Кафедра біомедичної інженерії |
Рівень вищої освіти | Третій (освітньо-науковий) |
Галузь знань | 16 - Хімічна та біоінженерія |
Спеціальність | 163 - Біомедична інженерія |
Освітня програма | 163ф БМІ+ - Біомедична інженерія (ЄДЕБО id: 58795) |
Статус дисципліни | Нормативна |
Форма здобуття вищої освіти | Очна |
Рік підготовки, семестр | 2 курс, осінній семестр |
Обсяг дисципліни | 2 кред. (Лекц. 0 год, Практ. 0 год, Лаб. 0 год, СРС. 60 год ) |
Семестровий контроль/контрольні заходи | Залік |
Розклад занять | https://rozklad.kpi.ua |
Мова викладання | Українська |
Інформація про керівника курсу / викладачів | СРС.: Шликов В. В. |
Розміщення курсу |
Навчальна дисципліна «Педагогічна практика» вивчає організацію та оволодіння практикою викладання навчальних дисциплін за спеціальністю 163 – біомедична інженерія, теорії та методики виховної роботи, профорієнтаційної роботи, педагогічної майстерності викладача вищої школи.
Основною метою навчальної дисципліни «Педагогічна практика» є удосконалення й поглиблення професійної компетентності аспірантів: педагогічні вміння проведення фахових навчальних занять, виховних заходів зі студентами у закладах вищої освіти, формування вміння використання різноманітних технологій та методик викладання навчальних дисциплін за спеціальністю біомедична інженерія, застосування новітніх науково-технічних досягнень на різних рівнях вивчення фахових дисциплін.
Програмні результати навчання
В результаті вивчення навчальної дисципліни «Педагогічна практика» студенти зможуть:
1) вміти складати плани-конспекти окремих лекцій, практичних і лабораторних робіт з навчальних дисциплін;
2) вміти складати навчальні та робочі навчальні плани дисциплін та вносити методично виправдані корективи в плани вивчення дисципліни з урахуванням умов навчання;
3) здійснювати різноманітні прийоми активізації розумової діяльності студентів залежно від їх вікових особливостей;
4) реалізовувати загальноосвітній, розвиваючий та виховний потенціал змістового матеріалу навчальної дисципліни.
Програмні результати навчання (розширена форма)
В результаті вивчення навчальної дисципліни «Педагогічна практика» аспіранти зможуть:
Результати навчання |
Відповідність результатів навчання до компетентностей у СВО 6 |
||
---|---|---|---|
Загальні компетентності (soft skills) |
Спеціальні компетентності (фахові) |
||
1. |
Вміти складати плани-конспекти окремих лекцій, практичних і лабораторних робіт з навчальних дисциплін |
Здатність до застосування сучасних інформаційних технологій у науковій діяльності, пошуку та критичного аналізу інформації |
|
2. |
Вміти складати навчальні та робочі навчальні плани дисциплін та вносити методично виправдані корективи в плани вивчення дисципліни з урахуванням умов навчання |
|
Здатність розробляти та досліджувати нові засоби та методи, що стосуються напрямків спеціалізації |
3. |
Здійснювати різноманітні прийоми активізації розумової діяльності студентів залежно від їх вікових особливостей |
Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу |
Здатність продемонструвати системні знання щодо організації педагогічного процесу у вищих навчальних закладах та використання педагогічних технологій у вищій освіті; демонструвати базові знання з педагогіки та психології закладів вищої освіти |
4. |
Реалізовувати загальноосвітній, розвиваючий та виховний потенціал змістового матеріалу навчальної дисципліни |
Здатність генерувати нові ідеї (креативність), проводити наукові досліджень на відповідному рівні |
Здатність до практичного застосування теоретичних основ педагогічної діяльності; уміння здійснювати системний аналіз освітніх процесів і явищ; методична готовність до викладання комплексу спеціальних дисциплін в процесі підготовки фахівців з біомедичної інженерії |
Дисципліна «Педагогічна практика» має міждисциплінарний характер. Вона забезпечує здобуття універсальних компетентростей дослідника, які необхідні для вивчення навчальних дисциплін: «Лікувальна медична техніка», «Протезування та штучні органи», «Біомедичні прилади та системи», та інші вибіркові дисципліни.
