Кафедра прикладної радіоелектроніки |
Рівень вищої освіти | Перший (бакалаврський) |
Галузь знань | 17 - Електроніка, автоматизація та електронні комунікації |
Спеціальність | 172 - Електронні комунікації та радіотехніка |
Освітня програма | Всі ОП |
Статус дисципліни | Вибіркова (Ф-каталог) |
Форма здобуття вищої освіти | Очна |
Рік підготовки, семестр | Доступно для вибору починаючи з 2-го курсу, осінній семестр |
Обсяг дисципліни | 4 кред. (Лекц. 36 год, Практ. год, Лаб. 18 год, СРС. 66 год ) |
Семестровий контроль/контрольні заходи | Залік |
Розклад занять | https://rozklad.kpi.ua |
Мова викладання | Українська |
Інформація про керівника курсу / викладачів | Лекц.: Непочатих Ю. В., Лаб.: Непочатих Ю. В., СРС.: Непочатих Ю. В. |
Розміщення курсу |
Дисципліна "Електрорадіоматеріали" належить до циклу професійної підготовки і виступає первинною складовою частиною сукупності тих дисциплін, що готують студента до його майбутньої проектно–конструкторсько–технологічної діяльності.
Мета викладання дисципліни: формування у студентів здатностей:
Предмет дисципліни: властивості електрорадіоматеріалів, їх параметри і вплив на них різних факторів. Дисципліна дає певні знання та розуміння дії різноманітних технологічних та експлуатаційних факторів впливу на властивості матеріалів, особливостей їх поведінки у різних умовах виробництва та використання і, за необхідності, — механізмів цілеспрямованої зміни властивостей матеріалів.
Програмні результати навчання:
знання:
уміння:
досвід:
Програмні результати навчання з освітньої програми:
ПРН 4: пояснювати результати, отримані в результаті проведення вимірювань, в термінах їх значущості та пов’язувати їх з відповідною теорією;
ПРН 18: знаходити, оцінювати і використовувати інформацію з різних джерел, необхідну для розв’язання професійних завдань, включаючи відтворення інформації через електронний пошук;
ПРН 28: застосовувати методи та засоби впливу на параметри фізичного середовища;
ПРН 31: застосовувати … новітні матеріали при проектуванні радіоелектронної апаратури інтелектуальних систем.
Міждисциплінарні зв’язки:
Для вивчення дисципліни необхідне засвоєння студентами розділів “електрика” і “магнетизм” з фізики, а також необхідні знання з математики (в обсязі, що його викладають на першому курсі), хімії (хоча б у обсязі шкільного курсу) і основ теорії кіл.
Отримані знання забезпечують дисципліни: “Електронні компоненти”, “Мехатроніка”, "Проектування інтелектуальної радіоелектронної апаратури", "Елементи інтелектуальної радіоелектронної апаратури", “Технологія виробництва радіоелектронної апаратури”, "Технологія виробництва електронної апаратури: технології складання, монтажу, налаштування, контролю та випробувань".
Назви розділів і тем
|
Кількість годин |
|||||
Разом |
у тому числі |
|||||
Лекції |
Практичні (семінарські) |
Лабораторні (комп’ютерний практикум) |
СРС |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
---|---|---|---|---|---|---|
Тема 1. Загальні положення. Класифікація електрорадіоматеріалів |
14 |
8 |
|
|
6 |
|
Тема 2. Діелектрики |
46 |
18 |
|
8 |
20 |
|
Тема 3. Магнітні матеріали |
24 |
6 |
|
8 |
10 |
|
Тема 4. Провідникові матеріали |
12 |
4 |
|
2 |
6 |
|
Модульна контрольна робота |
4 |
|
|
|
4 |
|
Домашня контрольна робота |
14 |
|
|
|
14 |
|
Підготовка до заліку |
6 |
|
|
|
6 |
|
Разом годин |
120 |
36 |
|
18 |
66 |
Рекомендована література
Базова
Додаткова
10. Бовсуновський А. П. Електротехнічні матеріали: короткий довідник / А. П. Бовсуновський. — К.: НУХТ, 2012. — 36 с.
