Кафедра технологій оздоровлення і спорту |
Основною метою навчальної дисципліни «Ігрові види спорту (теніс)» є формування у здобувачів вищої освіти здатності підтримувати на достатньому рівні стан фізичного здоров’я, фізичної та розумової працездатності; розвивати основні життєво необхідні професійно-прикладні рухові навички; формувати мотивацію до занять руховою активністю та спортом як складової здорового способу життя;
Дисципліна «Ігрові види спорту (теніс)» має міждисциплінарний характер. Вона інтегрує, відповідно до свого предмету, знання з медико-біологічних, психолого-педагогічних та інших наук, які сприяють підвищенню рівня фізичного розвитку, функціональному удосконаленню систем організму, набуттю основних життєво важливих рухових навичок, вмінь для подальшої професійної діяльності.
В результаті вивчення навчальної дисципліни «Ігрові види спорту (теніс)» здобувачі вищої освіти зможуть:
Дисципліна «Ігрові види спорту (теніс» відноситься до циклу дисциплін загальної підготовки, вона є вибірковим компонентом Освітньої програми. Для успішного засвоєння дисципліни здобувачам вищої освіти необхідно належати за станом здоров’я до основної чи підготовчої медичної групи.
Тематика практичних занять.
Тема 1. |
Інформаційне забезпечення проведення занять з тенісу. |
Тема 2. |
Методика визначення індивідуального фізичного стану. Аналіз та оцінювання рівня індивідуальної фізичної підготовленості. |
Тема 3. |
Вдосконалення фізичної підготовленості засобами тенісу. |
Тема 4. |
Вдосконалення техніки виконання фізичних вправ з тенісу. |
Тема 5. |
Контроль і оцінювання рівня власної фізичної підготовленості. |
Тема 6 |
Вдосконалення фізичних якостей засобами тенісу. |
Тема 7 |
Тестування рівня фізичної підготовленості |
1.Базова навчальна література:
Навчальні посібники
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://ela.kpi.ua/handle/123456789/48820
2. Фізичне виховання [Електронний ресурс]: методичні рекомендації до практичних занять для студентів І та ІІ курсів навчального відділення тенісу / НТУУ «КПІ»; уклад. І. В. Бурлака, С. М. Жуков, А. В. Лукачина. – Електронні текстові дані (1 файл: 7,34 Мбайт). – Київ: НТУУ «КПІ», 2010. - Назва з екрана. URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу):
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://ela.kpi.ua/handle/123456789/568
3. Інноваційні технології фізичного виховання студентів [Електронний ресурс]: навчальний посібник для студентів, які вивчають дисципліну «Фізичне виховання» та студентів зі спеціальності 227 «Фізична терапія, ерготерапія» / Г. Л. Бойко [та ін.] ; КПІ ім. Ігоря Сікорського ; за заг. ред. Ю. М. Вихляєва. – Електронні текстові данні (1 файл: 5,72 Мбайт). – Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2018. – 543 с. – Назва з екрана.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://ela.kpi.ua/handle/123456789/27546
Додаткова література:
1. Фізичне виховання: Курс лекцій з дисципліни для студентів усіх спеціальностей / Уклад. Вихляєв Ю М., Давиденко В. Ю., Бойко Г. Л., Карпюк І. Ю. – К.: НТУУ “КПІ”, 2007, с. 6 – 13.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://ela.kpi.ua/handle/123456789/42021
Режим доступу: https://uadoc.zavantag.com/text/6108/index-1.html
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://ela.kpi.ua/handle/123456789/44515
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://ela.kpi.ua/handle/123456789/20607
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://ela.kpi.ua/handle/123456789/20606
«КПІ»; уклад. Н. В. Іванюта, С. Є. Толмачова. – Електронні текстові дані (1 файл: 906 КБ). – Київ: НТУУ «КПІ», 2015. – 42 с. – Назва з екрана.
Опис: Повний текст документа доступний лише в локальній мережі університету
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://ela.kpi.ua/handle/123456789/11742
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://ela.kpi.ua/handle/123456789/42022
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://ela.kpi.ua/handle/123456789/42507
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://ela.kpi.ua/handle/123456789/41115
Практичне заняття № 1. Задачі:
тенісу.
Засоби: інтерактивні матеріали. Хватка ракетки для удару справа та зліва з відскоку, для
ударів з льоту, напівльоту та подачі. Набивання м’яча обома площинами ракетки.
Проведення експрес-опитування
Практичне заняття № 2. Задачі:
Засоби: інтерактивні матеріали. Удари справа з відскоку у тренувальну стінку одиночні та 10 разів поспіль. Удари з відскоку з кидка м’яча рукою. Вправа для роботи ніг «розніжка».