За структурно-логічною схемою програми підготовки доктора філософії дисципліна «Педагогічна практика» тісно пов’язана з дисциплінами загальної та професійної підготовки: «Серцево-судинна інженерія», «Зварювання біологічних тканин», «Тканинна інженерія», та інші вибіркові дисципліни. Їй безпосередньо передують дисципліни: «Філософські засади наукової діяльності», «Іноземна мова для наукової діяльності».
Отримані практичні навички та засвоєні теоретичні знання під час вивчення навчальної дисципліни «Педагогічна практика» можна використовувати в подальшому під час опанування навчальних дисциплін:
- з професійної підготовки (освітньо-професійна програма «Біомедична інженерія»): «Організація науково-інноваційної діяльності»;
- з вибіркових дисциплін (освітньо-професійна програма «Біомедична інженерія»): «Лікувальна медична техніка», «Протезування та штучні органи».
Необхідні навички
1. Обирати ефективні прийоми досягнення поставлених цілей на кожному етапі викладання навчальної дисципліни;
2. Раціонально поєднувати колективні ( фронтальні, малогрупові, парні) та індивідуальні форми роботи з урахуванням їх особливостей на кожному етапі викладання;
3. Спостерігати, аналізувати та узагальнювати досвід викладачів, студентів-практикантів, переносячи ефективні прийоми і форми у практику своєї педагогічної роботи;
4. Планувати та здійснювати виховну роботу в якості куратора студентської групи: аналізувати роботу викладача, складати навчальний та робочий навчальний план дисципліни, розробляти сценарії виховних заходів для студентів, вивчати досвід виховної і методичної роботи.
Програмні результати навчання, контрольні заходи та терміни виконання оголошуються аспірантам на першому занятті.
№ з/п |
Тема |
Програмні результати навчання |
Основні завдання |
|
---|---|---|---|---|
Контрольний захід |
Термін виконання |
|||
1. |
Організаційна робота. Ознайомлення з документацією, планами навчально-виховної роботи кафедри |
№ 1, 2 |
- |
1-й тиждень |
2. |
Навчально-методична робота. Ознайомлення і вивчення методичної системи роботи, науково-методичних проблем, над якими працюють викладачі |
№ 1, 2 |
- |
2-й тиждень |
3. |
Навчально-методична робота. Ознайомлення з методичною системою складання навчальних та робочих навчальних планів дисциплін |
№ 1, 2 |
- |
3-й тиждень |
4. |
Виховна робота. Ознайомлення з планом виховної роботи куратора студентської групи |
№ 1, 2 |
- |
4-й тиждень |
5. |
Залікова контрольна робота |
№ 1, 2, 3 |
Звіт з педагогічної практики |
5-й тиждень |
Навчання з дисципліни «Педагогічна практика» здійснюється на основі студентоцентрованого підходу та стратегії взаємодії викладача та аспірантів з метою засвоєння аспірантами матеріалу та розвитку у них педагогічних навичок.
Під час навчання з дисципліни «Педагогічна практика» застосовуються:
- метод проблемно-орієнтованого навчання;
- стратегія активного навчання, за якою зв'язок педагога з аспірантами здійснюється за допомогою опитувань, тестів тощо.
- особистісно-орієнтовані розвиваючі технології, засновані на активних формах і методах навчання (командна робота (team-based learning), парна робота (think-pair-share), метод мозкового штурму, тощо);
- евристичні методи (методи створення ідей, методи вирішення творчих завдань, методи активізації творчого мислення).
Для більш ефективної комунікації з метою розуміння структури навчальної дисципліни «Педагогічна практика» і засвоєння матеріалу використовується електронна пошта, платформа дистанційного навчання "Сікорський" на основі системи Moodle КПІ-Телеком та сервіс для проведення онлайн-нарад Cisco Webex Meetings, за допомогою яких:
- спрощується розміщення та обмін навчальним матеріалом;
- здійснюється надання зворотного зв’язку з аспірантами стосовно навчальних завдань та змісту навчальної дисципліни;
- оцінюються навчальні завдання аспірантів;
- ведеться облік виконання аспірантами плану навчальної дисципліни, графіку виконання навчальних завдань та їх оцінювання.