11. ДСТУ 2843-94. Електротехніка. Основні поняття. Терміни та визначення. [Чинний від 1996-01-01]. Вид. офіц. Київ: ДП «УкрНДНЦ», 1994. 36 с.
12. ДСТУ 2725-94. Матеріали магнітні. Терміни та визначення. [Чинний від 1995-07-01]. Вид. офіц. Київ: ДП «УкрНДНЦ», 1994. 34 с.
13. ДСТУ 2815-94. Електричні й магнітні кола та пристрої. Терміни та визначення. [Чинний від 1996-01-01]. Вид.офіц. Київ: ДП«УкрНДНЦ», 1994.58 с.
Лекційні заняття
№ з/п |
Назва теми лекції та перелік основних питань |
1 |
Тема 1. Загальні положення. Класифікація електрорадіоматеріалів. Лекція 1. Параметри електрорадіоматеріалів. Перелік основних питань: Взаємозв’язок між властивостями, складом і структурою матеріалів. Макроскопічні параметри електрорадіоматеріалів. Параметри, що характеризують втрати. [3, c.14-16, 21-31; 4, c.15-19, 200-211; 5, c.130-144; 6, c.213-225]. Завдання на СРС: Елементи зонної теорії твердого тіла. [1, c.9-15, 4 с.9-15, 19-26]. |
2 |
Тема 1. Загальні положення. Класифікація електрорадіоматеріалів. Лекція 2. Класифікація електрорадіоматеріалів Перелік основних питань: Класифікація матеріалів за їх реакцією на вплив електричного і магнітного полів. Розгляд критеріїв розподілу матеріалів на діелектрики, напівпровідники, провідники. [1, c.12-15;3, c.10-14;4, c.7-9;5, c.5-10;6, с.25-34]. Завдання на СРС: Класифікація матеріалів за агрегатним станом. Плазма. [1, c.22-30;3, с.47-52, 232]. |
3 |
Тема 1. Загальні положення. Класифікація електрорадіоматеріалів. Лекція 3. Класифікація електрорадіоматеріалів. Перелік основних питань: Класифікація за реакцією на зміну амплітуди електромагнітного впливу. Класифікація за реакцією на електромагнітний вплив синусоїдальної форми. Класифікація за реакцією на зміну частоти. Класифікація за реакцією на напрям електромагнітного впливу. [3, c.46-47; 4, c.188-189; 5, c.5-10]. Завдання на СРС: Фаза складної системи. Кристалічні і некристалічні фази. [2, c.7-11; 3, c.27-31; 4, c.15-19; 5, с.8-10]. |
4 |
Тема 1. Загальні положення. Класифікація електрорадіоматеріалів. Лекція 4. Класифікація електрорадіоматеріалів. Перелік основних питань: Класифікація електрорадіоматеріалів за впорядкованістю будови. Кристалізація. Аморфний і склоподібний стани матеріалу. Різновиди склоподібних матеріалів. [2, c.24-32, 508-514; 3, c.192-193, 205-207; 4, c.243-244; 5, с.195-196]. Завдання на СРС: Схема технології виготовлення ситалів. [1, c.167-168; 2, c.512-514; 3, c.205-207; 4, с.250-252; 5, с.199-200]. |
5 |
Тема 2. Діелектрики. Лекція 5. Поляризація діелектриків. Перелік основних питань: Макроскопічні параметри діелектриків. Мікроскопічні параметри діелектриків. Механізми і моделі поляризації діелектриків. Механічні моделі пружної і теплової поляризацій. [6, c.7-16, 42-55; 7, c.40-49]. Завдання на СРС: Еквівалентна схема діелектрика, у якому існують різні механізми поляризації. [1, c.17-18; 3, c.39-40; 4, с.183-184]. |
6 |
Тема 2. Діелектрики. Лекція 6. Поляризація діелектриків. Перелік основних питань: Електронна пружна поляризація. Іонна пружна поляризація. Полярна вісь — елемент симетрії полярних кристалів. Дипольна пружна поляризація. [1, c.18-19; 3, c.40-42; 4, c.184-185; 5, c.114-116; 6, c.93-108]. Завдання на СРС: Дипольна пружна поляризація у піроелектриках. [6, c.106, 172-174]. |