Проведення експрес-опитування.
Практичне заняття № 3. Задачі:
Засоби: інтерактивні матеріали. Удари справа з відскоку на тренувальній стінці на кількість разів, удари справа з відскоку на тенісному корті. Вправи для правильної роботи ніг. Удари справа з відскоку у тренувальну стінку в парах.
Проведення експрес-опитування.
Практичне заняття № 4. Задачі:
Засоби: інтерактивні матеріали. Удари зліва з відскоку на тенісному корті в парах по лінії та по діагоналі, а потім у двосторонній грі на рахунок. Удари справа з відскоку на пів-корті. Вправи для розвитку швидкості.
Проведення експрес-опитування.
Практичне заняття № 5. Задачі:
Засоби: інтерактивні матеріали. Удари зліва з відскоку в парах на пів-корті. Пласкі удари справа з відскоку у тренувальну стінку. Пласкі удари зліва з відскоку в парах на пів-корті.
Проведення експрес-опитування.
Практичне заняття № 6. Задачі:
Засоби: інтерактивні матеріали. Різані удари справа з відскоку з кидком м’яча рукою. Удари справа з льоту на тренувальній стінці. Різані удари справа з відскоку на тенісному корті. Удари справа з льоту на корті в парах.
Проведення експрес-опитування.
Практичне заняття № 7. Задачі:
Засоби: інтерактивні матеріали. Різані удари справа з відскоку на тенісному корті в парах. Різані удари справа з відскоку у двосторонній грі на рахунок. Різані удари зліва з відскоку на тренувальній стінці.
Проведення експрес-опитування.
Практичне заняття № 8. Задачі:
Засоби: інтерактивні матеріали. Удари з напівльоту на корті. Різані удари зліва з відскоку на тенісному корті в парах по прямій. Пласкі та кручені удари у тренувальну стінку в парах з підкиданням м’яча рукою.
Проведення експрес-опитування.
Практичне заняття № 9. Задачі:
Засоби: інтерактивні матеріали. Удари справа з льоту в парах з кидком м’яча рукою. Удари справа з льоту в тренувальну стінку (10 ударів без помилки). Вправи на розвиток швидкості.
Проведення експрес-опитування.
Практичне заняття № 10. Задачі:
Засоби: інтерактивні матеріали. Тренування стабільного підкидання м’яча на потрібну висоту. Виконання подачі з півкорту. Виконання подачі з дотриманням всіх фаз в тренувальну стінку
Проведення експрес-опитування.
Практичне заняття № 11. Задачі:
Засоби: інтерактивні матеріали. Тренування подачі в парах на корті. Вдосконалення удару справа з напівльоту на корті. Вправи на спритність.
Проведення експрес-опитування.
Практичне заняття № 12. Задачі:
Засоби: інтерактивні матеріали. Удари справа з відскоку – всі різновиди – пласкі, кручені, різані. Удари справа з льоту в парах на корті. Вправи на швидкість, в командах.
Проведення експрес-опитування.
Практичне заняття № 13. Задачі:
Засоби: інтерактивні матеріали. Тренування плаского удару справа кросом. Тренування плаского удару зліва кросом. Вправи для розвитку швидкості.
Проведення експрес-опитування.
Практичне заняття № 14. Задачі:
Засоби: інтерактивні матеріали. Відпрацювання біля тренувальної стінки крученого удару справа. Відпрацювання біля тренувальної стінки крученого удару зліва. Вправи на витривалість (утримання м’яча у грі, точність ударів «на партнера»)
Проведення експрес-опитування.
Практичне заняття № 15. Задачі:
Засоби: інтерактивні матеріали. Відпрацювання стандартних ігрових ситуацій на корті. Виконання ігрових ситуацій з обов’язковим завершенням розіграшу ударом справа з льоту. Вправи на розвиток швидкості
Проведення експрес-опитування.
Практичне заняття №16. Задачі: 1. Сприяти прояву основних фізичних якостей.
Засоби: тестування рівня фізичної підготовленості – стрибок з місця вгору, човниковий біг 4х9 м з високого старту, нахил тулуба з положення сидячи, згинання-розгинання рук в упорі лежачи.
Проведення експрес-опитування.
Практичне заняття № 17.
Виконання модульної контрольної роботи.
Практичне заняття № 18.
Проведення заліку.
Підготовка до практичних занять, експрес-опитування та підготовка до складання тестів з фізичної підготовленості, виконання модульної контрольної роботи (17-й тиждень).