Під час навчання та для взаємодії з аспірантами використовуються сучасні інформаційно-комунікаційні та мережеві технології для вирішення навчальних завдань, а також навчальне обладнання (проектор та електронні презентації для лекційних та практичних занять).
Методичні рекомендації до написання та оформлення звіту з педагогічної практики
Одним з основних видів семестрового контролю підчас опанування навчальної дисципліни «Педагогічна практика» є виконання звіту з педагогічної практики. Звіт з педагогічної практики виконується згідно з вимогами, у термін, зазначений викладачем.
Має на меті опанування уміння визначати актуальну проблему використання різноманітних технологій та методик викладання навчальних дисциплін за спеціальністю біомедична інженерія. Аспірант може писати звіт з педагогічної практики тільки за отриманими особисто результатами щодо викладання лекцій / практичних / лабораторних занять, за якими зараховується педагогічна практика.
Титульний аркуш звіту з педагогічної практики повинен мати такий зміст: назва університету; назва факультету; назва кафедри; назва спеціальності, назва освітньо-професійної програми, реєстраційний номер, назва навчальної дисципліни; тема звіту; прізвище та ім’я аспіранта, курс, номер академічної групи, рік.
За титульним аркушем слідує детальний план (зміст) звіту з педагогічної практики, в якому треба виділити вступ, 3 розділи основного змісту (організаційна робота, навчально-методична робота, виховна робота), їх підрозділи (за потребою), висновок, список використаних джерел. У змісті праворуч позначаються номери сторінок початку кожного питання. Кожен розділ починається з нової сторінки.
Загальний обсяг звіту з педагогічної практики може варіюватися від 15 до 20 сторінок основного тексту (за узгодженням з викладачем). Обсяг звіту з педагогічної практики визначається вмінням аспіранта стисло і водночас вичерпно розкрити сутність виконаної педагогічної практики: актуальність, сучасні тенденції та проблеми педагогічної діяльності, проаналізувати навчальний та робочий навчальний план дисципліни, зробити висновки та обґрунтувати власні пропозиції та рекомендації.
До звіту з переддипломної практики надається анотація двома мовами – українською та англійською, із зазначенням ключових слів.
Обов’язкова вимога: чітке посилання на джерела інформації. Всі цифри та факти, цитати, використані педагогічні методики повинні мати посилання у вигляді [2, с.54] (перша цифра означає номер джерела у наведеному в кінці творчої роботи списку літератури, а друга цифра – номер сторінки у цьому джерелі). Бажано використовувати таблиці, схеми, графіки, діаграми тощо. Список використаних джерел (не менше 10 джерел) оформляється згідно з діючими правилами. Якщо інформація взята з мережі Інтернет, потрібно, як і для звичайної літератури, вказати автора, назву статті, а потім навести адресу сайту в Інтернет.
Звіт з педагогічної практики оцінюється за критеріями: логічності плану; повноти й глибини розкриття виконаної практики; наявності ілюстрацій (таблиці, рисунки, схеми, скріншоти веб-сторінок тощо); кількості використаних джерел і чіткості посилань на них; відображення практичних матеріалів та результатів практики; оформлення; обґрунтування власної думки у вигляді висновку.
Граничний термін подання звіту з педагогічної практики на перевірку: за 10 днів до початку залікової сесії, але не пізніше ніж за 5 днів до терміну захисту педагогічної практики.
Звіт з педагогічної практики не перевіряється на плагіат, але він повинен відповідати вимогам академічної доброчесності. У разі виявлення академічної не доброчесності, робота анулюється і не перевіряється.
