![]() | Кафедра конструювання електронно-обчислювальної апаратури |
Опис дисципліни. Під час навчання студенти ознайомляться з основними поняттями та методами синтезу програм та інформаційних систем у телекомунікаціях. На лабораторних заняттях студенти навчаться проектувати програмні компоненти систем, бази даних, виконувати їх тестування на відповідність специфікації та аналізувати результати. Передбачено контроль якості отриманих знань у вигляді модульної контрольної роботи.
Предмет навчальної дисципліни: сучасні методи програмування, методи проектування баз даних та інформаційних систем у телекомунікаціях.
Мета навчальної дисципліни. Метою навчальної дисципліни є формування у студентів здатності:
Загальні компетентності:
Фахові компетентності:
Програмні результати навчання:
Пререквізити: мати базові знання з дисципліни «Сучасні комп’ютерні технології в конструюванні електронно-обчислювальних засобів» та «Обчислювальна техніка та програмування».
Постреквізити: наявність знань необхідних для вивчення дисципліни «Експертні системи» та «Основи побудови інформаційно-обчислювальних засобів інтеграції».
Розділ 1, Тема 1.1.
Лекція 1 Основні поняття. Базова термінологія. Сучасний стан.
Розділ 1, Тема 1.2.
Лекція 2. Головні концепції, структури збереження інформації.
Лекція 3. Представлення даних
Розділ 1, Тема 1.3.
Лекція 4. Моделі даних та підмови даних.
СРС - закріпити пройдений матеріал та поглибити знання за темами 1.1 – 1.3 [1, 2, 12]
Розділ 2, Тема 2.1
Лекція 5. Реляційний підхід. Основні поняття.
Лекція 6. Реляційний підхід. Нормальні форми.
Розділ 2, Тема 2.2-2.3.
Лекція 7. Інформаційне моделювання предметної області.
Розділ 2, Тема 2.2.-2.3.
Лекція 8. Діаграми «сутність-зв’язок»
Розділ 2, Тема 2.4.–2.5.
Лекція 9. Ієрархічний підхід. Архітектура системи IMS
Лекція 10. Ієрархічний підхід. Модель даних IMS. Операції виборки, запам’ятовування, бібліотечні функції
Розділ 2, Тема 2.6.–2.8.
Лекція 11. Мережний підхід. Архітектура та принципи організації мережної СУБД
Лекція 12. Мережний підхід. Модель даних DBTG. Сингулярні набори. Області. Ключі.
СРС - закріпити пройдений матеріал та поглибити знання за темою [12]
Розділ 3, Тема 3.1-3.2..
Лекція 13. Підтримка транзакцій. Властивості транзакцій. Виконання транзакції
Розділ 3, Тема 3.3-3.4.
Лекція 14 Управління паралельністю.
Розділ 3, Тема 3.5-3.6.
Лекція 15. Відновлення бази даних. Функції відновлення бази даних
Лекція 16. Відновлення бази даних. Методи відновлення бази даних
Розділ 3, Тема 3.7.
Лекція 17. Функції та архітектура розподіленої СУБД
Лекція 18. Розробка розподіленої реляційної бази даних. Забезпечення прозорості РБД.
СРС - закріпити пройдений матеріал та поглибити знання за темами 3.1-3.7. [13]
Базова
Допоміжна
Методичні матеріали в электроннму вигляді під ред. Редька І.В.
Лекційні заняття
Назви розділів і тем |
Кількість годин |
||||
Всього |
у тому числі |
||||
Лекції |
Практичні (семінарські) |
Лабораторні (комп’ютерний практикум) |
СРС |
||
Розділ 1. Архітектура системи бази даних |
|||||
Основні поняття. Базова термінологія. Сучасний стан |
2 |
2 |
|
|
|
Головні концепції, структури збереження інформації. Представлення даних |
9 |
4 |
|
4 |
1 |
Огляд візуальних компонент. Властивості та методи та події в Delphi. Компонент Ttable. Створення таблиць за допомогою компонента TTable |
2 |
|
|
|
2 |
Моделі даних та підмови даних |
9 |
2 |
|
4 |
3 |
Створення таблиць за допомогою SQL-запитів. Настроювання BDE в Delphi. Робота з ODBC. Обробка виняткових станів у Delphi |
2 |
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
Разом за розділом 1 |
24 |
8 |
|
8 |
8 |
Розділ 2. Підходи до створення баз даних |
|||||
Реляційний підхід |
18 |
4 |
|
8 |
6 |
Програмування додатків "клієнт/сервер". Засіб створення багатоланкових застосувань MIDAS |
4 |
|
|
|
4 |
Інформаційне моделювання предметної області. |
19 |
4 |
|
8 |
7 |
Модель розподіленої обробки транзакцій Х/Ореn. Кросплатформова модель CORBA |
2 |
|
|
|
2 |
Ієрархічний підхід |
12 |
4 |
|
|
8 |
Аналіз предметної області та побудова відповідної схеми бази даних |
6 |
|
|
|
6 |
Мережний підхід |
10 |
4 |
|
|
6 |
Засоби створення мультимедийных додатків |
2 |
|
|
|
2 |
Разом за розділом 2 |
53 |
16 |
|
16 |
21 |
Розділ 3. Управління транзакціями та механізм відновлення бази даних. Розподілені бази даних |
|||||
Підтримка транзакцій |
10 |
2 |
|
6 |
2 |
Керування розподіленими транзакціями за допомогою MTS |