7 |
Тема 2. Діелектрики. Лекція 7. Поляризація діелектриків. Перелік основних питань: Дипольна теплова поляризація. Іонна теплова поляризація. Електронна теплова поляризація. [1, c.19-21; 3, с.42-45; 4, с.185-187; 5, с.116; 6, с.117-132]. Завдання на СРС: Міграційна, або об’ємнозарядова, поляризація. [1, c.21; 3, с.45; 4, с.188; 5, с.116-117; 6, с.50-51, 54, 86]. |
8 |
Тема 2. Діелектрики. Лекція 8. Поляризація діелектриків. Перелік основних питань: Взаємозв’язок між макроскопічними і мікроскопічними параметрами діелектриків. Особливості поляризації неполярних діелектриків. Формула Мосотті. Поляризаційна катастрофа. [6, c.42-46, 85-88, 93-104, 132-135, 137-142; 5, c.208-215]. Завдання на СРС: Повторити матеріал лекції. |
9 |
Тема 2. Діелектрики. Лекція 9. Поляризація, що виникає без впливу електричного поля. Перелік основних питань: Різновиди поляризації, що виникають без впливу електричного поля . Піроелектрики. Сегнетоелектрики. Фазові переходи 1-го і 2-го роду у речовинах. Доменна структура. Доменні стінки. Гістерезис. Основна крива поляризації. Параметри сегнетоелектриків. Вплив частоти, температури. [1, c.27-29, 55-56; 4, c.261-273, 278-281; 5, c.208-222, 241-245; 6, c.167-169, 172-176, 185-196, 350-354]. Завдання на СРС: Залишкова поляризація. Електрети. Умови утворення електретів. Класифікація електретів. [3, c.58-60; 4, c.281-283; 5, c.267-272; 6, c.182-185]. |
10 |
Тема 2. Діелектрики. Лекція 10. Поляризація, що виникає без впливу електричного поля. Перелік основних питань: П’єзополяризація. Прямий і зворотний п’єзоефекти. Електрострикція. Монокристалічні і керамічні п’єзоматеріали. [4, c.273-278; 5, c.227-241; 6, c.169-172]. Завдання на СРС: Застосування активних діелектриків. Конденсатори. Піроелектричні датчики, піровідікони. Стабілізація температури. П’єзодвигуни. П’єзотрансформатори. [4, c.268-273, 276-278, 282-283]. |
11 |
Тема 2. Діелектрики. Лекція 11. Електропровідність діелектриків. Перелік основних питань: Струм зміщення і струм наскрізної провідності. Основні параметри, що характеризують електропровідність діелектриків. Різновиди носіїв струму і механізмів провідності діелектриків. Залежність провідності діелектриків від температури; порівняння з напівпровідниками. [1, c.30-41; 4, c.193-200; 5, с.122-130; 6, c.25-26, 196-208]. Завдання на СРС: Питомі об’ємний і поверхневий опори діелектриків. Вплив вологи на електропровідність твердих діелектриків. [1, c.42-43; 3, c.62-64, 69-72; 4, c.194-195]. |
12 |
Тема 2. Діелектрики. Лекція 12. Електрична міцність діелектриків. Перелік основних питань: Визначення поняття «пробій діелектриків». Різновиди пробою. Фактори, що впливають на напруженість пробою. Механізм електронного пробою. Лавина. Стример. Вплив температури, тиску, частоти. [1, c.58-69; 3, c.89-101; 4, c.211-220; 5, c.144-150; 6, c.317-327]. Завдання на СРС: Електротепловий пробій. Електрохімічний пробій. [1, c.69-73; 3, c.101-105; 4, c.220-224; 5, c.150-153; 6, c.339-350]. |
13 |