Порушення термінів виконання завдань та заохочувальні бали
Заохочувальні бали |
Штрафні бали |
||
Критерій |
Ваговий бал |
Критерій |
Ваговий бал |
Своєчасне надання аспірантом звіту про проходження педагогічної практики |
+ 10 балів |
Відсутність аспіранта на лекційному / практичному / лабораторному занятті, за якими зараховується педагогічна практика |
- 10 балів |
Написання тез, статті, участь у міжнародних, всеукраїнських та/або інших заходах або конкурсах за тематикою навчальної дисципліни |
+ 5 балів |
Невчасне написання залікової контрольної роботи (на запланованому занятті) |
- 5 балів |
Відвідування занять
Відвідування лекцій, практичних та виїзних занять, за якими аспірант проходить педагогічну практику є обов’язковим. Аспірантам рекомендується відвідувати заняття, оскільки на них закріплюється теоретичний матеріал та розвиваються навички, необхідні для виконання звіту з педагогічної практики.
Система оцінювання орієнтована на отримання балів за своєчасність виконання аспірантами самостійної роботи, а також виконання завдань, які здатні розвинути практичні уміння та навички.
Пропущені контрольні заходи
Звіти про самостійну роботу, які подаються на перевірку з порушенням терміну виконання, але до терміну виставлення поточної атестації (або заліку / іспиту), оцінюється зі штрафними балами.
Звіти про самостійну роботу, які подаються на перевірку з порушенням терміну виконання та після терміну виставлення поточної атестації (або заліку / іспиту), не оцінюється.
№ з/п |
Контрольний захід |
% |
Ваговий бал |
Кіл-ть |
Всього |
1. |
Самостійна робота |
40 |
10 |
4 |
40 |
2. |
Дистанційне навчання / Наукова діяльність |
20 |
20 |
1 |
20 |
3. |
Залікова контрольна робота |
40 |
40 |
1 |
40 |
|
Всього |
100 |
Результати оголошуються кожному аспіранту окремо у присутності або в дистанційній формі (у системі Moodle або е-поштою).
№ з/п |
Залікова контрольна робота |
% |
Ваговий бал |
Кіл-ть |
Всього |
---|---|---|---|---|---|
1. |
Відповідь правильна (не менше 90% потрібної інформації) |
90 |
30 |
3 |
90 |
2. |
Несуттєві помилки у відповіді (не менше 75% потрібної інформації) |
75 |
25 |
3 |
75 |
3. |
Є недоліки у відповіді та певні помилки (не менше 60% потрібної інформації) |
60 |
20 |
3 |
60 |
4. |
Відповідь на тестове запитання з варіантами відповідей |
10 |
10 |
1 |
10 |
5. |
Відповідь відсутня або не правильна |
0 |
0 |
3 |
0 |
|
Максимальна кількість балів |
100 |
№ з/п |
Дистанційне навчання |
% |
Ваговий бал |
Кіл-ть |
Всього |
1. |
Відповідь на контрольні запитання в онлайн-системі Webex або Zoom |
40 |
10 |
4 |
40 |
2. |
Відповідь на тести у системі Moodle |
50 |
10 |
5 |
50 |
3. |
Вчасність проходження дистанційного навчання |
10 |
10 |
1 |
10 |
|
Всього |
100 |
У разі виявлення академічної не доброчесності під час дистанційного навчання – контрольний захід не враховується, аспірант до захисту не допускається.
Семестрова атестація студентів
Обов’язкова умова допуску до екзамену/заліку |
Критерій |
|
1 |
Поточний рейтинг |
RD ≥ 60 |
2 |
Виконання самостійної роботи |
Кількість балів RС ≥ 30 |
3 |
Залікова контрольна робота |
Кількість балів RЗАЛ ≥ 30 |
Додаткові умови допуску до заліку:
1. Виконання самостійної роботи;
2. Позитивний результат першої атестації та другої атестації;
3. Проведення 80% запланованих (лекційних / практичних / лабораторних) занять.
Додаткова інформація стосовно іспиту/заліку/співбесіди:
Аспірант має право покращити свої бали з залікової контрольної роботи у разі її своєчасного написання на запланованому занятті.
На заліку аспірантам дозволяється користуватись учбово-методичним забезпеченням з навчальної дисципліни.
Календарний рубіжний контроль
Проміжна атестація аспірантів (далі – атестація) є календарним рубіжним контролем. Метою проведення атестації є підвищення якості навчання аспірантів та моніторинг виконання графіка освітнього процесу 3.