Правила відвідування занять: здобувачі вищої освіти, котрі спізнилися на заняття, до них не допускаються;
здобувачі вищої освіти допускаються до занять за наявності у них спортивного одягу та спортивного взуття та довідки про стан здоров’я.
Правила поведінки на заняттях: вимкнення телефонів, дотримання вимог з техніки безпеки.
Правила захисту індивідуальних завдань: дотримання принципів академічної доброчесності.
Правила призначення заохочувальних балів: заохочувальні бали нараховуються за участь у змаганнях, спортивно-оздоровчих заходах за планом кафедри, факультету, університету (5…+7 балів); участь у міських, республіканських або міжнародних змаганнях (5…+7 балів), за складання та виконання комплексу фізичних вправ, спрямованого на розвиток певних фізичних якостей або м’язових груп (10 балів).
Сума заохочувальних балів не може перевищувати 10 балів.
Політика дедлайнів та перескладань: у здобувачів вищої освіти є можливість двох перескладань у присутності комісії.
Інші вимоги: під час складання тестування здобувачам вищої освіти слід дотримуватися правил техніки безпеки.
Політика щодо академічної доброчесності: політика, принципи академічної доброчесності та норми етичної поведінки здобувачів вищої освіти і працівників Університету визначені у Кодексі честі КПІ ім. Ігоря Сікорського (див: https//kpi.ua/code).
2. У разі дистанційного навчання:
Правила захисту індивідуальних завдань: дотримання принципів академічної доброчесності.
Правила призначення заохочувальних балів: заохочувальні бали нараховуються за участь у змаганнях, спортивно-оздоровчих заходах за планом кафедри, факультету, університету (5…+7 балів); участь у міських, республіканських або міжнародних змаганнях (5…+7 балів), за складання комплексу фізичних вправ для самостійного виконання з метою розвитку певних фізичних якостей або м’язових груп (10 балів).
Нарахування штрафних балів в межах навчальної дисципліни не передбачено.
Сума заохочувальних балів не може перевищувати 10 балів.
Політика дедлайнів та перескладань: у здобувачів вищої освіти є можливість двох перескладань у присутності комісії.
Політика щодо академічної доброчесності: політика, принципи академічної доброчесності та норми етичної поведінки здобувачів вищої освіти і працівників Університету визначені у кодексі честі КПІ ім. Ігоря Сікорського (див: https//kpi.ua/code).
Поточний контроль:
1. Уразіочногонавчання:
Рейтинг здобувача вищої освіти з обраної дисципліни складається з балів, отриманих за:
1. виконання завдань, передбачених практичними заняттями – практична та теоретична складові;
2. виконання модульної контрольної роботи;
3. складання тестів з метою оцінки рівня фізичної підготовленості здобувачів вищої освіти.
Система рейтингових (вагових) балів та критерії оцінювання:
1. Робота на практичних заняттях 1 – 16:
1.1. Практична складова – у разі виконання завдань практичного заняття - 1 бал.
Максимальна кількість балів – 1 бал х 16 практичних занять = 16 балів.
Максимальна кількість балів – 1 бал х 16 тестових завдань = 16 балів.
Максимальна кількість балів за виконання завдань на практичних заняттях 1 -16 (практична та теоретична складові) – 32 бали (по 16 балів за кожну складову)
2. Виконання модульної контрольної роботи.
Модульна контрольна робота проводиться на 17-му практичному занятті у формі тестування. Усього здобувачі вищої освіти мають відповісти на 28 питань.
Ваговий бал за кожну правильну відповідь - 1.
Максимальна кількість балів за виконання модульної контрольної роботи - 28.
3. Тести, спрямовані на перевірку рівня фізичної підготовленості здобувачів вищої освіти.
Ваговий бал – 10. Максимальна кількість балів 10 балів х 4 контрольних нормативи з фізичної підготовленості = 40 балів.