2 |
|
|
|
2 |
Управління паралельністю |
7 |
2 |
|
6 |
|
Розподілені системи та технології Inprise |
2 |
|
|
|
2 |
Відновлення бази даних |
2 |
2 |
|
|
|
Керування розподіленими транзакціями за допомогою COM+ |
2 |
|
|
|
2 |
Контрольна робота з розділу 2, 3 |
4 |
|
|
|
4 |
Розподілені бази даних |
6 |
6 |
|
|
|
Разом за розділом 3 |
36 |
12 |
|
12 |
12 |
Екзамен |
|
|
|
|
36 |
Всього годин |
135 |
36 |
|
36 |
63 |
Лабораторні заняття
№ з/п |
Назва лабораторної роботи (комп’ютерного практикуму) |
Кількість ауд. годин |
1 |
Розділ 1, Тема 1.2. Лаб.робота 1. Робота з CASE-інструментом CASE-інструментом ERWin СРС –закріпити викладений матеріал та поглибити знання за темою [6, 9] |
4 |
2 |
Розділ 1, Тема 1.4. Лаб. робота 2. Основи мови SQL СРС –закріпити викладений матеріал та поглибити знання за темою [6, 9] |
4 |
3 |
Розділ 2, Тема 2.1 Лаб. робота 3. Розробка проекту бази даних СРС –закріпити викладений матеріал та поглибити знання за темою [6, 9] |
8 |
4 |
Розділ 2, Тема 2.3 Лаб. робота 4 Робота з базами даних в середовищі Delphi №1 СРС –закріпити викладений матеріал та поглибити знання за темою [6, 9] |
4 |
5 |
Розділ 3, Тема 3.1-3.3 Лаб. робота 5. Робота з базами даних в середовищі Delphi №2. СРС –закріпити викладений матеріал та поглибити знання за темою [6, 9] |
4 |
6 |
Розділ 3, Тема 3.2-3.3 Лаб. робота 6. Робота з базами даних в середовищі Delphi №3. СРС –закріпити викладений матеріал та поглибити знання за темою [6, 9] |
4 |
7 |
Розділ 3, Тема 3.2-3.3 Лаб. робота 7. Робота з базами даних в середовищі Delphi №4. СРС –закріпити викладений матеріал та поглибити знання за темою [6, 9] |
4 |
8 |
Розділ 3, Тема 3.1-3.2 Лаб. робота 8. Робота з базами даних в середовищі Delphi №3. СРС –закріпити викладений матеріал та поглибити знання за темою [6, 9] |
4 |
|
Всього |
36 |
№ з/п |
Назва теми, що виноситься на самостійне опрацювання |
Кількість годин СРС |
1 |
Головні концепції, структури збереження інформації. Представлення даних [1, 2, 12] |
10 |
|
Огляд візуальних компонент. Властивості та методи та події в Delphi. Компонент Ttable. Створення таблиць за допомогою компонента TTable [6] |
2 |
|
Моделі даних та підмови даних [4,5] |
3 |
1 |
Реляційний підхід[3, 5] |
3 |
2 |
Створення таблиць за допомогою SQL-запитів. Настроювання BDE в Delphi. Робота з ODBC. Обробка виняткових станів у Delphi [9] |
5 |
3 |
Програмування додатків "клієнт/сервер". Засіб створення багатоланкових застосувань MIDAS [6,9] |
2 |
|
Інформаційне моделювання предметної області [1-4] |
5 |
|
Ієрархічний підхід[3, 5] |
8 |
4 |
Модель розподіленої обробки транзакцій Х/Ореn. Кросплатформова модель CORBA [6, 9] |
2 |
5 |
Аналіз предметної області та побудова відповідної схеми бази даних [4, 6, 7] |
6 |
|
Мережний підхід [3, 5] |
6 |
6 |
Засоби створення мультимедийных додатків [6, 9] |
2 |
7 |
Керування розподіленими транзакціями за допомогою MTS [5, 6] |
2 |
|
Розподілені системи та технології Inprise[9] |
2 |
8 |
Керування розподіленими транзакціями за допомогою COM+ [6, 9] |
2 |
|
Всього |
63 |
Система вимог, які ставляться перед студентом:
Лабораторні роботи
Ваговий бал — 5.
Максимальна кількість балів за всі лабораторні роботи: 5 балів ´ 8 = 40 балів.
Критерії оцінювання:
Модульний контроль
Ваговий бал — 20.
Максимальна кількість балів за контрольну роботу: 10 балів ´ 1 = 10 балів.
Контрольна робота може бути оцінена за такою шкалою: незадовільно – 0 балів; задовільно – 1-3 бали; добре – 4-8 балів та відмінно – 9-10 балів. У випадку відсутності студента на захисті модульної роботи без поважної причини, йому зараховується 0 балів. У випадку відсутності студента на захисті модульної роботи з поважної причини, йому зараховується 0 балів з наданням можливості захисту практичної роботи.
Атестація
Розмір стартової шкали: RС = П.1 + П.2 = 50 + 10 = 60 балів.
Розмір шкали рейтингу: R = RС = 60 балів.
Для отримання оцінки «зараховано» на проміжних атестаціях студент повинен мати:
Екзамен
Умови допуску до заліку:
Стартовий рейтинг rС ≥ 40 балів.
Кількість балів | Оцінка |
---|---|
100-95 | Відмінно |
94-85 | Дуже добре |
84-75 | Добре |
74-65 | Задовільно |
64-60 | Достатньо |
Менше 60 | Незадовільно |
Не виконані умови допуску | Не допущено |
-
Робочу програму навчальної дисципліни (силабус):
Складено
Редько І. В.;
Ухвалено кафедрою КЕОА (протокол № 12 від 2021-06-30 )
Погоджено методичною комісією факультету/ННІ (протокол № ______ від ______)