Критерій |
Перша атестація |
Друга атестація |
||
Термін атестації 4 |
8-ий тиждень |
14-ий тиждень |
||
Умови отримання атестації |
Поточний рейтинг 5 |
≥ 20 балів |
≥ 40 балів |
|
Виконання самостійної роботи аспірантом |
Звіти за 1-4 -й тижні |
+ |
+ |
|
Звіти за 5-8 -й тижні |
– |
+ |
||
Виконання залікової контрольної роботи |
Звіт з педагогічної практики |
– |
+ |
Кількість балів | Оцінка |
---|---|
100-95 | Відмінно |
94-85 | Дуже добре |
84-75 | Добре |
74-65 | Задовільно |
64-60 | Достатньо |
Менше 60 | Незадовільно |
Не виконані умови допуску | Не допущено |
Академічна доброчесність
Політика та принципи академічної доброчесності визначені у розділі 3 Кодексу честі Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського». Детальніше: https://kpi.ua/code.
Норми етичної поведінки
Норми етичної поведінки студентів і працівників визначені у розділі 2 Кодексу честі Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського». Детальніше: https://kpi.ua/code.
Процедура оскарження результатів контрольних заходів
Аспіранти мають можливість підняти будь-яке питання, яке стосується процедури контрольних заходів та очікувати, що воно буде розглянуто викладачем згідно із наперед визначеними процедурами.
Додаткова інформація стосовно процедури оскарження результатів: аспіранти мають право оскаржити результати контрольних заходів, але обов’язково аргументовано, пояснивши з яким критерієм не погоджуються відповідно до оціночного листа та/або зауважень.
Дистанційне навчання (необов’язковий пункт)
Дистанційне навчання через проходження онлайн-курсів у системі Moodle за певною тематикою допускається за умови погодження з аспірантами. У разі, якщо невелика кількість аспірантів має бажання пройти онлайн-курс за певною тематикою, вивчення матеріалу за допомогою таких курсів допускається, але аспіранти повинні виконати всі завдання, які передбачені педагогічною практикою.
Виставлення оцінки за дистанційне навчання шляхом перенесення результатів проходження онлайн-курсів у системі Moodle передбачено лише для контрольних запитань і результатів тестування за виконання самостійної роботи.
Виставлення оцінки за контрольні заходи (лекційні / практичні / лабораторні заняття, за якими зараховується педагогічна практика) шляхом перенесення результатів проходження онлайн-курсів не передбачено.
Інклюзивне навчання (необов’язковий пункт)
Навчальна дисципліна «Педагогічна практика» може викладатися для більшості аспірантів з особливими освітніми потребами, окрім осіб з серйозними вадами зору, які не дозволяють виконувати завдання за допомогою персональних комп’ютерів, ноутбуків та/або інших технічних засобів.
Навчання іноземною мовою (необов’язковий пункт)
Навчальна дисципліна «Педагогічна практика» передбачає її проходження на англійській мові за навчальним планом кафедри для іноземних студентів. У процесі викладання навчальної дисципліни використовуються матеріали та джерела англійською мовою.
Враховуючи студентоцентрований підхід, за бажанням україномовних аспірантів, допускається вивчення матеріалу за допомогою англомовних онлайн-курсів за тематикою, яка відповідає тематиці конкретних занять.
Позааудиторні заняття (необов’язковий пункт)
Передбачається в межах вивчення навчальної дисципліни не менше двох виїзних занять – на основі участі аспірантів у конференціях, форумах, круглих столах, Виставках медичного приладобудування, зокрема у міжнародній конференції «Вітчизняні інженерні розробки для охорони здоров’я», міжнародній науково-практичній конференції «Зварювання та термічна обробка живих тканин. Теорія. Практика. Перспективи», міжуніверситетській науково-практичній конференції: «Сучасний стан та перспективи біомедичної інженерії» тощо.
Робочу програму навчальної дисципліни (силабус):
Складено
Шликов В. В.;
Ухвалено кафедрою БМІ (протокол № 16 від 21.06.2024р. )
Погоджено методичною комісією факультету/ННІ (протокол № 9 від 26.06.2024р. )