Тема 2. Діелектрики. Лекція 13. Різновиди діелектриків. Перелік основних питань: Високочастотні і низькочастотні діелектрики. Просторові і лінійні полімери. Композиційні порошкові пластмаси. Шаруваті пластмаси. Неорганічне скло. Вплив хімічного складу скла на його властивості. Безлужне скло. Лужне скло без важких оксидів. Лужне скло з великим вмістом важких оксидів. Ситали. Особливості технології виготовлення. Структура ситалів і їх властивості. Установочні і конденсаторні ситали. [1, с.101-126, 148-155, 160-165; 3, c.121-141, 147-153, 169-207; 4, c.225-240, 243-252; 5, c.172-184, 188-200]. Завдання на СРС: Кераміка. Особливості технології виготовлення. Структура кераміки і її властивості. Різновиди кераміки. Установочна і конденсаторна кераміки. [1, с.168-175; 3, c.207-230; 4, c.252-260; 5, c.200-204]. |
14 |
Тема 3. Магнітні матеріали. Лекція 14. Фізичні процеси у магнітних матеріалах та їх властивості. Перелік основних питань: Класифікація речовин за магнітними властивостями. Природа феро- і феримагнетизму. Класифікація сильномагнітних матеріалів. Петля гістерезису. Початкова і основна криві намагнічування. Параметри сильномагнітних матеріалів. Намагнічування змінним полем. [1, с.267-275; 3, c.352-360, 363; 4, c.296-324; 5, c.273-285]. Завдання на СРС: Повітряний зазор у розімкненому магнітному колі. [5, с.286-287]. |
15 |
Тема 3. Магнітні матеріали. Лекція 15. Магнітно-м’які матеріали для низьких, високих і надвисоких частот. Перелік основних питань: Вимоги до магнітно-м’яких матеріалів. Залізо підвищеної чистоти (електролітичне і карбонільне) і технічно чисте залізо. Кремніста електротехнічна сталь. Текстурована сталь. Низькокоерцитивні сплави (пермалоі, альсіфер). [1, c.275-281; 3, с.364-371; 4, с.326-333; 5, с.287-295]. Завдання на СРС: Магнітні матеріали спеціального призначення (матеріали з прямокутною петлею гістерезису, магнітострикційні матеріали). [1, c.281-283; 3, с.384-388; 4, с.344-349; 5, с.304-313, 327-329]. |
16 |
Тема 3. Магнітні матеріали. Лекція 16. Магнітно-м’які матеріали для низьких, високих і надвисоких частот. Перелік основних питань: Ферити. Одержання феритів. Магнітні і електричні властивості феритів. Застосування феритів. Магнітодіелектрики. [1, c.283-289; 3, с.371-384; 4, с.333-344; 5, с.295-304]. Завдання на СРС: Магнітно-тверді матеріали (особливості технології виготовлення і різновиди) [1, c.291-298; 3, c.388-396; 4, c.349-358; 5, с.317-327]. |
17 |
Тема 4. Провідникові матеріали. Лекція 17. Класифікація і основні властивості провідникових матеріалів. Перелік основних питань: Класифікація провідникових матеріалів. Питомий опір провідників. Вплив деформацій, температури. Питомий опір сплавів. Теплопровідність провідників. Термоелектрорушійна сила. [1, c.186-197; 3, с.231-250; 4, с.27-45, 52-55; 5, с.11-19]. Завдання на СРС: Теплопровідність провідників. Температурний коефіцієнт лінійного розширення. [1, c.195-197; 3, с.249, 251; 5, с.18-20]. |
18 |
Тема 4. Провідникові матеріали. Лекція 18. Різновиди провідникових матеріалів. Перелік основних питань: Матеріали високої провідності. Надпровідники і кріопровідники. Сплави високого опору. Сплави для термопар. [1, c.198-213, 219-223; 3, с.240-243, 252-260, 283-289; 4, с.56-74; 5, с.20-30, 36-40]. Завдання на СРС: Тензометричні сплави. Контактні матеріали. Припої і флюси. [1, c.223-226; 3, с.280-282; 4, с.85-86; 5, c.40-43]. |
Лабораторні заняття
Основна мета лабораторних занять:
№ з/п |
Назва лабораторної роботи (комп’ютерного практикуму) |
Кількість ауд. годин |
1 |
