iD: 74, RE-74 Гібридні та монолітні інтегральні пристрої мікрохвильового діапазону

КодRE-74
Емблема у форматі 600х300px
КатегоріяПристрої НВЧ. Антени. Мікроелектроніка
Кафедра, яка забезпечує викладанняКафедра радіотехнічних систем
Мова викладанняУкраїнська
Пререквізити, вимоги до початку вивчення

Дисципліна “Гібридні та монолітні інтегральні пристрої мікрохвильового діапазону”  базується на знаннях матеріалу курсів

«Загальна фізика», «Вища математика»,   «Основи теорії кіл»,  «Електродинамiка та поширення радіохвиль», «Схемотехніка. Електронна компонентна база»,  «Технології передавання інформації в радіотехнічних системах», «Технології приймання радіосигналів» та інш.

Одержані знання та навички після вивчення цієї дисципліни використовуються подалі в дисциплінах «Системи радіопротидії»,  при виконанні курсових робіт та наукових робіт за темами магістерських дисертацій.

Поради

Розширений опис дисципліни

Створення радіотехнічних інформаційних технологій в мікрохвильовому  діапазоні  є складною і важливою задачею, що вимагає відповідної елементної бази, зокрема високоякісних технологічних вузлів приймально-передавального обладнання, радіолокаційних систем, систем безпроводового зв’язку,  радіометрії та інше. Основою побудови таких систем є  наднизько-шумлячі генератори, підсилювачі, помножувачі частоти, гібридно-інтегральні  фільтри тощо. 

При аналізі всіх вузлів сучасної НВЧ техніки розглядаються їх конструкції в більшості застосованих сьогодні електродинамічних систем, причому основна увага приділяється проектуванню у гібридно-інтегральному виконанні. Відносно кожного пристрою розглядаються  сучасні методи його розрахунку, які базуються на застосуванні матриці розсіювання і передачі, що найбільше пристосовано до алгоритмізації й використанню ЕОМ. Розглядаються сучасні методи конструювання багатофункціональних пристроїв (приймачів, передавачів, прийомопередавачів) у гібридно-інтегральному виконанні на єдиній підкладинці.

Після засвоєння навчальної дисципліни студенти мають продемонструвати такі результати навчання:

знання:

  • основних методів електродинамічного аналізу сучасних інтегральних НВЧ пристроїв;
  •  методів інженерних розрахунків НВЧ вузлів, розроблених у вигляді гібридних та монолітних інтегральних схем,  які базуються на застосуванні матриці розсіювання і передачі, що найбільше пристосовано до алгоритмізації й використанню ЕОМ;
  • принципів інженерно-конструкторської реалізації НВЧ вузлів у гібридно-інтегральному та монолітно-інтегральному виконанні.

уміння:

  • досліджувати процеси у телекомунікаційних та радіотехнічних системах з використанням засобів автоматизації інженерних розрахунків, планування та проведення наукових експериментів з обробкою і аналізом результатів (ПРН 6);
  • поєднувати застосовування сучасних методів для розроблення енергозберігаючих пристроїв з мінімальним рівнем випромінювання, що забезпечують безпеку життєдіяльності людей та їхній захист від можливих наслідків електромагнітного випромінювання (ПРН 8);
  • узагальнювати сучасні наукові знання та застосовувати їх для розв’язання науково-технічних завдань, оцінки можливості доведення отриманих рішень до рівня конкурентоспроможних розробок, втілення результатів у бізнес-проектах (ПРН 11);
  • виконувати інженерний розрахунок сучасного інтегрального планарного і хвилеводно-планарного НВЧ пристрою (фільтру, вузлів узгодження, змішувача, модулятора, атенюатора та інше), проаналізувати роботу та розрахувати  основні характеристики багатофункціонального пристрою НВЧ діапазону (транзисторного підсилювача, приймача, передавача) (ПРН 16);
  • вимірювати основні характеристики інтегральних НВЧ систем на сучасному вимірювальному та стендовому обладнанні.

Для набуття досвіду проектування реальних НВЧ пристроїв виконується  курсова робота за індивідуальною тематикою.

Приблизна тематика  курсових  робіт: розрахунки однодіодного модулятора на МСЛ; дводіодного амплітудного модулятора на МСЛ; хвилеводно-щілинного дводіодного модулятора;  хвилеводно-щілинного амплітудного модулятора;  фазового маніпулятора на ХЩЛ; хвилеводно-щілинного детектора; хвилеводно-планарного смугового фільтра; П-образного амплітудного модулятора на 4-х p-i-n діодах на основі мікросмужкової лінії передач; мікросмужкового електронно-керованого  атенюатора паралельного типу на p-i-n діодах і та інш.

Чому це цікаво/треба вивчати? Чому можна навчитися (результати навчання)? Як можна користуватися набутими знаннями і уміннями (компетентності)?