Стрибок вгору з місця (см)
Чол. |
55 |
52 |
49 |
46 |
43 |
40 |
≤39 |
Жін. |
45 |
42 |
39 |
36 |
33 |
30 |
≤29 |
Бали |
10 |
9 |
8 |
7 |
6 |
5 |
0 |
Човниковий біг 4 х 9 м (сек)
Чол. |
9,0 |
9,4 |
9,8 |
10,3 |
10,8 |
11,0 |
>11,0 |
Жін. |
10,4 |
10,7 |
11,2 |
11,6 |
12,0 |
12,3 |
>12,3 |
Бали |
10 |
9 |
8 |
7 |
6 |
5 |
0 |
Силова вправа: чоловіки, жінки – згинання-розгинання рук в упорі лежачи (разів)
Чол. |
38 |
32 |
28 |
24 |
22 |
20 |
<5 |
Жін. |
20 |
15 |
12 |
10 |
8 |
7 |
<7 |
Бали |
10 |
9 |
8 |
7 |
6 |
5 |
0 |
Вправа на гнучкість (см)
Чол. |
13 |
11 |
9 |
7 |
5 |
3 |
<3 |
Жін. |
16 |
14 |
12 |
10 |
8 |
6 |
<6 |
Бали |
10 |
9 |
8 |
7 |
6 |
5 |
0 |
Розрахунок шкали (R) рейтингу
Рейтингова шкала дисципліни (RD) складає 100 балів та формується як сума всіх рейтингових балів, отриманих здобувачем вищої освіти за результатами заходів за семестр:
Rc = 32(практична +теоретична складова) + 28(МКР) + 40 (контрольні нормативи) = 100 балів
2. У разі дистанційного навчання
Рейтинг здобувача вищої освіти з дисципліни складається з балів, що він отримує за:
1. виконання завдань, передбачених практичними заняттями – практична та теоретична складові;
2. виконання модульної контрольної роботи.
Система рейтингових (вагових) балів та критерії оцінювання:
1. Виконання завдань на практичних заняттях 1 – 16:
1.1. Практична складова – у разі надання правильних відповідей під час експрес-опитування - 2 бали.
Максимальна кількість балів – 2 бали х 16 практичних занять = 32 бали.
Максимальна кількість балів – 2 бали х 16 тестових завдань = 32.
Максимальна кількість балів виконання завдань на практичних заняттях 1 -16 (практична та теоретична складові) – 64 (по 32 бали за кожну складову).
2. Виконання модульної контрольної роботи.
Модульна контрольна робота проводиться на 17-му практичному занятті у формі тестування. Усього здобувачі вищої освіти мають відповісти на 36 тестових питань.
Ваговий бал за кожну правильну відповідь - 1.
Максимальна кількість балів за виконання модульної контрольної роботи - 36.
Розрахунок шкали (R) рейтингу
Рейтингова шкала дисципліни (RD) складає 100 балів та формується як сума всіх рейтингових балів, отриманих здобувачем вищої освіти за результатами заходів за семестр:
Rc = 64(практична +теоретична складова) + 36(МКР) = 100 балів
Календарний контроль:
Календарний контроль проводиться протягом семестру на 8-му тижні (1-й КК) та 14-му (2-й КК) як моніторинг поточного стану виконання вимог силабусу. Позитивний результат з КК здобувач вищої освіти отримує коли його поточний рейтинговий бал складає не менше 50% від максимально можливого на момент проведення КК.
Семестровий контроль:
Семестровий контроль – залік.
Опанування здобувачем вищої освіти освітнього компонента оцінюється за результатами його роботи за семестр з переведенням його рейтингових балів, відповідно до університетської шкали оцінювання (Таблиця 1).
Остаточний рейтинг здобувача вищої освіти не може перевищувати 100 балів!
Умови допуску до семестрового контролю: показник семестрового рейтингу має бути більшим, ніж 30 балів.
Здобувачі вищої освіти, які мають рейтингову оцінку 60 і більше балів, отримують фактичну оцінку, відповідно до кількості набраних балів, без проведення додаткових випробувань.
Здобувачі вищої освіти, які набрали протягом семестру менше ніж 60 балів, а також ті з них, хто хоче підвищити загальний рейтинг, виконують залікову контрольну роботу (інтегральний тест) на останньому за розкладом занятті (18-й тиждень). При цьому всі бали, що були ними отримані протягом семестру, скасовуються. Тестові завдання залікової контрольної роботи містять запитання, які відносяться до різних розділів та тем навчальної програми з обраної дисципліни.
Залікова контрольна робота (інтегральний тест) проводиться у формі тестування. Здобувачу вищої освіти пропонується інтегральний тест, що містить 50 запитань, кожна правильна відповідь оцінюється у 2 бали.
Максимальна кількість балів за інтегральний тест – 100 балів.
Кількість балів | Оцінка |
---|---|
100-95 | Відмінно |
94-85 | Дуже добре |
84-75 | Добре |
74-65 | Задовільно |
64-60 | Достатньо |
Менше 60 | Незадовільно |
Не виконані умови допуску | Не допущено |
Робочу програму навчальної дисципліни (силабус):
Складено
Ухвалено кафедрою ТОС (протокол № від )
Погоджено методичною комісією факультету/ННІ (протокол № від )