Тема 2. Діелектрики. Лабораторна робота №4. Дослідження п’єзоелектриків. [8, c. 34 – 49]. Завдання на самостійну роботу: оформити звіт про роботу та підготувати відповіді на контрольні запитання. [8, с. 49]. |
4 |
2 |
Тема 2. Діелектрики. Лабораторна робота №5. Дослідження сегнетоелектриків.[8, c. 50 – 61]. Завдання на самостійну роботу: оформити звіт про роботуі та підготувати відповіді на контрольні запитання. [8, с. 61]. |
4 |
3 |
Тема 3. Магнітні матеріали. Лабораторна робота №6. Дослідження дисперсії магнітної проникності феритів (4 години).[8, c. 62 – 70]. Завдання на самостійну роботу: оформити звіт про роботу та підготувати відповіді на контрольні запитання. [8, с. 70]. |
4 |
4 |
Тема 3. Магнітні матеріали. Лабораторна робота №2. Дослідження впливу пружних деформацій на властивості магнітно-м’яких матеріалів. [8, c. 17 – 23]. Завдання на самостійну роботу: оформити звіт про роботу та підготувати відповіді на контрольні запитання. [8, с. 23]. |
4 |
5 |
Тема 4. Провідникові матеріали. Лабораторна робота №3. Електрична провідність радіотехнічних матеріалів. Виконати пункти: 3.1.1, 3.1.2, 3.2.1, 3.3.1, 3.4. [8, c. 24 – 33]. Завдання на самостійну роботу: оформити звіт про роботу та підготувати відповіді на контрольні запитання. [8, с. 33]. |
2 |
Студенти виконують завдання, що винесене на самостійне опрацювання. Крім того, студенти виконують домашню контрольну роботу (ДКР). Метою цієї роботи є закріплення лекційного матеріалу, розширення кругозору у галузі матеріалознавства, розвиток навичок розв'язання практичних задач та графоаналітичних побудов. Варіанти домашньої контрольної роботи викладені у методичних вказівках [9] (100 варіантів). Кожен студент отримує індивідуальний варіант, який скла-дається з 4-ох задач і теоретичних питань. Завдання видають студентам на 6-му тижні. 16-ий тиждень є останнім для виконання розрахунково-графічної роботи.
№ з/п |
Назва теми, що винесено на самостійне опрацювання |
Кількість годин СРС |
1 |
Тема 1. Загальні положення. Класифікація електрорадіоматеріалів. Елементи зонної теорії твердого тіла. [1, c.9-15, 4 с.9-15, 19-26]. Класифікація матеріалів за агрегатним станом. Плазма. [1,c.22-30;3,с.47-52,232]. Фаза складної системи. Кристалічні і некристалічні фази. [2, c.7-11; 3, c.27-31; 4, c.15-19; 5, с.8-10]. Схема технології виготовлення ситалів. [1, c.167-168; 2, c.512-514; 3, c.205-207; 4, с.250-252; 5, с.199-200]. |
6 |
2 |
Тема 2. Діелектрики. Еквівалентна схема діелектрика, у якому існують різні механізми поляризації. [1, c.17-18; 3, c.39-40; 4, с.183-184]. Дипольна пружна поляризація у піроелектриках. [6, c.106, 172-174]. Міграційна, або об’ємнозарядова поляризація. [1, c.21; 3, с.45; 4, с.188; 5, с.116-117; 6, с.50-51, 54- 86]. Залишкова поляризація. Електрети. Умови утворення електретів. Класифікація електретів. [3, c.58-60; 4, c.281-283; 5, c.267-272; 6, c.182-185]. Застосування активних діелектриків. Конденсатори. Піроелектричні датчики. П’єзодвигуни. П’єзотрансформатори. [4, c.268-273, 276-278, 282-283]. Питомі об’ємний і поверхневий опори діелектриків. Вплив вологи на електропровідність твердих діелектриків. [1, c.42-43; 3, c.62-64, 69-72; 4, c.194-195]. Електротепловий пробій. Електрохімічний пробій. [1, c.69-73; 3, c.101-105; 4, c.220-224; 5, c.150-153; 6, c.339-350]. Кераміка. Особливості технології виготовлення. Структура кераміки і її властивості. Різновиди кераміки. [1, с.168-175; 3, c.207-230; 4, c.252-260; 5, c.200-204]. |
