протезування.
Розділ 2. Технології протезування та комплектуючі протезів
Тема 2.1: Схеми протезів верхніх та нижніх кінцівок. Комплектуючі протезів.
Тема 2.2: Матеріали та обладнання для протезування.
Тема 2.3: Типові дизайни приймальної гільзи при протезуванні верхніх кінцівок. Системи кріплення протезів верхніх кінцівок. Вибір дизайну на основі конкретних кейсів протезування.
Тема 2.4: Типові дизайни приймальної гільзи при протезуванні нижніх кінцівок. Системи кріплення протезів нижніх кінцівок. Вибір дизайну на основі конкретних кейсів протезування.
Тема 2.5: Технології виготовлення приймальних гільз верхніх та нижніх кінцівок.
Тема 2.6: OSSUR’S TF DIRECT SOCKET. Огляд процесу.
Тема 2.7: Застосування CAD/CAM технологій в протезуванні.
Тема 2.8: Остеоінтегративне протезування.
Тема 2.9: Підбір функціональних компонентів при протезуванні верхніх та нижніх кінцівок.
Тема 2.10: Виставлення протеза та підбір альтернативних комплектуючих до протезів нижніх кінцівок.
Тема 2.11: Налаштування та оптимізація колінних модулів під час динамічної примірки.
Базова література:
Додаткова література:
№ п/п |
Теми занять |
Кількість годин |
Лекції |
Практичні заняття |
1 |
Протезна реабілітація та психологічна підтримка пацієнта |
18 |
10 |
8 |
1.1 |
Мультидисциплінарний підхід та нормативно-правове регулювання у протезуванні |
4 |
2 |
2 |
1.2 |
Анатомічні особливості нижніх і верхніх кінцівок. Хірургічні особливості ампутації нижніх та верхніх кінцівок. Ускладнення після ампутацій |
4 |
2 |
2 |
1.3 |
4 |
2 |
2 |
|
1.4 |
Комунікація, психологія та етика при роботі з пацієнтами/клієнтами |
2 |
2 |
|
1.5 |
4 |
2 |
2 |
|
2 |
Технології протезування та комплектуючі протезів |
34 |
16 |
18 |
2.1 |
Схеми протезів верхніх та нижніх кінцівок. Комплектуючі протезів |
4 |
2 |
2 |
2.2 |
Матеріали та обладнання для протезування |
4 |
2 |
2 |
2.3 |
4 |
2 |
2 |
|
2.4 |
4 |
2 |
2 |
|
2.5 |
Технології виготовлення приймальних гільз верхніх та нижніх кінцівок |
4 |
2 |
2 |
2.6 |
2 |
2 |
|
|
2.7 |
Застосування CAD/CAM технологій в протезуванні |
4 |
2 |
2 |
2.8 |
2 |
2 |
|
|
2.9 |
Підбір функціональних компонентів при протезуванні верхніх та нижніх кінцівок |
2 |
|
2 |
2.10 |
Виставлення протеза та підбір альтернативних комплектуючих до протезів нижніх кінцівок |
2 |
|
2 |
2.11 |
Налаштування та оптимізація колінних модулів під час динамічної примірки |
2 |
|
2 |
|
МКР |
|
|
2 |
|
Всього: |
54 |
26 |
28 |
Одним з основних видів семестрового контролю під час опанування навчальної дисципліни «Методи протезування кінцівок» є написання та захист реферату. Об’єм реферату 12 – 15 сторінок формату А4, шрифт Times New Roman, міжрядковий інтервал – 1,5, вирівнювання по ширині. Реферат має містити титульний аркуш, вступ, основну частину, висновки та список використаних джерел оформлених згідно ДСТУ (на сайті https://vak.in.ua/ ). Перелік тем для реферату наведено в Додатку 1.
Граничний термін подання реферату на перевірку: 12-13-й тиждень навчання.
Реферат не перевіряється на плагіат, але повинен відповідати вимогам академічної доброчесності. У разі виявлення академічної не доброчесності, робота анулюється і не перевіряється.
Відвідування занять. Відвідування лекційних занять не є обов'язковим. Відвідування практичних занять є бажаним, оскільки на них відбувається написання експрес-контрольних робіт, робота по лекційних матеріалах, а також відбувається захист Реферату. Система оцінювання орієнтована на отримання балів за активність студента, а також виконання завдань, які здатні розвинути практичні уміння та навички.
Пропущені контрольні заходи. Пропущені контрольні заходи (захист Реферату) обов'язково відпрацьовуються на наступних заняттях.
Академічна доброчесність. Політика та принципи академічної доброчесності визначені у розділі 3 Кодексу честі Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського». Детальніше: https://kpi.ua/code.
Норми етичної поведінки. Норми етичної поведінки студентів і працівників визначені у розділі 2 Кодексу честі Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського». Детальніше: https://kpi.ua/code.
Процедура оскарження результатів контрольних заходів. Студенти мають можливість підняти будь-яке питання, яке стосується процедури контрольних заходів та очікувати, що воно буде розглянуто згідно із наперед визначеними процедурами. Студент має право оскаржити результати контрольного заходу згідно затвердженого положення Про апеляції в КПІ імені Ігоря Сікорського (затверджено наказом №НОН/128/2021 від 20.05.2021 р.) - https://osvita.kpi.ua/index.php/node/182
Інклюзивне навчання. Навчальна дисципліна «Методи протезування кінцівок» може викладатися для більшості студентів з особливими освітніми потребами, окрім студентів з серйозними вадами зору, які не дозволяють виконувати завдання за допомогою персональних комп'ютерів, ноутбуків та/або інших технічних засобів.
Дистанційне навчання. Дистанційне навчання відбувається через Платформу дистанційного навчання «Гугл клас». Дистанційне навчання через проходження додаткових он-лайн курсів за певною тематикою допускається за умови погодження зі студентами. У разі, якщо невелика кількість студентів має бажання пройти он-лайн курс за певною тематикою, вивчення матеріалу за допомогою таких курсів допускається, але студенти повинні виконати всі завдання, які передбачені у навчальній дисципліні. Список курсів пропонується викладачем після виявлення бажання студентами (оскільки банк доступних курсів поновлюється майже щомісяця). Студент надає документ, що підтверджує проходження дистанційного курсу (у разі проходження повного курсу) або надає виконані практичні завдання з дистанційного курсу та за умови проходження усної співбесіди з викладачем за пройденими темами може отримати оцінки за контрольні заходи, які передбачені за вивченими темами (експрес-контрольні / тестові завдання, практичні роботи).
Навчання іноземною мовою. Навчання англійською мовою здійснюється лише для студентів-іноземців. За бажанням студентів, допускається вивчення матеріалу за допомогою англомовних онлайн- курсів за тематикою, яка відповідає тематиці конкретних занять.
Кількість балів | Оцінка |
---|---|
100-95 | Відмінно |
94-85 | Дуже добре |
84-75 | Добре |
74-65 | Задовільно |
64-60 | Достатньо |
Менше 60 | Незадовільно |
Не виконані умови допуску | Не допущено |
Робочу програму навчальної дисципліни (силабус):
Складено
Мельник Г. В.;
Ухвалено кафедрою ББЗЛ (протокол № від )
Погоджено методичною комісією факультету/ННІ (протокол № від )