20 |
3 |
Тема 3. Магнітні матеріали. Повітряний зазор у розімкненому магнітному колі. [5, с.286-287]. Магнітні матеріали спеціального призначення (матеріали з прямокутною петлею гістерезису, магнітострикційні матеріали). [1, c.281-283; 3, с.384-388; 4, с.344-349; 5, с.304-313, 327-329]. Магнітно-тверді матеріали (особливості технології виготовлення і різновиди) [1, c.291-298; 3, c.388-396; 4, c.349-358; 5, с.317-327]. |
10 |
4 |
Тема 4. Провідникові матеріали. Теплопровідність провідників. Температурний коефіцієнт лінійного розширення. [1, c.195-197; 3, с.249, 251; 5, с.18-20]. Тензометричні сплави. Контактні матеріали. Припої і флюси. [1, c.223-226; 3, с.280-282; 4, с.85-86; 5, c.40-43]. |
6 |
Аудиторні заняття обов’язкові для відвідування.
Знання матеріалу пропущеної лекції студент зобов’язаний продемонструвати під час консультацій, передбачених розкладом.
Пропущене з поважної причини лабораторне заняття має бути відпрацьоване за попередньою домовленістю з викладачем.
Допуск до лабораторних занять здійснює викладач після співбесіди зі студентами. Захист звіту про проведену лабораторну роботу проходить на наступному за розкладом лабораторному занятті.
Захист розрахунково-графічної роботи викладач проводить після 16 тижня навчання за розкладом консультацій, або за домовленістю зі студентами.
Правила призначення заохочувальних та штрафних балів викладені нижче у п. 8.
Поточний контроль викладач здійснює за спілкування зі студентами під час допуску і захисту лабораторних робіт і за результатами проведення модульної контрольної роботи (МКР) перед другою атестацією. Завдання МКР складене з питань, що наведені у (п.9).
Викладання кредитного модуля "Електрорадіоматеріали" передбачає таку рейтингову систему оцінювання результатів навчання (РСО).
Рейтинг студента з кредитного модуля складають бали (за 100-бальною шкалою), що він отримує за:
Система рейтингових (вагових) балів та критерії оцінювання
1. Лабораторні роботи
Ваговий бал — 10. Максимальна кількість балів за всі лабораторні роботи дорівнює:
10 балів×4=40 балів.
У кожній з лабораторних робіт оцінюють:
а) підготовленість до роботи:
- вільне володіння теоретичним матеріалом, наявність підготовленого протоколу 4 бали;
- слабке володіння теоретичним матеріалом 2 бали;
- непідготовленість до роботи -1 бал;
б) виконання лабораторної роботи:
- оформлення звіту відповідно до вимог 4 бали;
- робота виконана з помилками або неохайно 2 бали;
- робота не виконана -1 бал;
в) захист роботи:
- повна відповідь при захисті 2 бали;
- неповна відповідь при захисті 0 балів;
- робота захищена в інший день крім дня виконання і наступного за ним лаб. дня 0 балів.
2. Модульний контроль
Ваговий бал — 20.
Критерії оцінювання:
- «відмінно», повністю розкрита тема завдання (не менше 90% потрібн. інформ.) 20–18 балів;
- «добре», достатньо повна відповідь (не менше 75% потрібної інформації), або
повна відповідь з неточностями 17–15 балів;
- «задовільно», неповна відповідь (не менше 60% потрібн. інформації), є помилки 14–10 балів;
- «незадовільно», незадовільна відповідь (не відповідає вимогам на «задовільно») 0 балів.
3. Домашня контрольна робота
Ваговий бал — 40.
Критерії оцінювання:
- «відмінно», виконані усі вимоги до роботи 40–35 балів;
- «добре», виконані майже усі вимоги до роботи, або є несуттєві помилки 34–28 балів;
- «задовільно», є недоліки щодо виконання вимог до роботи і певні помилки 27–22 балів;
- «достатньо», є помітні недоліки у виконання вимог до роботи і помилки 21–10 балів;
- «незадовільно», не відповідає вимогам до «достатньо», багато помилок 0 балів;
- за кожний тиждень запізнення з поданням розрахункової роботи на перевірк -1 бал.
Штрафні бали за:
-недопуск до лабораторної роботи у зв’язку з незадовільним вихідним контролем…..-1 бал;
-невиконання лабораторної роботи........................................................................................................-1 бал;
-відсутність на лабораторному занятті без поважної причини.............................................-2 бали;
-за кожний тиждень запізнення з поданням розрахункової роботи на перевірку….......….-1 бал.
Сума штрафних балів не має перевищувати 10 балів.
Заохочувальні бали за:
-підготовку конспекту на конкурс.....................................................................................8 балів;
-підготовку реферату............................................................................................................10 балів;
-удосконалення дидактичних матеріалів.........................................................................8 балів.
Сума заохочувальних балів не має перевищувати 10 балів.
Розмір шкали рейтингу R = 100 балів.
Розрахунок шкали (R) рейтингу
Сума вагових балів контрольних заходів (позиції 1-3) протягом семестру складає:
R = 40 + 20 + 40 = 100 балів.
Умови позитивної проміжної атестації
Максимальна сума балів складає 100. Необхідною умовою допуску до заліку є зарахування усіх лабораторних робіт і розрахункової роботи. Для отримання заліку з кредитного модуля "автоматом" потрібно мати рейтинг не менш ніж 60 балів і зарахування усіх лабораторних робіт і розрахункової роботи.
Студенти, які наприкінці семестру мають рейтинг менше 60 балів, а також ті, хто хоче підвищити оцінку, виконують залікову контрольну роботу. При цьому до балів за домашню контрольну роботу слід додати бали за контрольну роботу і ця рейтингова оцінка є остаточною. Завдання контрольної роботи складене з чотирьох запитань з різних розділів робочої програми з переліку, що наданий у пункті 9 цієї програми.
За кожне питання студент може отримати бали відповідно до системи оцінювання:
–“відмінно”, повна відповідь (не менше 90% потрібної інформації) 15–13 балів;
–“добре”, достатньо повна відповідь (не менше 75% потрібної інформації, мож-
ливі неточності) 12–10 балів;
–“задовільно”, неповна відповідь (не менше 60% потрібної інформації, можливі
помилки) 9–7 балів;
–“незадовільно”, незадовільна відповідь 0 балів.
Суму балів за навчальну діяльність студента для отримання заліку з кредитного модуля "автоматом", або суму балів за домашню контрольну роботу і залікову контрольну роботу слід трансформувати у залікову оцінку за таблицею:
Кількість балів | Оцінка |
---|---|
100-95 | Відмінно |
94-85 | Дуже добре |
84-75 | Добре |
74-65 | Задовільно |
64-60 | Достатньо |
Менше 60 | Незадовільно |
Не виконані умови допуску | Не допущено |
Перелік питань для перевірки рівня засвоєння навчального матеріалу за модульного контролю і для семестрового контролю.
Запропоновано п'ять лабораторних робіт, що знайомлять студентів з певними властивостями металічних провідників, пасивних і активних діелектриків, феро- і феримагнетиків, які ці матеріали виявляють під дією електромагнітного поля.
Робочу програму навчальної дисципліни (силабус):
Складено
Непочатих Ю. В.;
Ухвалено кафедрою ПРЕ (протокол № 06/2024 від 21.06.2024 )
Погоджено методичною комісією факультету/ННІ (протокол № 06-2024 від 28.06.2024 )